Csoportunkban sokat beszélgettünk a testmozgás hónapjában a mozgásformákról. A gyerekek érdeklődését legjobban a hegymászás keltette fel, ezért nagy kalandra indultunk. A reggeli érkezést követően virágokat készíthettek a gyerekek a már előzőleg befestett rétre. A rét elkészülését követően bemelegítettünk, majd elindultunk a „hegyen” fölfelé. Útközben egy széles folyón kellett átkelnünk, hidat építettünk közös erővel és a szivárvány alatt is átkeltünk. Eső elől szaladtunk,, nagy köveken magas térdemeléssel lépkedtünk. A jó levegőn légzőgyakorlatot végeztünk, amely a nagy út után pihentetőleg hatott mindannyiunkra, majd haza indultunk az oviba.
Testmozgás
Boldogsághormonjaink felszabadultak egy különleges délelőtt folyamán, ahol a békéért futottunk.
Sombereki Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Május a mozgás hónapja,ez alkalomból kerékpárral, rollerrel végeztünk ügyességi feladatokat.Akadálypályán próbáltuk ki ügyességünket.
Májusban a boldogságórán a mozgásé volt a főszerep.
A foglalkozás elején „Én és a mozgás” témában gondolkodtunk közösen: a gyerekek megosztották tapasztalataikat, érzéseiket a testmozgással és sporttal kapcsolatban. Egy játékos, helyváltoztatós gyakorlat segítségével mutatták meg, mennyire ismerős számukra egy-egy mozgásforma vagy élmény.
Ezután akadálypályát építettünk, ahol a „Az életmentés természetes!” gondolat jegyében ügyességi feladatokat oldottunk meg.
A napot vidám Pandafitnesz edzéssel és gyerekjógával zártuk. A jóga segített abban, hogy a gyerekek megérezzék a belső nyugalmat, megtanuljanak figyelni a testükre és a légzésükre, mindezt játékos, mesés formában, életkorukhoz igazítva.
Így öröm, mozgás, nyugalom és játék egyszerre kapott helyet a boldogságórán!
DE Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája Arany János téri feladatellátási helye
A május a testi örömök, a mozgás és az egészséges életmód gyakorlásának hónapja. A jeles napok közül tánccal ünnepeltük a Nemzetközi Csirketánc napját, mely sok vidámságot szerzett nekünk. Az Európai elhízás elleni napon felelevenítettük az Okostányér programon elsajátított ismereteket, az ételpiramist, a mozgás fontosságát. A Magyar Természet Napját sok sétával valósítottuk meg, megtekintettük az egyetem madártanösvényét, ellátogattunk a palántázóba. A biológiai sokféleség világnapja alkalmából megismertük A természet varázsa című mesét, majd az MI segítségével színezőt generáltunk a történethez. A hónap során a Mozgáskockával dobtunk és különböző mozgásokat végeztünk. Megállapítottuk, hogy mindegy milyen mozgást végzünk, de a legfontosabb, hogy minden nap mozogjunk a testi és lelki egészségünkért.
A havi témánk feldolgozása előtt a ” Napraforgó a napra forgó” relaxációs gyakorlattal melegítettünk be, ami nélkülözhetetlen a mozgás előtt. Elénekeltük Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie című dalára énekeltünk s táncoltunk, melynek köszönhetően, mint mindig a gyermekek örömét meghozta a közös tánc. a Téma bevezetéséhez az utánmozgással kísért mondókával ( Egy, kettő, három, négy…)helyet foglaltunk a beszélgető körhöz. Részletesen megbeszéltük miért jó és hasznos a szervezetünknek a minden napos mozgás, mit fejleszthetünk ennek köszönhetően: tüdő, izmok, mozgástapasztalat szerzés… Téma feldolgozását a „Tükör játékkal” folytattuk, a gyermekek is mutatva mit mozogjunk és váltogatva a tükör szerepét. Majd a „Lufi a magasban” játék következett melyhez az összefogás és egymásra hangolódás tökéletes eszköznek bizonyult, sokiáig tartották a csapatok a magasban a lufit leesés nélkül. ezután a „Tű, víz, repülő ” játék mozgatott meg mindenkit mely játék alaposan megmozgatott mindenkit a gyorsaság váltakoztatásával párhuzamban. Megismerkedtünk a testmozgás jelével és közös tánccal zártuk az együttevékenykedést. A feladatfüzet témához igazodó részével a családokat is bevontu, hazaadva azokat.
