Sportolj az olimpikonokkal!
A 2. osztályosok izgatottan várták a különleges napot, amikor valódi olimpikonokkal találkozhattak. A program célja, hogy együtt sportoljanak, a gyerekek jó erőnlétben legyenek, megszeressék a mozgást és megismerjék a sportolás örömét. Iskolánk tornatermében vidám próbatételek zajlottak, ahol mindenki felmérhette ügyességét és gyorsaságát. Mozgás közben a gyerekek nemcsak a kondijukat fejlesztették, felmérték állóképességüket, hanem új élményekkel is gazdagodtak. Az olimpikonok példát mutattak kitartásból és együttműködésből, bátorították a diákokat, hogy minden nap mozogjanak egy kicsit, hiszen a mozgás szeretete már kisgyermekkorban kialakulhat.
Testmozgás
Testmozgás
Az óra elején felidéztük a gyerekek testmozgással kapcsolatos ismereteit. Majd „A mezei nyúl és a sündisznó” című mesével folytattuk az órát. A gyerekek nagyon szeretik a meséket. Megbeszéltük miről szól a mese. Milyen tulajdonságai vannak a szereplőknek. Mit csináltak volna másként. Nagyon kreatívan változtatták meg a mese befejezését. Mindenki etikus befejezést választott, amely nem bántja meg a szereplőket, segíti pozitív változásaikat. Nagyon élvezetes volt. Keresztrejtvényt fejtettek a gyerekek, megmagyaráztuk a sport, emberi életre gyakorolt hatásait. Ezután megtervezték hogyan lehet egészséges életet élni a hétköznapokban, amit egymással kiscsoportokban vitattak meg. Konszenzusra jutva alakították ki a legjobb megoldást. Sportágválasztóval folytattuk, bejelöltük a táblázatban azokat a sportágakat, amelyeket szeretnének kipróbálni, új sportágakat is jelöltek a táblázatban. Közösen beszélgettünk milyen sportokat próbáltak már ki és melyiket szeretnék ezután. Nagyon sok lehetőség merült fel, mert vidéken élünk és nincs sok lehetőség a gyerekeknek egyesületekben történő edzéseken részt venni. A legnagyobb sikert a „Lassított felvétel” aratta. Nemcsak a szereplők, de a nézők is együtt nevettek. Az órát a „Jó okom van rá…” nevű feladattal fejeztük be, röviden összefoglaltuk az óra legfontosabb információit, amelyet a táblán is megjelenítettek a gyerkőcök.
Ideje:2025.05.13.
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI
A foglalkozást vezeti: Borsodi Ádámné
Foglalkozás témája: Mozgás öröme
A foglalkozás feladatai: Társas kapcsolatok alakítása, szociális kapcsolatok alakítása, türelem, empátia, szabály és feladattudat, emlékezet, szem-kéz-láb koordináció, testséma, oldaliság, szenzoros érzékelés, figyelem,térbeli tájékozódás, ügyesség, gyorsaság, kommunikációs készság, szókincs fejlesztése, színismeret.
1.Motiváció: Bagdi Bella: Ha boldog vagy… dal mozgással kísérése.
2. Méhecskék futójáték: A virágokat kikerülve, szálljatok a teremben, mint a méhecskék! Ha a plüss virágot emelem fel a magasba, guggoljatok le a színes virágok valamelyikére nektárt gyűjteni! Ha a napocskát emelem a magasba, akkor repüljetek tovább!
3. Akadálypálya: Sorban állunk. Séta a szenzoros párnákon és lépő köveken, átbújás az alagúton, páros lábon átugrás a karikából karikába, labda gurítás a következő társnak.
4. Játék: Virág szedő csapatverseny. Piros és kék csapat kialakítása, virágok szétszórása és a 2 karika elhelyezése a terem 2 végén. Futás a teremben a virágok kikerülésével. Amikor megrázom a csörgődobot virágok összeszedése és a csapatok színének megfelelő karikába tétele. Az a csapat nyer, akinek több babzsákot sikerül összegyűjtenie.
5.Lezárás: A tengerész táncol dal mozdulatainak utánzása zenére.
Reflexió
A téma motivációjaként Bagdi Bella: Ha boldog vagy… dalát választottam, amely a mozdulatok kísérésével jól átmozgatta és egyúttal bemelegítette a gyerekek izmait, fokozta a vérkeringésüket a mozgásos játékokhoz. A Méhecskés futójáték az évszakhoz jól kapcsolódott,a használt eszközök felkeltették a gyerekek figyelmét, valamint a játék során fejlődött figyelmük, feladattudatuk, koncentrációs képességük, szem-láb koordinációjuk, a futás közben pedig az egymásra figyelés, tolerancia is. A játékos akadálypálya jó lehetőséget nyújtott a szenzoros érzékelés, mászás, egyensúlyérzék, szem-kéz koordináció, türelem, figyelem és társas kapcsolatok fejlesztésére. A csapatverseny a használt eszközökkel motiválta a gyerekeket a részvételre, a csapattagok közötti kapcsolatok megerősítésére, az egymásra figyelésre. Az adott jelre történő virágok összegyűjtése a figyelem, a feladattudat, színismeret, valamint a számlálási képesség fejlesztését is segítette, a verseny a fair-play játék tudatosítását is erősítette a gyerekekben, amikor a győztes csapatot az ellenfél csapat megtapsolta. A tevékenység zárásaként A tengerész táncol dalt kísértük közösen a mozdulatokkal, amely a testsémát fejlesztette. A tevékenység nagyon jó hangulatban telt, minden gyermek bekapcsolódott, minden feladat végrehajtása során motiváltak voltak és a mozgás okozta öröm volt látható az arcukon.
