Okostányér
Testmozgás
Mezőlaki Arany János Általános Iskola
A májusi hónap három program körül zajlott.
A testmozgással kapcsolatban elhatároztuk, hogy szervezünk egy iskolai darts versenyt, amely az év végi hajrá miatt csak júniusban valósult meg.
Fontosnak tartjuk, hogy diákjainkban erősítsük a haza szeretetét, a nemzet összetartásának érzését. Erre nem is kínálkozott jobb alkalom, mint a Nemzeti Összetartozás Napja. Iskolánk idén első alkalommal csatlakozott Szarka Tamás Kossuth-díjas zeneszerző kezdeményezéséhez, hogy ezen a napon sok ezer külföldön és Magyarországon élő magyar diákkal egy időben együtt táncoljanak a Kézfogás című szerzeményre. A készen kapott koreográfiát nyolcvannyolc diákunk és hét tanárunk tanulta meg. A május a lázas táncpróbák időszaka volt.
Mivel májusban elvégeztem az Erősségközpontú Oktatási Program tanfolyamát, így megtartottam a bevezető foglalkozást, ami nagy érdeklődést váltott ki a gyerekek között, s meggyőzött arról, hogy a témával jövőre is foglalkoznunk kell.
A kihívás napjához hasonlóan Pünkösdi király és királyné versenyt rendeztek az iskolánkban. Az osztályból lelkesen jelentkeztek a tanulók. Több mozgásos és logikai feldaatot is meg kellett oldaniuk a tanulóknak. Büszke vagyok, hogy az idei pünkösdi király az osztályba járó egyik fiú lett.
Erzsébethelyi Általános Iskola
Beszéltünk az egészséges életmódról és a testmozgás fontosságáról. Mindenki készített egy rajzot a kedvenc sportjáról, vagy azt is választhatta, hogy mit szeretne kipróbálni.
Relaxáció: „Repül a karom, ha akarom, ha nem akarom” című játék
A téma bevezetése verses-mesével: Csukás István: „Makk Marci”
A téma feldolgozása:
– elvégeztük Makk Marci által végzett gyakorlatokat
– „… minden nap kis testmozgás” tanácsát Makk Marcinak betartottuk: ugróiskoláztunk, SakTesiztünk, ejtőrnyőztünk, Tűz, víz, repülőt játszodtunk
A foglalkozás lezárása: Színezd ki a testmozgás jelét!
Záró éneklés: Bagdi Bella: Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek
Májusi boldogságóránkat eddigi szokásunktól eltérően nem a tanteremben, hanem a rendezvénytéren kezdtük. A Kihívás napján nemcsak az osztály, hanem iskolánk tanulói együtt a falu lakosságával közös zenés tornán csatlakozott a sportprogramhoz.
Ezután visszatértünk az informatika terembe, ahol a gyerekek megismerkedtek a Down-szindrómás fiú történetével, aki óriási akaraterejének köszönhetően bajnok lett. Egy beszélgetőkör keretében azok a tanulók, akik rendszeresen sportolnak, elmesélték, hogy az elmúlt évben milyen eredményeket értek el, végül a számítógépen plakátot készítettünk az egészséges életmódról, táplálkozásról. Ezt a munkát otthon fejezték be a tanulók. Az órát meditációval zártuk.
Az OVIDOBOGÓ következő mozgásos fordulóján mérettette meg csoportunk magát.
A mozgás fontos része a gyerekek életének, ezért ebben a hónapban sokat mozogtunk. Kerékpár túrán vettünk részt, számháborúztunk, trambulinban ugráltunk.
Ebben a hónapban igyekeztem a testnevelés órákat boldogságfokozóbbá tenni. Alapból szeretnek mozogni diákjaim, így ezt fokozni igazi kihívás volt. Többször kezdtük a napot a Jól érzem magam dal meghallgatásával, a zenére való közös mozgással. Most többször volt zenés gimnasztika, zumba, kültéri játékok az órán. Részt vettünk a kihívás napján is. Igaz, pont erre a napra esett az osztálykirándulásunk is. De így villamosozás helyett átsétáltunk a Gellért-hegyen, melynek végén körbe álltuk Erzsébet királyné szobrát is. Nagyon mozgékonnyá és vidámmá sikerült varázsolni így a tanév előtti időszakot.