A gyerekek meghallgaták a A természet varázsa vímű történetet. Beszélegettünk a szereplőkről, a kert lakóiról, miért jó kertészkedni, milyen mozgásokat végezhetünk a kertészkedés közben, milyen állatokkal találkozunk, illetve ők milyen mozgásokat végeznek. Mepróbáltuk ezen állatok mozgását utánozni. Játszottunk ki vagyok én? című játékot, ahol egy állatot a mozgása alapján kellett felismerni. A kertben élő növények és állatok fontosságáról is szó eset. Végül pedig rajzott készítettek a meséhez.
Testmozgás
A gyerekek meghallgaták a A természet varázsa vímű történetet. Beszélegettünk a szereplőkről, a kert lakóiról, miért jó kertészkedni, milyen mozgásokat végezhetünk a kertészkedés közben, milyen állatokkal találkozunk, illetve ők milyen mozgásokat végeznek. Mepróbáltuk ezen állatok mozgását utánozni. Játszottunk ki vagyok én? című játékot, ahol egy állatot a mozgása alapján kellett felismerni. A kertben élő növények és állatok fontosságáról is szó eset. Végül pedig rajzott készítettek a meséhez.
Átbeszéltük a gyerekekkel mennyire fontos a fittség megőrzése, a megfelelő fizikai állapot elérése. Hogyan tud segíteni lelki egyensúlyunk megtartásában, a megfelelő koncentrációban, a gerincbántalmak megelőzésében. Az osztály harmada sportol rendszeresen, ki tornázik, edző terembe jár, fut, biciklizik, vagy egyesületben úszik, focizik. Mobil telefonjuk túlzásba vitt használatával mennyit rontanak testtartásukon, a szemük egészségén. Beszélgettünk sportolókról, példaképekről, olimpiáról, a magyarok által kiválóan művelt sportokról. Egyetértettünk abban, hogy sokunknak fejleszteni kell a mozgás aktivitásán. Elmesélték egymásnak, ki -mit érez miközben vagy miután sportol.
” Ép testben , ép lélek! tartja a mondás és én is. A gyerekek szívesen tartózkodnak a szabad levegőn, de a tanteremben is fontosnak tartjuk a testmozgást. A hónap témáját feldolgozva megismerkedtünk az egyes sportágakkal, igaz-hamis kérdőívet töltöttünk ki. Akadálypályát készítettünk a tanteremben a pálya végén pedig egészséges ételeket kellett felsorolniuk a gyerekeknek. Sok mozgásos mondókat tanultunk és természetesen táncoltunk a Hónap dalára is 🙂
Nőtincsi Vár-Lak Óvoda és Bölcsőde
Testmozgás
A 9 Boldogságóránk témája a Testmozgás volt. Megbeszéltük, hogy a mozgás milyen hatással van az életünkre a testi lelki fejlődésünkre. Bagdy Emőke relaxációs gyakorlatain kívül táncoltunk a Világomban minden rendben van c. énekre. Elbáboztam a Lusta király történetét. Majd mozgással kapcsolatos fogó és futójátékokat játszottunk. Pl.: Békák a tóban, Tűz-víz repülő, Jön a gólya!, és versenyjátékokat is játszottunk.
A május iskolánkban az osztálykirándulások hónapja. Idén május 5-7-én a Balaton partján portyáztunk, és a balatonedericsi szállásról kirándultunk Szigligetre, Sümegre, ahol várat másztunk, Gyenesdiásra, ahol kenuztunk és lézerharcoltunk, Keszthelyre, ahol múzeumot és várost néztünk.
Sportolj az olimpikonokkal!
A 2. osztályosok izgatottan várták a különleges napot, amikor valódi olimpikonokkal találkozhattak. A program célja, hogy együtt sportoljanak, a gyerekek jó erőnlétben legyenek, megszeressék a mozgást és megismerjék a sportolás örömét. Iskolánk tornatermében vidám próbatételek zajlottak, ahol mindenki felmérhette ügyességét és gyorsaságát. Mozgás közben a gyerekek nemcsak a kondijukat fejlesztették, felmérték állóképességüket, hanem új élményekkel is gazdagodtak. Az olimpikonok példát mutattak kitartásból és együttműködésből, bátorították a diákokat, hogy minden nap mozogjanak egy kicsit, hiszen a mozgás szeretete már kisgyermekkorban kialakulhat.