Májusban a testmozgásé a főszerep!
A csoportunk lelkesen vett részt különféle mozgásos tevékenységekben: futottunk, játszottunk, tornáztunk, táncoltunk. A mozgás nemcsak egészséges, de vidámságot is hozott a napjainkba. Jó érzés volt együtt mozogni, nevetni és közben feltöltődni!
Már csak 1 lépcsőfok van hátra, hogy be tudjunk lépni a boldogság kapuján! A gyerekek már nagyon várják!
Óvodánk egyik előnyös különbözősége a mozgás tevékenységterület, melyre nagy hangsúly fordítunk. Több külső helyszínen megrendezésre kerülő programon veszünk részt és a szülőket is igyekszünk bevonni a kapcsolattartás érdekében.
Már hagyománnyá vált intézményünkben, hogy májusban az egyik legrangosabb, szülőkkel közös programunk: a Mozdulj Szapáry, melyet az óvodánkon kívül, a Tiszaligetben rendezünk meg. Délelőtt mozgásos játékok, sor és váltóversenyek, labdajátékok tarkítják programunkat. A gyermekekkel, szülőkkel, nagyszülőkkel, óvodánk dolgozóival közös mozgás nagy élmény mindenki számára.
Nincsenek helyezések, csak az örömmel végzett testmozgás, együtt lenni és csapatot építeni.
A májusi Boldogságórát az egészséges életmód, a tudatos fogyasztói magatartás téma körébe illesztettem be.Nagycsoportosaim már teljes mértékben tisztában vannak azzal, hogy mit jelent az egészséges életmód: megfelelő táplálkozás, vízfogyasztás, tisztálkodás, mozgás, stb.
Relaxációs gyakorlatnak Malomkörzést választottam, ahol versenyezni is lehetett, melyik malom köröz gyorsabban.
Boldog Dóra köszöntése és szituációs játéka után Bagdi Bella Jól érzem magam boogie-jére együtt mozogtak, táncoltak Dórával.
A lusta király mesén kezdetben jót szórakoztak, majd elmélyült figyelemmel hallgatták a történetet. Beszélgetés következett, ki milyen mozgást kedvel a legjobban, akik sportolnak, elmondták, hogy miért szeretik a rendszeres edzést, mozgást.
Ezután közösen rendeztük be a tornatermet, a király kezdeti lustaságához, majd a mozgás megszeretéséhez igazítva.
A gyermekek nagyon élvezték a megtestesített királyi mozdulatokat, a végén még olyan játékot is beválasztottunk, ahol azt is megtapasztalhatta a király, milyen jó társsal együtt mozogni.
És nem maradhatott el a pihenés, relaxálás a mozgás végén sem, ahol madárcsicsergést hallhatott az öreg király lepihenve egy fa árnyékában
Csoportunkban sokat beszélgettünk a testmozgás hónapjában a mozgásformákról. A gyerekek érdeklődését legjobban a hegymászás keltette fel, ezért nagy kalandra indultunk. A reggeli érkezést követően virágokat készíthettek a gyerekek a már előzőleg befestett rétre. A rét elkészülését követően bemelegítettünk, majd elindultunk a „hegyen” fölfelé. Útközben egy széles folyón kellett átkelnünk, hidat építettünk közös erővel és a szivárvány alatt is átkeltünk. Eső elől szaladtunk,, nagy köveken magas térdemeléssel lépkedtünk. A jó levegőn légzőgyakorlatot végeztünk, amely a nagy út után pihentetőleg hatott mindannyiunkra, majd haza indultunk az oviba.
Boldogsághormonjaink felszabadultak egy különleges délelőtt folyamán, ahol a békéért futottunk.
Sombereki Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Május a mozgás hónapja,ez alkalomból kerékpárral, rollerrel végeztünk ügyességi feladatokat.Akadálypályán próbáltuk ki ügyességünket.
Májusban a boldogságórán a mozgásé volt a főszerep.
A foglalkozás elején „Én és a mozgás” témában gondolkodtunk közösen: a gyerekek megosztották tapasztalataikat, érzéseiket a testmozgással és sporttal kapcsolatban. Egy játékos, helyváltoztatós gyakorlat segítségével mutatták meg, mennyire ismerős számukra egy-egy mozgásforma vagy élmény.
Ezután akadálypályát építettünk, ahol a „Az életmentés természetes!” gondolat jegyében ügyességi feladatokat oldottunk meg.
A napot vidám Pandafitnesz edzéssel és gyerekjógával zártuk. A jóga segített abban, hogy a gyerekek megérezzék a belső nyugalmat, megtanuljanak figyelni a testükre és a légzésükre, mindezt játékos, mesés formában, életkorukhoz igazítva.
Így öröm, mozgás, nyugalom és játék egyszerre kapott helyet a boldogságórán!