„Inspiráló magabiztosság”
A foglalkozást a tornateremben kezdtük.
A gyerekek terpeszállásban álltak kezük a csípőn ,amelyet 2 percig megtartottak.
Óriás járással ,kihúzott háttal, egyenes gerinccel mentek körben a tornateremben.
Erőt sugárzó beállásokkal pózoltak a gyerekek.
Zenére ugrándoztak és táncoltak, amikor a zene elhallgatott ,erőt adó mozdulatlan szoborrá váltak.
Egy nagy lepedőből a magabiztosság zászlóját készítettük el , amelyet ki tűztünk a csoportszobában és készítettünk egy csoport képet.
Testmozgás
Testnevelés órán a gyerekekkel a testmozgás és egészséges életmód szerepét tudatosítottuk, kapcsoltuk össze.
Sorakozás után, járás gyakorlatokkal készítették fel testüket, ízületeiket a gyakorlatokra a tanulók.
Gimnasztikai feladatként a mozgás kockák képein szereplő mozdulatokat kellett leutánozni.
Csoportalakítással két csapatot alakítottunk ki, a csapatok akadálypályákon végig haladva, játékos feladatokba ágyazva gyakorolták az eddig elsajátított természetes (futó, kúszó, mászó) gyakorlatokat.
A sorverseny során a baleset esetén szükséges teendőket is megismerték, szimulálták.
Óra végén az ismert kacsa táncot járták el, mellyel az óra végi szabad mozgást, játékot is biztosítottuk számukra.
A testnevelés órák egyébként is kedveltek a gyerekek körében, ezen az órán a játékos akadálypályák még inkább örömet okoztak számukra.
Kicsit fáradtan, de jó élményekkel zárhattuk az órát.
A Boldogságóra Alapprogram havi témája: A testmozgás és az egészséges életmód gyakorlása volt. Ennek keretében gyalogosan piaclátogatáson vettünk részt, gyűjtőmunkát végeztünk gyümölcsök és zöldségek képeinek/rajzainak csoportosításával egyéni munkában, oktató videót tekintettünk és beszéltünk meg és csoportmunkában gyümölcssalátát készítettünk, amit el is fogyasztottunk.
Osztályunk részt vett Cegléd város által megrendezett Futókörök napján.
Furtai ÁMK Bakonszegi Zöldliget Óvoda
A gyerekek nagyon szeretnek mozogni, tornázni.
Kezdésként relaxàciós gyakorlatokat végeztünk, majd meghallgattuk a Jól érzem magam boogie című dalt, amire improvizáltunk tànclépéseket. Megnézték a témához kapcsolódó mesebàbozàst és tovább játszottunk, mozogtunk.
Tükör játék következett, ami nagyon viccesre kerekedett, jó hangulatban bohóckodtunk a ” tükör” előtt.
Szoborjàtékra is volt még kedv, majd pedig plüssdobáló játékban odafigyelve egymàsra soroltuk fel azon társak nevét akitől kaptuk és akinek dobtuk.
A Bagdi Bella Jól érzem magam című dalával kezdeményeztem a foglalkozást. Közösen eljátszottuk a dalt. Majd a Napimádás relaxációs gyakorlat következett. Ezután a szőnyegen ülve megbeszéltük a mozgás fontosságát, a gyermekek elmesélték, hogy mit szeretnek mozogni. „Én anyával sokat szoktam sétálni”, „Én járok piruettre”, „Én néptáncra”, „Apával szoktam focizni”, stb. Mesélték a mozgással kapcsolatos élményeiket. Boldog Dóra érkezett hozzájuk, és elmesélt nekik egy mesét – Bezzeg Andrea: A lusta király meséjét. Igény szerint beszélgettünk a mese után a történetről. Ez a foglalkozás egy rendhagyó boldogságóra volt, hiszen ezen a napon, a mozgás, az egészséges életmód fontosságát hangsúlyozva, ellátogattunk a csoporttal az állatkertbe. Ez egy egész napos program volt, ahol sokat sétáltunk, megnéztük az állatokat, és még mozgásos játékra is volt időnk. Délután kellemesen elfáradva érkeztünk vissza az óvodába. Másnap reggel pedig felragasztották a gyerekek a következő lépcsőfokra a mozgás téma jelét.
