A felolvasott mondatok alapján mindenhová jutott valaki bal és jobb oldalra is.
Testmozgás
Fő cél: Megtapasztalni, hogy a mozgás nemcsak egészséges, hanem boldoggá is tesz.
Pedagógiai célok
• Rögzíteni, hogy a mozgás pozitívan hat a testre és a lélekre.
• A mozgás örömének átélése, feszültségoldás.
• A szokásos testmozgás iránti motiváció növelése.
Kedves Boldogságórás Csapat! Iskolánk az idei tanévben csatlakozott a Boldogságóra integrált programhoz.
A Kihívás Napja alkalmából izgatottan készültünk kolléganőmmel a programhoz.
Kolléganőm Tamási Marcsi, testnevelő tanárként egy intenzív, ugrálos egész testet átmozgató, zenés koreográfiával készült. Ezt tanította be a 9. osztályos diákoknak.
Az idő is kegyes volt hozzánk.
Videót is készítettünk, sajnos eddig még nem sikerült csatolnunk.
Örülünk, hogy részesei voltunk az aktívitási napnak.
Jövőre ismét jövünk!
Szép napokat és nyarat kívánunk szeretettel:
MMSZ Óbudai Technikum és Szakképző Iskola
Tamási Marcsi és Loványi Tünde
A testmozgás nem csak ebben a hónapban volt fontos számunkra. A teljes tanév alatt minden napunkban jelen volt. A jó idő beköszöntével azonban sokkal több lehetőségünk adódott a mozgásra.Bicikliztünk, kirándultunk, játszótérre jártunk.
Egy délutáni foglalkozás keretében a gyerekekkel kimentünk a szabadba, ahol vidám mozgásos játékokat játszottunk. A közös élmények, a friss levegő és a sok nevetés igazán jó hatással volt mindenkire.
A gyerekek felszabadultan vettek részt a programban – öröm volt látni, mennyire élvezik az együtt töltött aktív időt.
A foglalkozás célja az volt, hogy a testmozgás iránti pozitív élményt erősítsük bennük, és hogy érezzék: a mozgás nem csak hasznos, hanem szórakoztató is lehet – különösen, ha jó társaságban, a természetben történik.
Májusban tudatosan kiemeltem a testmozgás fontosságát a csoportban, hogy a gyerekek megértsék: a rendszeres mozgás segíti egészségüket, közérzetüket és fejlődésüket. A tevékenységeket úgy alakítottam, hogy játékos formában tapasztalják meg a mozgás örömét és a csoporthoz tartozás élményét. A játékok során törekedtem az egészséges versenyszellem kialakítására. Sokat beszélgettünk arról, ki milyen sportot űz, melyik mozgásforma a kedvence, illetve milyen sportokat ismernek vagy láttak tévében. Emellett átbeszéltük, mi jár annak, aki a legügyesebb: nem csupán érem vagy kupa, hanem új készségek — mint az egyensúly, kitartás és csapatmunka —, a fejlődés öröme és az elért eredmény miatti büszkeség. Egy feladatlap segítségével összekötöttük a megadott sportágakat a hozzájuk tartozó sporteszközzel.
A tevékenységet a „Mozgómanócska” vidám mondókájával kezdtük, majd a „Ketyeg az óra” versike segítségével megalapoztuk az Erdei tornaverseny című mese iránti érdeklődést. A mese szereplőinek mozgását utánozva – gyors futás, cammogás, sétálás, ugrálás, lassú lépegetés – a gyerekek aktívan bekapcsolódtak a történetbe.
Ezután közösen megrendeztük a saját erdei tornaversenyünket. A gyerekek akadálypályán haladtak végig, amelyben futás, kúszás, mászás szerepelt. Változatos eszközöket alkalmaztunk (mozgáskotta, bordásfal, pad, babzsák, hulahopp karika), amelyek gazdagították a mozgásélményt és hozzájárultak a testtudat, koordináció, egyensúly és mozgásszókincs fejlesztéséhez.
Az egyik legsikeresebb játék során párokat alkottunk, és a gyerekek egymással szemben ülve különböző testrészeiket (homlok, könyök, derék, lábfej) érintették össze. Ez a játék nemcsak nagy örömet okozott, de elősegítette a testtudat és a térbeli tájékozódás fejlődését is.
A tornaverseny lezárásaként egy relaxáció következett a képzeletbeli erdő tisztásán, ahol jógapózokat (fa, híd, kobra, cica, kutya, rák) gyakoroltunk. Ez segített az aktív mozgás és a nyugalom harmonikus egyensúlyának megteremtésében.
A tevékenység zárásaként láncfogót játszottunk, ami a futás, egyensúly és térérzékelés mellett az együttműködési és társas készségeket (kitartás, csapatmunka, tolerancia) is fejlesztette.
Végül minden gyermek saját érmet és kupát színezett, majd kivágott – ezzel tettük személyessé és emlékezetessé a közös élményt.
A májusi boldogságóránkat az elmúlt tanév pozitív tapasztalata alapján nem a tanteremben, hanem a község sportpályáján kezdtük. A Kihívás napján nemcsak az osztály, hanem iskolánk tanulói együtt a falu lakosságával közös zenés tornán csatlakozott a sportprogramhoz.
Ezután visszatértünk a tanterembe, ahol egy beszélgetőkör keretében mindannyian egyetértettünk abban, hogy az emberi jóllétnek alapvető feltétele a fizikai aktivitás. A fittség megőrzéséhez hozzátartozik az elegendő és pihentető alvás, az egészséges táplálkozás, a különböző élvezeti szerek kerülése (pl. alkohol, dohány).
Azok a tanulók, akik rendszeresen sportolnak, elmesélték, hogy az elmúlt évben milyen eredményeket értek el. A tanulók otthoni feladatként a számítógépen plakátot készítettek az egészséges életmódról, táplálkozásról.
A testmozgás témakörben került megszervezésre a Boldogságfutás párban című rendezvényünk. A sportpályán gyűltünk össze és egy zenés bemelegítést követően következett a párban futás. Aki tehette piros felsőben érkezett. A futást az alsó tagozaton tanuló gyerekeknek hirdettük meg.
Csoportunk életében fontos szerepe van a mozgásnak, a friss levegőn valót tartózkodásnak. A gyermekközösségünkben az erre való igényt évek óta folyamatosan alakítjuk. Napriendünk szerves részét képezi, melyet a gyermekek is már aktívan jeleznek, hiszen a belső órájuk már erre rá van hangolódva.
A mozgás, és a friss levegőn való tartózkodás jót tesz a testnek, és a léleknek is, legyen az gyermek, vagy felnőtt, idős avagy fiatal. Midnennek tükrében közös év végi kirándulásunkat immár második éve a szülőkkel tervezzük meg, és valósítjuk meg.
Mindez nemcsak a szülő-gyermek kapcsolatot erősíti, hanem a csoporton belül is formálja szülői közösségünket is. Az idei kirándulásra is nagy örömmel kísértek el bennünket, és készítették el számunkra a finom ebédet.
A testmozgás témakörében bevezetés képen mondókát tanultunk a gyermekkel.
összekötöttük az egészséges életmóddal és megbeszéltük, hogy miért fontos minden nap mozogni. Körben ültünk és mindenki mondott egy sportot/tevékenységet amit minden nap ellhet végezni a mozgás jegyében. Használtuk a munkafüzet játékait és előjött a tornateremben és az udvaron a tűz, víz, repülő játék az egyéb fogócska és körjátékok között. Zárás gyanánt a Mozdulj Szapáry napon vett részt a csoport ami egy egész délelőttös sport program.