A boldogságóra program e hónapi témája a testmozgás. A gyerekekkel már az előző órán is ezzel foglalkoztunk, most pedig összekapcsoltuk a testmozgás témáját a természettel, így sétát tettek a gyerekek az őket körülvevő környezetben, virágokat, terméseket, faleveleket gyűjtöttek. A gyerekek nagyon élvezték, sokan egész óra alatt keresték a szebbnél szebb egyszerű csodákat.
Boldogságóra-május
Testmozgás
Mi jut eszedbe a testmozgás szóról?
Tanulói válaszok:
gyúrás, hajtás, terelés, apróvadhajtássport, futás, vérpezsdítés, séta, sport öröm
2 tanuló rendszeresen sportol a többiek csak alkalomszerűen.
2.Mit ad neked a sport?
Tanulói válaszok:
erő, egészség, szabadság, pihenés, boldogság, kondi, hétköznapokból kilépés, csapatmunka, magabiztosság, jó alvás, plusz erő
3. A Resilió kártyában megnéztük és megbeszéltük, hogy ki hogyan kapcsolódik a sporthoz: a kártyákat lefotóztam.
4.. Kártyával húztak a tanulók idézetet, ami számukra segít a sportban.
Pozitívan állok az élethez
Büszke vagyok magamra
Erős vagyok
Motivált vagyok
Tudatos vagyok
Biztonságban vagyok
5. Majd elmondtam egy mesét arról, hogyan lett egyre bátrabb a jávorszarvas, ami mindig csak 1-1 lépést tett előre és így eljutott a számára vágyott tisztásra.
Hangulatosan telt el a borongós nap.
Veszprémi Egry Úti Körzeti Óvoda
A mozgás a gyermekek számára örömforrás, mely nemcsak testi, hanem lelki, szociális és kognitív fejlődésük alapját is képezi.
A tavaszi időszakban egyre többet tartózkodunk a friss levegőn és számos lehetőségünk van sportolásra. Családi napon ovi körfutáson, kavicskeresőn, ügyességi pályán vehettek rész, mellyel a családokat ösztönöztük a testmozgásra.
Egy konkrét foglalkozást is kiemelek, mely során oldódott a gyermekek feszültsége, szorongása és jókedvre derítette őket. A foglalkozást a varázslatos léggömb relaxációval kezdtük, majd mozgásos játékokkal folytattuk.
Elsőként akadálypályát építettünk karikából és málnát (kislabdákat) kellett gyűjteniük a plüss mackóknak. A karikák voltak a kövek a folyón, és egymás után páros lábon kellett végig ugrálni bennük. Kosárba gyűjtötték a kislabdát, majd újra páros lábon ugrálva hozták a mackókhoz. Vigyázniuk kellett, hogy a labda a kosárból ne pattanjon ki.
A második feladatban a karikák körül zenére sétáltak. Ha a zene megállt annyi labdát kellett kivenni a tálból ahány pettyet, a nagyobbaknak számot, a karikában elhelyezett papíron látnak.
A harmadik játékot nagyon kedvelték „Yorknak volt egy hercege”, vidám hangulat kerekedett közben, nagyokat nevettek, ha véletlen eltévesztették a feladatot.
Ezek a tevékenységek hozzájárultak az önbizalom, együttműködés alakításához is, miközben a gyerekek átélhették az öröm és boldogság érzését.
Boldogságóránk elején arról beszélgettünk növendékemmel, miért jó a rendszeres testmozgás, és ennek milyen jótékony hatásai vannak a furulyázásban: a hangszerjátékhoz fizikai erőnlét kell, így fontos, hogy ne fáradjunk el tőle, hanem feltöltődjünk.
Ezután légzőgyakorlatot végeztünk a tüdőkapacitás növelése céljából. Majd következett a „Repül a karom, ha akarom, ha nem akarom” nevű gyakorlat. A kargyakorlat felszabadultság-érzetet okoz, lazítja a vállízületet, javítja a testtartást, segíti a bordák működését. Ezt követően labdáztunk: ez pontosítja az ujjak billentésérzetét, segíti a szem-kéz koordinációt, fejleszti a szociális készségeket, csökkenti a reakcióidőt, és stresszoldó hatású.
Az óra további részében arról beszélgettünk, miért szeret tanulóm táncolni, majd elfurulyázott egy barokk táncot a zongorakíséretemmel.
Növendékem élvezettel végzett el minden feladatot ezen a Boldogságórán.