Ki? Mit? sportol?
Mióta?
Miért pont azt a sportot választottad?
Elég-e a testmozgás az egészséges élethez?
A táplálkozás fontossága
6 fős csoportok kialakítás: 1-1 fő csapatonként nagy plakátot készít
a többiek a csoportra vonatkozó információkat dolgozza fel
Testmozgás
Szorgalmatos Mesekert Óvoda,Bölcsőde és Konyha
A 9.hónap témája a testmozgás, minden napjaink szerves része!Sokat vagyunk a szabadban,de rossz idő esetén a teremben is naponta mozgatjuk a gyerekeket különböző mozgásos játékokkal. A Jól érzem magam c. dal a kedvencük közzé tartozik, többször is mozogtunk, táncoltunk már a zenéte. A foglalkozást a Világomban minden rendben van c dal éneklésével kezdtük, majd meghallgatták a Lusta király c.mesét. Ezek után ügyességi mozgásos játékokat játszottunk. Volt Tűz,víz repülő, Lufi a magasba, különféle versenyjátékok!
Nagyon jól sikerült a mai délelőtt!
Mielőtt elkezdtük az ehavi hónaphoz tartozó feladatok megvalósítását, megbeszéltük, hogy mi az az egészséges életmód. A gyerekek ügyesen válaszolták, hogy egészségesen kell enni, sok zöldséget, gyümölcsöt kell enni valamint sportolni. Ezt az idézetet olvastam fel a gyerekeknek és megbeszéltük a jelentését. A gyerekek számára a lényege, hogy ne lustálkodjunk egész nap, hanem mozogjunk. Ez a feladat nagyon tetszett a gyereknek meg számomra is visszajelzést adott arról, hogy a gyerekek hogyan állnak hozzá bizonyos sporttal kapcsolatos dolgokra.
A rendszeres sportolásra szinte mindenki átállt a jobb oldalra. A többi állításra megosztó véleménnyel voltak.
Testmozgás
Az óra elején felidéztük a gyerekek testmozgással kapcsolatos ismereteit. Majd „A mezei nyúl és a sündisznó” című mesével folytattuk az órát. A gyerekek nagyon szeretik a meséket. Megbeszéltük miről szól a mese. Milyen tulajdonságai vannak a szereplőknek. Mit csináltak volna másként. Nagyon kreatívan változtatták meg a mese befejezését. Mindenki etikus befejezést választott, amely nem bántja meg a szereplőket, segíti pozitív változásaikat. Nagyon élvezetes volt. Keresztrejtvényt fejtettek a gyerekek, megmagyaráztuk a sport, emberi életre gyakorolt hatásait. Ezután megtervezték hogyan lehet egészséges életet élni a hétköznapokban, amit egymással kiscsoportokban vitattak meg. Konszenzusra jutva alakították ki a legjobb megoldást. Sportágválasztóval folytattuk, bejelöltük a táblázatban azokat a sportágakat, amelyeket szeretnének kipróbálni, új sportágakat is jelöltek a táblázatban. Közösen beszélgettünk milyen sportokat próbáltak már ki és melyiket szeretnék ezután. Nagyon sok lehetőség merült fel, mert vidéken élünk és nincs sok lehetőség a gyerekeknek egyesületekben történő edzéseken részt venni. A legnagyobb sikert a „Lassított felvétel” aratta. Nemcsak a szereplők, de a nézők is együtt nevettek. Az órát a „Jó okom van rá…” nevű feladattal fejeztük be, röviden összefoglaltuk az óra legfontosabb információit, amelyet a táblán is megjelenítettek a gyerkőcök.
Orosháza Városi Önkormányzat Napközi Otthonos Óvodája, Uzsoki utcai telephely
A gyerekekkel megismerkedtünk a hónap témájával.
Sokat mozogtunk mivel a testmozgás és egészséges életmód gyakorlása a téma.
Megtanultuk a mondókát amire mozogtunk is. Eljátszottuk a tükör játékot amit nagyon élveztek.
Már a napi rutinjukká vált hogy minden nap mozogjunk kicsit.
Gátéri Liget Óvoda és Szociális Szolgáltató.
Vegyes csoport.
A bátorság nyila és bátorság íja elkészítése.
