A gyermekek mindennap a kedvelt mozgásos tevékenységeikből választhattak ebédidő előtt. Például: szoborjáték, székfoglaló, utánzó játékok, mozgásos mondókák stb.
Testmozgás
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
MÁJUS – mozgás, testmozgás gyakorlása
A Boldog Iskola Program célja, hogy a gyermekek érzelmi intelligenciáját, lelki ellenálló képességét és általános jóllétét fejlessze. Ennek a törekvésnek szerves része a rendszeres testmozgás, amely nemcsak a fizikai egészség fenntartásában, hanem a mentális jóllét kialakításában is kulcsszerepet játszik.
Az idei tanév során iskolánk több alkalommal szervezett mozgásos programokat a diákok számára: reggeli tornákat, közös táncos foglalkozásokat, sportnapokat, valamint játékos mozgásos feladatokat az osztályfőnöki és testnevelés órákon. A tanulók aktív részvétele és lelkesedése azt mutatja, hogy a mozgás nem csupán testi nevelés, hanem kiváló eszköz a közösségépítésre és a pozitív érzelmek erősítésére is.
A mozgás során endorfin szabadul fel, amely javítja a hangulatot, segíti a stresszoldást és csökkenti a szorongást – mindez különösen fontos a mai gyerekek mindennapjaiban. A tanulók visszajelzései alapján a rendszeres testmozgás hozzájárult a jobb közérzetükhöz, koncentrációjuk javulásához és önbizalmuk növekedéséhez.
Összességében a mozgás kiemelt szerepet kapott a Boldog Iskola Program gyakorlati megvalósításában, hiszen nemcsak a testet, hanem a lelket is erősíti.
Iskolánk, a Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola elkötelezett a tanulók testi-lelki egészségének fejlesztése mellett. A Boldog Iskola Program részeként kiemelt figyelmet fordítunk a rendszeres testmozgásra, mint az egészséges életmód és a lelki jóllét egyik alapkövére.
Sokat játszunk órák előtt, szünetben.
Postásjáték: – különböző testhelyzetekből indulás
Május 28. Kihívás napja
• Jól érzem magam c. dal meghallgatása, mozgás, bemelegítés
• “Boldogság futás” megkerültük futva az iskolát összetartozásunk jeleként egymás kezét fogva
• floorball játék (csapatszellem erősítése)
Mi a testmozgás és egészség jegyében egy nagy sétát tettünk a természetben. Ellátogattunk a Dunakeszin található teknős tanösvényhez, ahol a friss levegőn való mozgás mellet az ismereteinket is bővíthettük. A gyerekek kis csoportokban, láppal kapcsolatos kérdéseket kaptak egy feladatlapon, melyeket megtudtak válaszolni, ha figyelmesen végig sétáltak a tanösvényen és megfigyelték az ott élő állatokat, növényeket. Az információkat tartalmazó táblák segítségükre voltak.
Pihenésképpen a tisztáson megállva, vidám mozgásos csapatépítő játékot játszottunk.
Az élet bármikor hoz olyan helyzetet, hogy valaki bajba kerül. Legyen ez egy madár, egy kutya, cica vagy egy ember. Ha segítünk másokon, a szívünk is boldogsággal telik meg, és a jó cselekedeteket mindig visszakapjuk.
Óvodánk 12 csoportja vett részt az eseményen, csoportunkkal mi is csatlakoztunk játékos feladatokkal a Kihívás napjához: Akadálypályát építettünk a gyerekek ötletei alapján; Futóversenyt rendeztünk; Vicces utánzó játékot játszottunk.
Pihenésként egyszerű légzőgyakorlatot végeztünk, majd, aki még vállalkozott rá, terpeszfogót játszott.
A délelőtt folyamán előkerültek a kis motorok, és a mászókán különböző függéseket, lendítéseket gyakoroltak a gyerekek.
Az egész délelőtt a játékos mozgás jegyében telt. A gyerekek örömét fokozta, hogy abban a pólóban játszhattak, amit maguk díszítettek.
Május a testmozgás hónapja, ebben a hónapban a gyerekek kedvenc tevékenysége került középpontba, a sok mozgás, kirándulás. A gyerekek nagyon szeretik a mozgásos játékokat, így autizmussal élő kis csapatunk is szívesen jár a konduktori fejlesztésekre és velünk is szeretnek táncolni minden nap a csoportban. A mozgást május hónapban egy patakparti játszóterezés és szülős, közös játszóházi kiruccanás is feldobta, ahol igazi erőpróba volt a sok bújás, mászás, futás, csúszás mosollyal, nevetéssel karöltve.
A boldogságóra programunkban a testmozgás havi témánkat igyekeztem több oldalról megközelíteni, hogy a különböző életkorú gyermekek találkozhassanak az életkoruknak megfelelő helyzetekkel. Verses mondókánkat gyakoroltuk, és megbeszéltük, hogy a Maci és a Nyuszi csoport közösen eltáncolja a kihívás napján a Pálmácska dalra kialakított koreográfiánkat, melyet az óvodabúcsúra is betanítottam és a boldoságóra honlapra is feltöltöttem a beszámolóval, videóval. Ezen kívül az alpolgármester úr kérésére is résztvettünk egy közös udvari mozgásban, mely óriási élményt adott mindannyiónk számára, így a mozgalmas májusunkat a kihívás napjával, óvodabúcsúval és fagyizással zártuk kis ovisainkkal.