Ki? Mit? sportol?
Mióta?
Miért pont azt a sportot választottad?
Elég-e a testmozgás az egészséges élethez?
A táplálkozás fontossága
6 fős csoportok kialakítás: 1-1 fő csapatonként nagy plakátot készít
a többiek a csoportra vonatkozó információkat dolgozza fel
Szorgalmatos Mesekert Óvoda,Bölcsőde és Konyha
A 9.hónap témája a testmozgás, minden napjaink szerves része!Sokat vagyunk a szabadban,de rossz idő esetén a teremben is naponta mozgatjuk a gyerekeket különböző mozgásos játékokkal. A Jól érzem magam c. dal a kedvencük közzé tartozik, többször is mozogtunk, táncoltunk már a zenéte. A foglalkozást a Világomban minden rendben van c dal éneklésével kezdtük, majd meghallgatták a Lusta király c.mesét. Ezek után ügyességi mozgásos játékokat játszottunk. Volt Tűz,víz repülő, Lufi a magasba, különféle versenyjátékok!
Nagyon jól sikerült a mai délelőtt!
Mielőtt elkezdtük az ehavi hónaphoz tartozó feladatok megvalósítását, megbeszéltük, hogy mi az az egészséges életmód. A gyerekek ügyesen válaszolták, hogy egészségesen kell enni, sok zöldséget, gyümölcsöt kell enni valamint sportolni. Ezt az idézetet olvastam fel a gyerekeknek és megbeszéltük a jelentését. A gyerekek számára a lényege, hogy ne lustálkodjunk egész nap, hanem mozogjunk. Ez a feladat nagyon tetszett a gyereknek meg számomra is visszajelzést adott arról, hogy a gyerekek hogyan állnak hozzá bizonyos sporttal kapcsolatos dolgokra.
A rendszeres sportolásra szinte mindenki átállt a jobb oldalra. A többi állításra megosztó véleménnyel voltak.
Testmozgás
Az óra elején felidéztük a gyerekek testmozgással kapcsolatos ismereteit. Majd „A mezei nyúl és a sündisznó” című mesével folytattuk az órát. A gyerekek nagyon szeretik a meséket. Megbeszéltük miről szól a mese. Milyen tulajdonságai vannak a szereplőknek. Mit csináltak volna másként. Nagyon kreatívan változtatták meg a mese befejezését. Mindenki etikus befejezést választott, amely nem bántja meg a szereplőket, segíti pozitív változásaikat. Nagyon élvezetes volt. Keresztrejtvényt fejtettek a gyerekek, megmagyaráztuk a sport, emberi életre gyakorolt hatásait. Ezután megtervezték hogyan lehet egészséges életet élni a hétköznapokban, amit egymással kiscsoportokban vitattak meg. Konszenzusra jutva alakították ki a legjobb megoldást. Sportágválasztóval folytattuk, bejelöltük a táblázatban azokat a sportágakat, amelyeket szeretnének kipróbálni, új sportágakat is jelöltek a táblázatban. Közösen beszélgettünk milyen sportokat próbáltak már ki és melyiket szeretnék ezután. Nagyon sok lehetőség merült fel, mert vidéken élünk és nincs sok lehetőség a gyerekeknek egyesületekben történő edzéseken részt venni. A legnagyobb sikert a „Lassított felvétel” aratta. Nemcsak a szereplők, de a nézők is együtt nevettek. Az órát a „Jó okom van rá…” nevű feladattal fejeztük be, röviden összefoglaltuk az óra legfontosabb információit, amelyet a táblán is megjelenítettek a gyerkőcök.