Boldogságóra vázlat
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI
A foglalkozást vezeti: Papp Gáborné
Foglalkozás témája: Testmozgás
A foglalkozás célja: A mozgás örömének átélése
1. Motiváció: Bagdi Bella jól érzem magam c. dalára mozgásutánzás
2. Mozgásalapú bevezetés: Ha jó a kedved üsd a tenyered c. dal éneklése és mozgásutánzás
3. Téma feldolgozása mondókával: 1,2,3,4, nézd a kezem égig ér…
4. Tűz, víz, repülő, mókusok ki a házból játék
5. Lezárás: Lufizás zenére
Reflexió:
A csoportomnak ez a téma volt a leginkább testhezálló, de azt hiszem ezzel nem vagyunk egyedül, hiszen az óvodás gyerekek nagyon szeretnek minden féle mozgást. Mi minden nap gyakoroljuk is a mindennapos mozgásfejlesztéssel, a játékmotorok, pótkerekes biciklik, traktorok és rollerek hajtásával. A testmozgás nemcsak a testnek, de a szellemnek is jót tesz. Nagy örömmel vágtunk hát bele a Boldogság foglalkozásba, aminek a témája a testmozgás volt.
Bagdi Bella jól érzem magam c. dalára mozgásutánzást végeztünk ami nagyon jól motiválta a gyerekeket a további játékos feladatokra. A kedvenc dalunkkal folytattuk: Ha jó a kedved c. dallal. Az új versikét örömmel hallgatták a gyerekek, és ki-ki tudása szerint utánozta is a mozdulatokat.
„Egy-kettő-három-négy, nézd, a kezem égig ér! (magastartásban nyújtva a kéz) Forgatom a fejemet, (fejforgatás jobbra-balra) mozgatom a testemet. (magastartásban, törzsdöntés előre) Megnézem a lábamat, (lábérintés) dobbantom a talpamat. (topogás) Ugrok hármat: hopp, hopp, hopp, (csípőn a kéz, három ugrás) Boldogan tapsolgatok. (taps)”
Ezt követően két játékot játszottunk: A tűz-víz-repülőt, és a mókusok ki a házból játékot. Mindkettőt ismerik és szeretik a gyerekek, így már előre garantálható volt a jó hangulat.
Lezárásképpen zenére lufit fújtunk, és igyekeztünk a lufikat a levegőben tartani. Egy szuper, mosolygós Boldogság foglalkozásunk volt.
A május,a testmozgás gyakorlása a boldogságprogramunk 9. hónapja.
Miután megölelgettük a boldogságminyonunkat, relaxációval kezdtük el boldogságóránkat.
A hervad már a virágom, éled már a virágom… relaxációval lazítottunk, feszítettünk.
A hónap dalára- a Jól érzem magam dalra, vidáman, önfeledten mozogtunk, ugráltunk.
Ezek után felelevenítettük a Lusta király mesét, mellyel elkezdődött a témafeldolgozás is.
Megbeszéltük, hogy a testmozgás boldoggá tesz. A ritmikus, egyenletes mozgás, a futás a szervezetünket örömhormon termelésre ösztönzi. Ezáltal erősebbek, terhelhetőbbek lehetünk. A gyermekek részére elengedhetetlen a mozgás!
Együtt gondolkodva nagyon sok fajta mozgásformát soroltunk fel.
Majd megismertük a Szóperenciás tenger történetét. Megtudtuk, hogy ez a tenger beszélni is tud. Elképzeltük közösen, hogy miket is mondhat ez a tenger. Elmentünk Szív szigetre is ahol a szívmanók élnek, és megismerkedtünk a barátaikkal, és életre keltettük őket( hangyák, pókok, rákok, óriások, törpék, varázslók, sellők, boszorkányok)
Eljutottunk egy varázslatos szoborparkba is ahol csodás buborékok keltek életre.
A boldogságóra végén Szív Szávának is tanácsot adtunk, hogy mit tegyen, hogy ne legyen lusta! -Mozogjon sokat-
A gyerekek meghallgaták a A természet varázsa vímű történetet. Beszélegettünk a szereplőkről, a kert lakóiról, miért jó kertészkedni, milyen mozgásokat végezhetünk a kertészkedés közben, milyen állatokkal találkozunk, illetve ők milyen mozgásokat végeznek. Mepróbáltuk ezen állatok mozgását utánozni. Játszottunk ki vagyok én? című játékot, ahol egy állatot a mozgása alapján kellett felismerni. A kertben élő növények és állatok fontosságáról is szó eset. Végül pedig rajzott készítettek a meséhez.
A gyerekek meghallgaták a A természet varázsa vímű történetet. Beszélegettünk a szereplőkről, a kert lakóiról, miért jó kertészkedni, milyen mozgásokat végezhetünk a kertészkedés közben, milyen állatokkal találkozunk, illetve ők milyen mozgásokat végeznek. Mepróbáltuk ezen állatok mozgását utánozni. Játszottunk ki vagyok én? című játékot, ahol egy állatot a mozgása alapján kellett felismerni. A kertben élő növények és állatok fontosságáról is szó eset. Végül pedig rajzott készítettek a meséhez.