A gyerekek nagyon szeretnek mozogni, tornázni.
Kezdésként relaxàciós gyakorlatokat végeztünk, majd meghallgattuk a Jól érzem magam boogie című dalt, amire improvizáltunk tànclépéseket. Megnézték a témához kapcsolódó mesebàbozàst és tovább játszottunk, mozogtunk.
Tükör játék következett, ami nagyon viccesre kerekedett, jó hangulatban bohóckodtunk a ” tükör” előtt.
Szoborjàtékra is volt még kedv, majd pedig plüssdobáló játékban odafigyelve egymàsra soroltuk fel azon társak nevét akitől kaptuk és akinek dobtuk.
Testmozgás
A Bagdi Bella Jól érzem magam című dalával kezdeményeztem a foglalkozást. Közösen eljátszottuk a dalt. Majd a Napimádás relaxációs gyakorlat következett. Ezután a szőnyegen ülve megbeszéltük a mozgás fontosságát, a gyermekek elmesélték, hogy mit szeretnek mozogni. „Én anyával sokat szoktam sétálni”, „Én járok piruettre”, „Én néptáncra”, „Apával szoktam focizni”, stb. Mesélték a mozgással kapcsolatos élményeiket. Boldog Dóra érkezett hozzájuk, és elmesélt nekik egy mesét – Bezzeg Andrea: A lusta király meséjét. Igény szerint beszélgettünk a mese után a történetről. Ez a foglalkozás egy rendhagyó boldogságóra volt, hiszen ezen a napon, a mozgás, az egészséges életmód fontosságát hangsúlyozva, ellátogattunk a csoporttal az állatkertbe. Ez egy egész napos program volt, ahol sokat sétáltunk, megnéztük az állatokat, és még mozgásos játékra is volt időnk. Délután kellemesen elfáradva érkeztünk vissza az óvodába. Másnap reggel pedig felragasztották a gyerekek a következő lépcsőfokra a mozgás téma jelét.
Ki? Mit? sportol?
Mióta?
Miért pont azt a sportot választottad?
Elég-e a testmozgás az egészséges élethez?
A táplálkozás fontossága
6 fős csoportok kialakítás: 1-1 fő csapatonként nagy plakátot készít
a többiek a csoportra vonatkozó információkat dolgozza fel
Szorgalmatos Mesekert Óvoda,Bölcsőde és Konyha
A 9.hónap témája a testmozgás, minden napjaink szerves része!Sokat vagyunk a szabadban,de rossz idő esetén a teremben is naponta mozgatjuk a gyerekeket különböző mozgásos játékokkal. A Jól érzem magam c. dal a kedvencük közzé tartozik, többször is mozogtunk, táncoltunk már a zenéte. A foglalkozást a Világomban minden rendben van c dal éneklésével kezdtük, majd meghallgatták a Lusta király c.mesét. Ezek után ügyességi mozgásos játékokat játszottunk. Volt Tűz,víz repülő, Lufi a magasba, különféle versenyjátékok!
Nagyon jól sikerült a mai délelőtt!
Mielőtt elkezdtük az ehavi hónaphoz tartozó feladatok megvalósítását, megbeszéltük, hogy mi az az egészséges életmód. A gyerekek ügyesen válaszolták, hogy egészségesen kell enni, sok zöldséget, gyümölcsöt kell enni valamint sportolni. Ezt az idézetet olvastam fel a gyerekeknek és megbeszéltük a jelentését. A gyerekek számára a lényege, hogy ne lustálkodjunk egész nap, hanem mozogjunk. Ez a feladat nagyon tetszett a gyereknek meg számomra is visszajelzést adott arról, hogy a gyerekek hogyan állnak hozzá bizonyos sporttal kapcsolatos dolgokra.
A rendszeres sportolásra szinte mindenki átállt a jobb oldalra. A többi állításra megosztó véleménnyel voltak.
Testmozgás
Az óra elején felidéztük a gyerekek testmozgással kapcsolatos ismereteit. Majd „A mezei nyúl és a sündisznó” című mesével folytattuk az órát. A gyerekek nagyon szeretik a meséket. Megbeszéltük miről szól a mese. Milyen tulajdonságai vannak a szereplőknek. Mit csináltak volna másként. Nagyon kreatívan változtatták meg a mese befejezését. Mindenki etikus befejezést választott, amely nem bántja meg a szereplőket, segíti pozitív változásaikat. Nagyon élvezetes volt. Keresztrejtvényt fejtettek a gyerekek, megmagyaráztuk a sport, emberi életre gyakorolt hatásait. Ezután megtervezték hogyan lehet egészséges életet élni a hétköznapokban, amit egymással kiscsoportokban vitattak meg. Konszenzusra jutva alakították ki a legjobb megoldást. Sportágválasztóval folytattuk, bejelöltük a táblázatban azokat a sportágakat, amelyeket szeretnének kipróbálni, új sportágakat is jelöltek a táblázatban. Közösen beszélgettünk milyen sportokat próbáltak már ki és melyiket szeretnék ezután. Nagyon sok lehetőség merült fel, mert vidéken élünk és nincs sok lehetőség a gyerekeknek egyesületekben történő edzéseken részt venni. A legnagyobb sikert a „Lassított felvétel” aratta. Nemcsak a szereplők, de a nézők is együtt nevettek. Az órát a „Jó okom van rá…” nevű feladattal fejeztük be, röviden összefoglaltuk az óra legfontosabb információit, amelyet a táblán is megjelenítettek a gyerkőcök.
