Május hónapban még zárt csoporton keresztül tartottam a szülőkkel a kapcsolatot. Újra kértem a segítségüket, együttműködésüket. Lehetőségük szerint szervezzenek a gyermekeik számára a szabadban mozgást (biciklizés, futás, foci), vagy rajzolják le a gyermekek, milyennek képzelik el az egészségmanót! Készítsenek képet az elkészült munkákról, mozgásos játékokról, élményekről, amit feltölthetek a boldogsagora.hu oldalra! Sok fotó érkezett a szülőktől. Jó volt látni a gyermekek mosolygós arcát, a varázspálcás egészségmanót, aki egészségessé varázsolja az embereket. Milyen újra mozogni, a szabadban lenni, élvezni a friss levegőt, az együtt töltött időt? Beszéljenek a képek!
Testmozgás
A karantén ideje alatt sajnos személyesen nem tudtunk találkozni, de az online órák alkalmával jókat beszélgettünk az egészséges életmódról ( táplálkozás, öltözködés, testmozgás ). A gyerekeknek a szabadban való együttlét, a bringázás, a séta, a tenisz, az úszóversenyek már nagyon hiányoznak. Feltöltött képeink az otthoni testmozgásból adnak ízelítőt. A téma zárásaként versünk is született :
A testmozgás öröme
Minden ember szíve vágya,
Rátaláljon a sportágára.
Nem kötelező, hogy bajnok légy,
Mindennap mozogj, ez a cél!
Futás, gördeszka, úszás
kosár, foci, sárban csúszás;
Bringázás és versenytánc,
karod lendítsd, lábad rázd!
Tenisz, lovaglás és vívás,
kézi, gimnasztika, sakkozás!
Az osztály minden tagja,
a karantén tesi órát magának tartja!
Májusban, ha itt a jó idő,
Boldogságórára is mozogj,
Ez a fő!
Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola
A testmozgás, az egészséges életmód fontossága talán még nagyobb szerepet kapott a mostani életünkben, mint a korábbiakban.
Érzik ezt a gyerekek is.
Alig ismertettem és küldtem el a feladatot nekik, amit most a technikaórába rejtettem, máris özönlöttek a megoldások.
Látszik, hogy élvezték: Rengeteg ötlet, fantázia, szépen elkészített, szépen megírt alkotások.
Volt, aki gyümölcsökből, zöldségekből álmodta meg az Egészségmanóját.
Voltak, főként a fiúk közül, akik Legóból készítettek el egy vagy több figurát. Sőt az egyikük egy egész jelenetet alkotott meg, ahogyan az Egészségmanók testüket edzve, katonai kiképzésen vesznek részt, hogy kirobbanó formában tudják egészségünk védelmét szolgálni.
Aztán jöttek a rajzos megoldások, versikékkel, dalszövegek átírásával, ezeket is nagyon élveztem.
Többen történetmesélésbe fogtak, rajzokkal illusztrálva a meséjüket.
Ám a hab a tortán a videó volt!!!!
Lacika Egészségmanó kalandjai a koronavírussal!
Van ebben minden: gyurmafigura, animáció, zenei aláfestés, operarészlet..
Bár egymástól most elkülönülve, mégis egységes egészet alkotott az osztályunk, ahol mindenki hozzátette a saját színét a palettához.
A feladatot az online csoportban adtam meg. Sajnos a szülőknek sok az elfoglaltsága, így csak egy szülőtől kaptam képeket. Biztos vagyok benne, hogy a többiek is ügyesen megoldották.
Videó órán beszéltünk az egészségről.
Hogy kinek mi jut eszébe róla? Ki mit tesz egészsége érdekében.
Zene hallgatás (Lazíts! – Háttér zene a pihenéshez) közben a következő munkák készültek el.
Ebben az az osztályban konyhai kisegítő tanulók járnak. Talán a munkájukkal is ezt érzékeltetik a legjobban.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
A foglalkozás dátuma: 2020.05.22.
A foglalkozás címe: A mozgás öröme
Mi volt a foglalkozás célja?
Mivel diákjaim szinte egytől-egyig sportolók, ezért a mozgás pozitív hatásainak kiemelése egy kisebb szerepet kapott csak a foglalkozásban, majd a sporthoz szervesen kapcsolódó fair play magatartást tűztem ki témaképp.
Hogyan valósította meg ezt a célt?
A diákok számára egy néhány diából álló, képekkel tarkított PPT-t állítottam össze, amelyben a hónap témája került feldolgozásra. Szó esett a rendszeresen űzött sport testi és lelki életünkre gyakorolt hatásairól, valamint arról, hogy mik lehetnek az egyes emberek mozgatórugói, mikor belevágnak a rendszeres testmozgásba. Mivel a versenysport mentálisan is épít, így a társaink tisztelete, a fair play magatartás is része kell, hogy legyen viselkedésünknek bármekkora megmérettetésről is esik szó. A foglalkozás második felében a fogalom tisztázása után bemutattam néhány ismert magyar fair play díjas sportolót. A diákok feladataikban összegyűjtötték a korábban általuk kipróbált sportágakat, illetve személyesen is megtapasztalt fair play viselkedésről szóló történetet osztottak meg velem. A PPT-ben elhelyeztem harmadik, nem kötelező feladatként egy youtube linket megtekintésre, amelyben fair play pillanatokat gyűjtöttek össze.
A koronavirus megjelenésével óvodánk bezárt az ügyelet a központi óvodában volt. Most hogy az óvodák kinyitottak így a Nyitnikék óvodában is visszatért az élet. A gyermekek már nagyon várták hogy társaikkal és az óvónénikkel együtt lehessenek. A jó időnek köszönhetően sokat tartózkodtunk kint az udvaron. A gyermekek nagyon szeretnek munkálkodni így az udvar seprése és gereblyézése sem okozott gondot. Mindig figyelünk környezetünk tisztaságára és ezt most is szívesen tették. Tiszta udvar boldog ovi lett most a jelszónk.
A hónap elején beszélgettünk a szülőkkel és a gyerekekkel az egészséges életmód legfontosabb összetevőiről, így a helyes táplálkozásról, a folyadékbevitelről, a testmozgásról és a pihenésről. És arról, hogy most, amikor a mozgásterünk eléggé korlátozott, mennyire oda kell figyeljünk ezekre a dolgokra, hiszen felborult a napi rutinunk, nem megyünk minden reggel iskolába, teljesen más napirendet kellett kialakítanunk.
Mi, szerencsésebb helyzetben vagyunk, hiszen falun élünk, kimehetünk az udvarra, itt vannak a fenyesek közel hozzánk, sétálhatunk(most már) a friss levegőn.
Beszámoltak a gyerekek arról is, hogy néhányan szívesen segítenek szüleiknek a kerti munkákban is.
Arra kértem meg a szülőket, készítsenek képeket gyerekeik kedvenc otthoni mozgásformáiról, sportjukról, a gyerekeket pedig arra, hogy készítsenek egy-egy rajzot Egészségmanók címmel.