Mészárosné Ádám Andrea
óvodapedagógus, óvodaigazgató-helyettes
Maglódi Napsugár Óvoda
Nyuszi csoport
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Foglalkozás címe: Mozdulj az egészségedért
Foglalkozást tartó tanár neve: Dr Csehóné Just Réka
Évfolyam: 9-14.
Helyszín: M21/315 tanulószoba
Foglalkozás pontos ideje: 2025. május 28. 18:00
Résztvevők száma: 7 fő
Pedagógiai módszerek: tanári ismertető; kiselőadás; beszélgetés játékos feladatokon keresztül
Eszközök: projektor, laptop, okostelefon
A foglalkozás célja: A Boldogságóra program május havi témája a testmozgás és az egészséges életmód, mint boldogságfokozó módszer.
A foglalkozás rövid tartalma:
– a program céljának ismertetése az újonnan becsatlakozó diákokkal
– ráhangoló gondolatok, tanári előadás (PPT)
– téma feldolgozása játékos feladatokon keresztül; a mozgás boldogságfokozó szerepe
• boldogság kihívás – „mozgásnapló” írása az előző heted alapján
• mutasd meg a sporthoz használt lejátszási listád, ha használsz ilyet!
• „állati pózok” – vicces jógapózok, miközben elképzeled és bemutatod, hogy milyen állat vagy éppen
• Monty Python után szabadon – „hülye járások minisztériuma” (vicces, különleges járások bemutatása sok nevetéssel)
– egészséges menü összeállítása egyszerű receptek alapján egy teljes napra
– zárókör
Reflektálás a célokra, a foglalkozás tartalmára: Mind az újonnan érkezett, mind a korábbi foglalkozásokon már résztvevő diákok nyitott, oldott jelenlévői voltak az órának. A hasonló tartalmú foglalkozásoknak köszönhető módon, illetve az egészségtudatos diákok számának növekedése által többen a témában jártasan, bőséges, hasznos tudással szóltak hozzá a foglalkozáshoz, a játékos feladatok valóban vidám perceket okoztak számunkra. Az óra elején kitűzött témát véleményem szerint teljes mértékben, megfelelő színvonalon sikerült feldolgozni.
Budapest,2025. május 28.
Dr Csehóné Just Réka
Mi,elsősök, minden lehetőséget megragadunk arra, hogy minél többet mozogjunk.
Ezeken a képeken kedvenc sportágainkat rajzoltuk le.
Többen már versenyeken is voltak közülünk, ezeket nagyon élveztük.
Ha szép eredményt érünk el ezeken, akkor mi magunk,a családunk és osztálytársaink is büszkék
lesznek a sikereinkre.
Az iskolámban ma sikerült bevonni a mozgásba az összes alsó diákot a saját osztályomon kívül. Amivel a Kihívás napja pályázatra is neveztünk.
Nagyon jó hangulatban telt . Összesen 100 diákot tudtunk felváltva megmozgatni.
A zenés bemelegítésekkel, közös tornával, és akadálypályákkal tudtuk színesíteni és mozgósítani a gyerekek hétköznapjait a testnevelési órán kívül is.
Nagyon élvezték a több osztállyal való zenés tornát és táncot is. Az akadálypályán pedig végre megmutathatták milyen ügyesek is.
Boldogságóra – Május
Testmozgás
Intézményünk egyik priorítása az egészséges életmód, melyen belül a mindennapos testmozgás hangsúlyos helyen szerepel. A boldogságóra májusi témája így jól illeszthető volt a mindennapos mozgásunkba is. Beszélgetőkörünkben előhívtuk, összegyűjtöttük ismereteinket a mozgás fontosságáról és arról, milyen mozgásformákat, sportokat ismernek a gyerekek. Az 5-6-7 éves életkorú gyermekeink nagyon jól megfogalmazták a mozgás fontosságát, annak hatását, valamint egymás után sorolták a különféle sportágakat is. Ezt követően a Boldogságóra kézikönyv ajánlását alkalmaztuk, a mozgásos mondóka többszöri mondogatásával bemelegítettünk miközben a mondókát is memorizáltuk. A fő részben a Napsugár Együttes – Móka tornájára zenés tornát valósítottunk meg. A játék szintén a kézikönyvből alkalmazott „Lufi a magasban!” volt. Mi ezt a gyermekközösségünk ismeretében egy lufival és 5-6 fős csoportokban valósítottuk meg, amit nagyon élveztek a gyerekek. Az udvaron természetesen folytattuk a napi mozgásunkat szabad mozgás formájában az udvari játékokat használva.
Zalavár, 2025. 05. 22. – Zalavári Óvoda