Testmozgás
Az óra elején felidéztük a gyerekek testmozgással kapcsolatos ismereteit. Majd „A mezei nyúl és a sündisznó” című mesével folytattuk az órát. A gyerekek nagyon szeretik a meséket. Megbeszéltük miről szól a mese. Milyen tulajdonságai vannak a szereplőknek. Mit csináltak volna másként. Nagyon kreatívan változtatták meg a mese befejezését. Mindenki etikus befejezést választott, amely nem bántja meg a szereplőket, segíti pozitív változásaikat. Nagyon élvezetes volt. Keresztrejtvényt fejtettek a gyerekek, megmagyaráztuk a sport, emberi életre gyakorolt hatásait. Ezután megtervezték hogyan lehet egészséges életet élni a hétköznapokban, amit egymással kiscsoportokban vitattak meg. Konszenzusra jutva alakították ki a legjobb megoldást. Sportágválasztóval folytattuk, bejelöltük a táblázatban azokat a sportágakat, amelyeket szeretnének kipróbálni, új sportágakat is jelöltek a táblázatban. Közösen beszélgettünk milyen sportokat próbáltak már ki és melyiket szeretnék ezután. Nagyon sok lehetőség merült fel, mert vidéken élünk és nincs sok lehetőség a gyerekeknek egyesületekben történő edzéseken részt venni. A legnagyobb sikert a „Lassított felvétel” aratta. Nemcsak a szereplők, de a nézők is együtt nevettek. Az órát a „Jó okom van rá…” nevű feladattal fejeztük be, röviden összefoglaltuk az óra legfontosabb információit, amelyet a táblán is megjelenítettek a gyerkőcök.
Ideje:2025.05.13.
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI
A foglalkozást vezeti: Borsodi Ádámné
Foglalkozás témája: Mozgás öröme
A foglalkozás feladatai: Társas kapcsolatok alakítása, szociális kapcsolatok alakítása, türelem, empátia, szabály és feladattudat, emlékezet, szem-kéz-láb koordináció, testséma, oldaliság, szenzoros érzékelés, figyelem,térbeli tájékozódás, ügyesség, gyorsaság, kommunikációs készság, szókincs fejlesztése, színismeret.
1.Motiváció: Bagdi Bella: Ha boldog vagy… dal mozgással kísérése.
2. Méhecskék futójáték: A virágokat kikerülve, szálljatok a teremben, mint a méhecskék! Ha a plüss virágot emelem fel a magasba, guggoljatok le a színes virágok valamelyikére nektárt gyűjteni! Ha a napocskát emelem a magasba, akkor repüljetek tovább!
3. Akadálypálya: Sorban állunk. Séta a szenzoros párnákon és lépő köveken, átbújás az alagúton, páros lábon átugrás a karikából karikába, labda gurítás a következő társnak.
4. Játék: Virág szedő csapatverseny. Piros és kék csapat kialakítása, virágok szétszórása és a 2 karika elhelyezése a terem 2 végén. Futás a teremben a virágok kikerülésével. Amikor megrázom a csörgődobot virágok összeszedése és a csapatok színének megfelelő karikába tétele. Az a csapat nyer, akinek több babzsákot sikerül összegyűjtenie.
5.Lezárás: A tengerész táncol dal mozdulatainak utánzása zenére.
Reflexió
A téma motivációjaként Bagdi Bella: Ha boldog vagy… dalát választottam, amely a mozdulatok kísérésével jól átmozgatta és egyúttal bemelegítette a gyerekek izmait, fokozta a vérkeringésüket a mozgásos játékokhoz. A Méhecskés futójáték az évszakhoz jól kapcsolódott,a használt eszközök felkeltették a gyerekek figyelmét, valamint a játék során fejlődött figyelmük, feladattudatuk, koncentrációs képességük, szem-láb koordinációjuk, a futás közben pedig az egymásra figyelés, tolerancia is. A játékos akadálypálya jó lehetőséget nyújtott a szenzoros érzékelés, mászás, egyensúlyérzék, szem-kéz koordináció, türelem, figyelem és társas kapcsolatok fejlesztésére. A csapatverseny a használt eszközökkel motiválta a gyerekeket a részvételre, a csapattagok közötti kapcsolatok megerősítésére, az egymásra figyelésre. Az adott jelre történő virágok összegyűjtése a figyelem, a feladattudat, színismeret, valamint a számlálási képesség fejlesztését is segítette, a verseny a fair-play játék tudatosítását is erősítette a gyerekekben, amikor a győztes csapatot az ellenfél csapat megtapsolta. A tevékenység zárásaként A tengerész táncol dalt kísértük közösen a mozdulatokkal, amely a testsémát fejlesztette. A tevékenység nagyon jó hangulatban telt, minden gyermek bekapcsolódott, minden feladat végrehajtása során motiváltak voltak és a mozgás okozta öröm volt látható az arcukon.
Májusban a testmozgásé a főszerep!
A csoportunk lelkesen vett részt különféle mozgásos tevékenységekben: futottunk, játszottunk, tornáztunk, táncoltunk. A mozgás nemcsak egészséges, de vidámságot is hozott a napjainkba. Jó érzés volt együtt mozogni, nevetni és közben feltöltődni!
Már csak 1 lépcsőfok van hátra, hogy be tudjunk lépni a boldogság kapuján! A gyerekek már nagyon várják!