Óvodánk egyik előnyös különbözősége a mozgás tevékenységterület, melyre nagy hangsúly fordítunk. Több külső helyszínen megrendezésre kerülő programon veszünk részt és a szülőket is igyekszünk bevonni a kapcsolattartás érdekében.
Már hagyománnyá vált intézményünkben, hogy májusban az egyik legrangosabb, szülőkkel közös programunk: a Mozdulj Szapáry, melyet az óvodánkon kívül, a Tiszaligetben rendezünk meg. Délelőtt mozgásos játékok, sor és váltóversenyek, labdajátékok tarkítják programunkat. A gyermekekkel, szülőkkel, nagyszülőkkel, óvodánk dolgozóival közös mozgás nagy élmény mindenki számára.
Nincsenek helyezések, csak az örömmel végzett testmozgás, együtt lenni és csapatot építeni.
Testmozgás
A májusi Boldogságórát az egészséges életmód, a tudatos fogyasztói magatartás téma körébe illesztettem be.Nagycsoportosaim már teljes mértékben tisztában vannak azzal, hogy mit jelent az egészséges életmód: megfelelő táplálkozás, vízfogyasztás, tisztálkodás, mozgás, stb.
Relaxációs gyakorlatnak Malomkörzést választottam, ahol versenyezni is lehetett, melyik malom köröz gyorsabban.
Boldog Dóra köszöntése és szituációs játéka után Bagdi Bella Jól érzem magam boogie-jére együtt mozogtak, táncoltak Dórával.
A lusta király mesén kezdetben jót szórakoztak, majd elmélyült figyelemmel hallgatták a történetet. Beszélgetés következett, ki milyen mozgást kedvel a legjobban, akik sportolnak, elmondták, hogy miért szeretik a rendszeres edzést, mozgást.
Ezután közösen rendeztük be a tornatermet, a király kezdeti lustaságához, majd a mozgás megszeretéséhez igazítva.
A gyermekek nagyon élvezték a megtestesített királyi mozdulatokat, a végén még olyan játékot is beválasztottunk, ahol azt is megtapasztalhatta a király, milyen jó társsal együtt mozogni.
És nem maradhatott el a pihenés, relaxálás a mozgás végén sem, ahol madárcsicsergést hallhatott az öreg király lepihenve egy fa árnyékában
Csoportunkban sokat beszélgettünk a testmozgás hónapjában a mozgásformákról. A gyerekek érdeklődését legjobban a hegymászás keltette fel, ezért nagy kalandra indultunk. A reggeli érkezést követően virágokat készíthettek a gyerekek a már előzőleg befestett rétre. A rét elkészülését követően bemelegítettünk, majd elindultunk a „hegyen” fölfelé. Útközben egy széles folyón kellett átkelnünk, hidat építettünk közös erővel és a szivárvány alatt is átkeltünk. Eső elől szaladtunk,, nagy köveken magas térdemeléssel lépkedtünk. A jó levegőn légzőgyakorlatot végeztünk, amely a nagy út után pihentetőleg hatott mindannyiunkra, majd haza indultunk az oviba.
Boldogsághormonjaink felszabadultak egy különleges délelőtt folyamán, ahol a békéért futottunk.
Sombereki Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Május a mozgás hónapja,ez alkalomból kerékpárral, rollerrel végeztünk ügyességi feladatokat.Akadálypályán próbáltuk ki ügyességünket.
Májusban a boldogságórán a mozgásé volt a főszerep.
A foglalkozás elején „Én és a mozgás” témában gondolkodtunk közösen: a gyerekek megosztották tapasztalataikat, érzéseiket a testmozgással és sporttal kapcsolatban. Egy játékos, helyváltoztatós gyakorlat segítségével mutatták meg, mennyire ismerős számukra egy-egy mozgásforma vagy élmény.
Ezután akadálypályát építettünk, ahol a „Az életmentés természetes!” gondolat jegyében ügyességi feladatokat oldottunk meg.
A napot vidám Pandafitnesz edzéssel és gyerekjógával zártuk. A jóga segített abban, hogy a gyerekek megérezzék a belső nyugalmat, megtanuljanak figyelni a testükre és a légzésükre, mindezt játékos, mesés formában, életkorukhoz igazítva.
