AZ ÓRA CÉLJÁNAK MEGHATÁROZÁSA: Boldogságóra munkafüzet 122. oldal: Müller Péter idézetének kiegészítése csoportokban – Cél: a „megérteni” szó mindkét mondatba való beírása. – Fehér táblára felírt idézetben a két szó kihagyva és a csoportok szóvivői kártyára felírt megoldásaikat felmágnesezték. – Nyelvhelyességi, tartalmi és jelentésbeli pontosításokat végeztek a csoportok.
ÓRA TÉMÁJÁNAK ÉRTELMEZÉSE ÖNISMERET FEJLESZTÉSÉVEL ÉS SZEMÉLYES TAPASZTALATOK MEGOSZTÁSÁVAL: Boldogságóra munkafüzet 123. oldal: Egy diák felolvassa a Mark Twain idézetet. Az idézetet a diákok saját életükből vett példákkal értelmezték.
SZOCIÁLIS TANULÁS KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS VÉGZÉSÉVEL ÉS ÉRTÉKELÉSÉVEL: Boldogságóra munkafüzet 123. oldal: Egy diák felolvassa a „Tudtad?” részben felsorolt gondolatokat a megbocsátásról. A többi diák becsukott szemmel a padra buksizva hallgatja és kézfeltétellel jelzi, hogy melyik gondolatot ismeri, érzi magáénak, tudja megvalósítani. Két diák számlálja és írja a kézfeltételek számát gondolatonként. A tevékenység végén minden gondolatot közösen beszéltünk meg és a közvéleménykutatás eredményeit megosztottuk egymással.