Orosháza Városi Önkormányzat Napközi Otthonos Óvodája, Uzsoki utcai telephely
A gyerekekkel megismerkedtünk a hónap témájával.
Sokat mozogtunk mivel a testmozgás és egészséges életmód gyakorlása a téma.
Megtanultuk a mondókát amire mozogtunk is. Eljátszottuk a tükör játékot amit nagyon élveztek.
Már a napi rutinjukká vált hogy minden nap mozogjunk kicsit.
Gátéri Liget Óvoda és Szociális Szolgáltató.
Vegyes csoport.
A bátorság nyila és bátorság íja elkészítése.
Boldogságóra vázlat
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI
A foglalkozást vezeti: Papp Gáborné
Foglalkozás témája: Testmozgás
A foglalkozás célja: A mozgás örömének átélése
1. Motiváció: Bagdi Bella jól érzem magam c. dalára mozgásutánzás
2. Mozgásalapú bevezetés: Ha jó a kedved üsd a tenyered c. dal éneklése és mozgásutánzás
3. Téma feldolgozása mondókával: 1,2,3,4, nézd a kezem égig ér…
4. Tűz, víz, repülő, mókusok ki a házból játék
5. Lezárás: Lufizás zenére
Reflexió:
A csoportomnak ez a téma volt a leginkább testhezálló, de azt hiszem ezzel nem vagyunk egyedül, hiszen az óvodás gyerekek nagyon szeretnek minden féle mozgást. Mi minden nap gyakoroljuk is a mindennapos mozgásfejlesztéssel, a játékmotorok, pótkerekes biciklik, traktorok és rollerek hajtásával. A testmozgás nemcsak a testnek, de a szellemnek is jót tesz. Nagy örömmel vágtunk hát bele a Boldogság foglalkozásba, aminek a témája a testmozgás volt.
Bagdi Bella jól érzem magam c. dalára mozgásutánzást végeztünk ami nagyon jól motiválta a gyerekeket a további játékos feladatokra. A kedvenc dalunkkal folytattuk: Ha jó a kedved c. dallal. Az új versikét örömmel hallgatták a gyerekek, és ki-ki tudása szerint utánozta is a mozdulatokat.
„Egy-kettő-három-négy, nézd, a kezem égig ér! (magastartásban nyújtva a kéz) Forgatom a fejemet, (fejforgatás jobbra-balra) mozgatom a testemet. (magastartásban, törzsdöntés előre) Megnézem a lábamat, (lábérintés) dobbantom a talpamat. (topogás) Ugrok hármat: hopp, hopp, hopp, (csípőn a kéz, három ugrás) Boldogan tapsolgatok. (taps)”
Ezt követően két játékot játszottunk: A tűz-víz-repülőt, és a mókusok ki a házból játékot. Mindkettőt ismerik és szeretik a gyerekek, így már előre garantálható volt a jó hangulat.
Lezárásképpen zenére lufit fújtunk, és igyekeztünk a lufikat a levegőben tartani. Egy szuper, mosolygós Boldogság foglalkozásunk volt.
A május,a testmozgás gyakorlása a boldogságprogramunk 9. hónapja.
Miután megölelgettük a boldogságminyonunkat, relaxációval kezdtük el boldogságóránkat.
A hervad már a virágom, éled már a virágom… relaxációval lazítottunk, feszítettünk.
A hónap dalára- a Jól érzem magam dalra, vidáman, önfeledten mozogtunk, ugráltunk.
Ezek után felelevenítettük a Lusta király mesét, mellyel elkezdődött a témafeldolgozás is.
Megbeszéltük, hogy a testmozgás boldoggá tesz. A ritmikus, egyenletes mozgás, a futás a szervezetünket örömhormon termelésre ösztönzi. Ezáltal erősebbek, terhelhetőbbek lehetünk. A gyermekek részére elengedhetetlen a mozgás!
Együtt gondolkodva nagyon sok fajta mozgásformát soroltunk fel.
Majd megismertük a Szóperenciás tenger történetét. Megtudtuk, hogy ez a tenger beszélni is tud. Elképzeltük közösen, hogy miket is mondhat ez a tenger. Elmentünk Szív szigetre is ahol a szívmanók élnek, és megismerkedtünk a barátaikkal, és életre keltettük őket( hangyák, pókok, rákok, óriások, törpék, varázslók, sellők, boszorkányok)
Eljutottunk egy varázslatos szoborparkba is ahol csodás buborékok keltek életre.
A boldogságóra végén Szív Szávának is tanácsot adtunk, hogy mit tegyen, hogy ne legyen lusta! -Mozogjon sokat-