Így öröm, mozgás, nyugalom és játék egyszerre kapott helyet a boldogságórán!
DE Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája Arany János téri feladatellátási helye
A május a testi örömök, a mozgás és az egészséges életmód gyakorlásának hónapja. A jeles napok közül tánccal ünnepeltük a Nemzetközi Csirketánc napját, mely sok vidámságot szerzett nekünk. Az Európai elhízás elleni napon felelevenítettük az Okostányér programon elsajátított ismereteket, az ételpiramist, a mozgás fontosságát. A Magyar Természet Napját sok sétával valósítottuk meg, megtekintettük az egyetem madártanösvényét, ellátogattunk a palántázóba. A biológiai sokféleség világnapja alkalmából megismertük A természet varázsa című mesét, majd az MI segítségével színezőt generáltunk a történethez. A hónap során a Mozgáskockával dobtunk és különböző mozgásokat végeztünk. Megállapítottuk, hogy mindegy milyen mozgást végzünk, de a legfontosabb, hogy minden nap mozogjunk a testi és lelki egészségünkért.
A havi témánk feldolgozása előtt a ” Napraforgó a napra forgó” relaxációs gyakorlattal melegítettünk be, ami nélkülözhetetlen a mozgás előtt. Elénekeltük Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie című dalára énekeltünk s táncoltunk, melynek köszönhetően, mint mindig a gyermekek örömét meghozta a közös tánc. a Téma bevezetéséhez az utánmozgással kísért mondókával ( Egy, kettő, három, négy…)helyet foglaltunk a beszélgető körhöz. Részletesen megbeszéltük miért jó és hasznos a szervezetünknek a minden napos mozgás, mit fejleszthetünk ennek köszönhetően: tüdő, izmok, mozgástapasztalat szerzés… Téma feldolgozását a „Tükör játékkal” folytattuk, a gyermekek is mutatva mit mozogjunk és váltogatva a tükör szerepét. Majd a „Lufi a magasban” játék következett melyhez az összefogás és egymásra hangolódás tökéletes eszköznek bizonyult, sokiáig tartották a csapatok a magasban a lufit leesés nélkül. ezután a „Tű, víz, repülő ” játék mozgatott meg mindenkit mely játék alaposan megmozgatott mindenkit a gyorsaság váltakoztatásával párhuzamban. Megismerkedtünk a testmozgás jelével és közös tánccal zártuk az együttevékenykedést. A feladatfüzet témához igazodó részével a családokat is bevontu, hazaadva azokat.
A boldogságóra program e hónapi témája a testmozgás. A gyerekekkel már az előző órán is ezzel foglalkoztunk, most pedig összekapcsoltuk a testmozgás témáját a természettel, így sétát tettek a gyerekek az őket körülvevő környezetben, virágokat, terméseket, faleveleket gyűjtöttek. A gyerekek nagyon élvezték, sokan egész óra alatt keresték a szebbnél szebb egyszerű csodákat.
Boldogságóra-május
Testmozgás
Mi jut eszedbe a testmozgás szóról?
Tanulói válaszok:
gyúrás, hajtás, terelés, apróvadhajtássport, futás, vérpezsdítés, séta, sport öröm
2 tanuló rendszeresen sportol a többiek csak alkalomszerűen.
2.Mit ad neked a sport?
Tanulói válaszok:
erő, egészség, szabadság, pihenés, boldogság, kondi, hétköznapokból kilépés, csapatmunka, magabiztosság, jó alvás, plusz erő
3. A Resilió kártyában megnéztük és megbeszéltük, hogy ki hogyan kapcsolódik a sporthoz: a kártyákat lefotóztam.
4.. Kártyával húztak a tanulók idézetet, ami számukra segít a sportban.
Pozitívan állok az élethez
Büszke vagyok magamra
Erős vagyok
Motivált vagyok
Tudatos vagyok
Biztonságban vagyok
5. Majd elmondtam egy mesét arról, hogyan lett egyre bátrabb a jávorszarvas, ami mindig csak 1-1 lépést tett előre és így eljutott a számára vágyott tisztásra.
Hangulatosan telt el a borongós nap.