Május – Testmozgás
Egyik legkedvesebb témám, a Testmozgás, melynek kiváló lehetőséget ad a hétköznapoi mozgásformákon túl a minden évben óvodánkban is megrendezésre kerülő Kihívás napja országos rendezvénysorozat. A program óvodai szintű megszervezését vállaltam. Egyeztetve a Boldogság munkacsoporttal, rendezvényünk kapcsolódott a Jobb veled a világ Alapítvány “Legsportosabb intézmény” felhívásához is. Az erre történő regisztrációt a Boldogságóra munkacsoport vezetője végezte. Az óvodában a következő min. 15 perces pulzusnövelő sportprogramok valósultak meg: reggeli zenés Zumba, melyet vezetésemmel végeztek óvodásaink és a csatlakozó felnőttek közösen. Az óvoda udvarán futás 3-5 éves korig, biciklizés a környező utcákban 6-7 évesek felnőtt vezetésével, a helyszín biztosításáról gondoskodtam, megkülönböztető mellényt adtunk a résztvevőkre. Kollégákat kértem meg a biciklis csapat kerékpárral történő felvezetésére és az útvonal biztosítására. Zsákban futás akadálykerüléssel, kötélhúzás, akadálypálya, valamint házi focibajnokság színesítette a programot. Csapatunk aranyérmének közösen örülhettünk.
Testmozgás
Az egészséges életmód, mindennapos mozgásfejlesztés szerves része a mindennapjainknak. A boldogságóra keretében a „VILLÁMLAZÍTÁS”, általános relaxáló technikával kezdtük a foglalkozást. Minden izmunkat megfeszítettük és ellazítottuk. Bagdi Bella: „Jól érzem magam boogie”, a hónap testmozgás dalára táncoltunk. Az „Egy-kettő. három-négy” utánzásos mondókát szívesen tanulták a gyerekek, a végén boldogan tapsoltak. A jóleső mozgás, tánc után Boldog Dóra Bezzeg Andrea: A lusta király történetére invitálta a gyerekeket. Tanulságos mese után a „TÜKÖRJÁTÉKBAN „ először én, majd a nagyobb gyerekek által felváltva mutatott mozgásokat, sportokat utánozták, majd nevezték meg a gyerekek. A „Tűz, Víz, Repülő” játékot is szívesen irányították már a nagyobbak ! Játék a lufikkal ! játékot mindig nagy örömmel fogadták a gyerekek. A testmozgás témakörének feldolgozása során a mozgás öröme mellett megbeszéltük annak jótékony hatásait is a szervezetünkre. Megfigyeltük a légzésünket, szívünk dobogását! A közös játékok, mozgásos feladatok során a gyermekek megtapasztalhatták a sikerélmény érzését, az együttműködés örömét. A mozgásos tevékenységek után boldogabbnak, felszabadultnak érezték magukat, s kérték a következő mozgásos feladatot, így a napot az udvari futókörrel folytattuk. A testmozgás témaköre jó lehetőséget nyújtott arra, hogy megalapozzuk bennük a mozgás szeretetét, és hosszú távon is erősítsük őket abban, hogy az egészséges életmód a mindennapjaik részévé váljon, s erre felhívjuk a szülők figyelmét !
Alsózsolcai Herman Ottó Ált.Iskola és AMI.
” A sport nem csak testnevelés, hanem a léleknek is az egyik legerőteljesebb nevelőeszköze.”
1.Boldog Dóra csengővel hív
2.Boldogságmondóka közös elmondása
3.”Repül a madár,szárnyalva száll,mert szabadmadár” relaxációs gyakorlat
4.Jól èrzem magam boogie
5.Mozgás a teremben
A gyerekek kiszínezték a bátorság nyilait, majd mindenki elhelyezte az óriás lapon ahhoz a felirathoz, amelyet nem szeretne átélni, amelytől szeretne távol maradni.
Sok-sok mozgásos játékot próbáltak ki a gyerekek egy kirándulás során. Volt futás, ugrás, célbadobás, versenyek. Nagyon élvezték.
Beszélgettünk a kedvenc sportokról is, hiszen az osztályban van, aki focizik, mások görkorcsolyáznak, úsznak, balettoznak, stb.
Másik napon pedig a közeli erdei parkban tartottunk mozgásközpontú délutánt. Különböző fogó- és népi játékokat terveztem, a szülők is ott voltak.
Alsós sportversenyt is rendeztünk az egészséges életmóddal összehangolva.
Testmozgás
Milyen előnyökkel jár a rendszeres testmozgás? – beszélgetés. Testhez álló témakör. Sokan sportolnak, rendszeresen fociznak, röplabdáznak.
A gyerekek számára nélkülözhetetlen a mozgás, szabad levegőn tartózkodás! A sok mozgás elősegíti érzékelésük, észlelésük fejlődését, valamint tapasztalatokat szerezhetnek. Szeretünk nagyokat kirándulni a közeli Békás-tóhoz. Kirándulásunkat megelőző napon, meghallgathatták „A lusta király” meséjét, majd beszélgettünk arról, hogy mit tehetünk azért hogy egészségesebbek legyünk. Játszottunk Tűz, Víz, Repülőt, Tükörjátékot amit nagyon élveztek a gyerekek.
Az órát kérdezek-felelsz bemelegítéssel kezdtük. Ki mit sportol?- kérdésre kerestük a válaszokat.
A sport jótékony hatásait a táblán rögzítettük. Megállapítottuk, hogy nemcsak az egészségünk megőrzésében, hanem a tanulási képességeink fejlesztésében és a helyes szabadidő eltöltésében is fontos szerepet játszik.
Kisfilmet néztünk a paralimpiáról, majd az óra végéig kötetlen beszélgetésben megosztottuk egymással a gondolatainkat.
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 2. c osztályában a gyerekek imádják a sportokat. Rajzban mutatták be a kedvenc sportágakat amelyeken részt vesznek, vagy amit szeretnének kipróbálni.