A Boldogságóra keretében megtartott foglalkozás középpontjában a testmozgás és az egészséges életmód állt. A tanulókat először egy rövid, zenés ráhangoló meditáció segítette abban, hogy megérkezzenek testben és lélekben is az órára. A gyerekek lehunyt szemmel elképzelték, hogy egy varázslatos, zöldellő tájra utaznak, ahol az Egészségmanók élnek – olyan kis lények, akik segítenek abban, hogy az emberek egészségesen, boldogan éljenek. A meditáció után közösen beszélgettünk arról, milyen lehet ez az Egészségmanó-birodalom, kik lakhatják, milyen manók segítenek az embereknek egészségesen élni. A gyerekek fantáziájára építve közösen alkottunk egy mesét, amelyben szerepelt például Futó-Fanni, aki mozgásra bíztat mindenkit, Vitamin-Vili, aki a helyes táplálkozás fontosságát hirdeti, és Alvó-Alíz, aki az elegendő pihenésre figyelmeztet. A mesealkotás során mindenki elmondhatta ötletét, és egyre jobban kibontakozott a történet, amely végül egy egészségfesztiválban csúcsosodott ki, ahol a manók közösen táncoltak, tornáztak és tanították az embereket. A mese után a gyerekek rajzban is megörökíthették a történetet vagy kedvenc szereplőjüket. Nagy lelkesedéssel alkották meg az Egészségmanók világát, színes ceruzákkal és zsírkrétákkal keltve életre a szereplőket. Ezután beszélgetés következett arról, hogy mit is jelent az egészséges életmód, milyen szokásokkal tehetünk nap mint nap az egészségünkért. A tanulók saját tapasztalataikat is megosztották: ki mit sportol, milyen zöldséget szeret. A beszélgetést egy közös mozgásos rész követte. Egyszerű, vidám tornagyakorlatokat végeztünk zenére, majd táncoltunk is egy közösen választott, lendületes dalra. A gyerekek felszabadultan mozogtak, sokat nevettek, és érezhető volt, hogy élvezik a testmozgás örömét. Az óra végén közösen elénekeltük a foglalkozásra választott dalt.
Testmozgás
A gyermekekkel az egészséges életmódról beszélgettünk,a mozgás,egészséges táplálkozás fontosságáról.Zenés tornával melegítettünk be az azt követő játékos sorvesenyekre.
A zöldség-gyümölcs napon gyümölcssalátát készítettünk közösen a gyerekekkel.Igyekeztünk mindent játékos,vidám hangulatban lebonyolítani.A gyermekek nagyon élvezték a feladatokat.
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
A javasolt eldöntendő kérdéseken kívül beiktattunk néhány mozgásos feladatot is, amit a gyerekek nagyon élveztek.
A feladatok közt szerepelt dekázás hullahoppkarikázás, ugrókötelezés, fekvőtámasz, egyensúlyozás…
… mert a mozgás öröm!!!
Az osztályunk gyerkőcei rettenetesen szeretnek mozogni, sokaknak a testnevelés a kedvenc tantárgya, foci, atlétika, tánc szakkörre járnak. Boldogságórán nagyon sok sportágat tudtunk összegyűjteni és sok hozzájuk kapcsolódó élményt elevenítettek fel. Már első osztálytól szoktunk mutogatós énekeket énekelni, így elég gazdag repertoárral rendelkezünk. A foglalkozást így mi mással zárhattuk volna, mint egy kis tánccal.
Ebben a hónapban az egészséges életmóddal, testmozgással foglalkoztunk több alkalommal. Szerencsénkre a környezetismeret tananyagunkhoz is igazodott most ez a téma. Nagyon szeretik a gyerekek, ha történeteket olvasok nekik az adott témában és a foglalkozások alkalmával feldolgozzuk közösen. A havi mesénk az „Egészségmanók” c. tanmese volt. Beszélgettünk ennek kapcsán az egészséges és egészségtelen ételekről. Wordwall feladatokat oldottak meg párban ebben a témakörben. Újságokból kivágott ételeket, termékeket hoztak és csoportosították őket. Több gyerek is készített ppt-t és elhozta pendrive-on, közösen megtekintettük az osztállyal.
Az iskolánk felsőbb évfolyamai és a két 4.-es csoport, így mi is részt vettünk A kihívás napja alkalmából megrendezett közös reggeli testmozgáson. A gyerekek reggel az első órában közösen mozogtak, táncoltak és jól érezték magukat. Utána megbeszéltük, hogy ezzel milyen jót tettek az egészségükért és milyen jó érzés együtt mozogni és közben jól érezni magukat, boldogság szabadul fel bennük. Annyira megtetszett a gyerekeknek a közös mozgás, hogy az azt követő órákat úgy zártuk le, hogy közösen mozogtak és táncoltak egy kicsit. Just dance videókat vetítettem ki és táncoltak rá.
A havi témánkat úgy zártuk le, hogy kreatívkodtak a gyerekek és elkészítettek egy egészséges életmódot ábrázoló rajzot. Egy A/4-es rajzlapot két részre osztottak és az egyik oldalra az egyik kezüket, másik oldalra a másik kezüket rajzolták át. Az ügyetlenebb kezükkel nehezebben boldogultak, így segítettek egymásnak. Az egyik egy boldog kezet ábrázolt, a másik szomorú vagy mérges kezet. A háttér színe is igazodott az érzelmekhez. Minden ujj 5-5 egészséges vagy egészségtelen ételt/szokást ábrázolt. Szebbnél szebb munkák születtek és nagyon jó ötleteket vetettek papírra a gyerekek.
Óvodásaink nagyon kedvelik a tematikus mozgásfoglalkozásokat. Egyik kedvencük a „Kalózos”. Ebben a játékban minden a kalózok életéhez, kalandjaihoz kapcsolódik, mindig történik valami érdekes a játékban. Néha hajótörést szenvednek, nagy halak üldözik őket – ilyenkor a bordásfalra menekülnek; Máskor a tenger fenekét vizsgálják, gyönyörködnek a színes halakban; Szikláról sziklára ugranak, ha nem tudnak a part közelében kikötni; Kötélhúzással megküzdenek egy másik kalózcsapattal; Kincseket gyűjtenek nehezített körülmények között…
Ebben a hónapban is szőttünk néhány történetet. Játék közben nem csak a testi képességei fejlődtek, hanem a képzeletük is segítette őket, hogy átéljék az eseményeket.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A foglalkozás fő témája a mozgás volt. A május 14-ei Nemzetközi Csirketánc napja alkalmából eltáncoltuk együtt a csirketáncot, vagy ahogyan mi ismerjük, a kacsatáncot. A gyerekek kérésére a nap folyamán többször is megismételtük a mozgás ezen formáját, vidámmá téve az egész napjukat.
A gyermekek mindennap a kedvelt mozgásos tevékenységeikből választhattak ebédidő előtt. Például: szoborjáték, székfoglaló, utánzó játékok, mozgásos mondókák stb.
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
MÁJUS – mozgás, testmozgás gyakorlása
A Boldog Iskola Program célja, hogy a gyermekek érzelmi intelligenciáját, lelki ellenálló képességét és általános jóllétét fejlessze. Ennek a törekvésnek szerves része a rendszeres testmozgás, amely nemcsak a fizikai egészség fenntartásában, hanem a mentális jóllét kialakításában is kulcsszerepet játszik.
Az idei tanév során iskolánk több alkalommal szervezett mozgásos programokat a diákok számára: reggeli tornákat, közös táncos foglalkozásokat, sportnapokat, valamint játékos mozgásos feladatokat az osztályfőnöki és testnevelés órákon. A tanulók aktív részvétele és lelkesedése azt mutatja, hogy a mozgás nem csupán testi nevelés, hanem kiváló eszköz a közösségépítésre és a pozitív érzelmek erősítésére is.
A mozgás során endorfin szabadul fel, amely javítja a hangulatot, segíti a stresszoldást és csökkenti a szorongást – mindez különösen fontos a mai gyerekek mindennapjaiban. A tanulók visszajelzései alapján a rendszeres testmozgás hozzájárult a jobb közérzetükhöz, koncentrációjuk javulásához és önbizalmuk növekedéséhez.
Összességében a mozgás kiemelt szerepet kapott a Boldog Iskola Program gyakorlati megvalósításában, hiszen nemcsak a testet, hanem a lelket is erősíti.
Iskolánk, a Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola elkötelezett a tanulók testi-lelki egészségének fejlesztése mellett. A Boldog Iskola Program részeként kiemelt figyelmet fordítunk a rendszeres testmozgásra, mint az egészséges életmód és a lelki jóllét egyik alapkövére.
Sokat játszunk órák előtt, szünetben.
Postásjáték: – különböző testhelyzetekből indulás
Május 28. Kihívás napja
• Jól érzem magam c. dal meghallgatása, mozgás, bemelegítés
• “Boldogság futás” megkerültük futva az iskolát összetartozásunk jeleként egymás kezét fogva
• floorball játék (csapatszellem erősítése)
Mi a testmozgás és egészség jegyében egy nagy sétát tettünk a természetben. Ellátogattunk a Dunakeszin található teknős tanösvényhez, ahol a friss levegőn való mozgás mellet az ismereteinket is bővíthettük. A gyerekek kis csoportokban, láppal kapcsolatos kérdéseket kaptak egy feladatlapon, melyeket megtudtak válaszolni, ha figyelmesen végig sétáltak a tanösvényen és megfigyelték az ott élő állatokat, növényeket. Az információkat tartalmazó táblák segítségükre voltak.
Pihenésképpen a tisztáson megállva, vidám mozgásos csapatépítő játékot játszottunk.