A Székely Mikó Kollégium 5.B osztály 18 tanulójával közösen 2 órán át a boldogságóra program májusi témájával foglalkoztunk. Mivel a járvány csillapodott két hete a diákok vissza tértek az iskolába és ez által a tevékenységeken is a diákok sokkal aktívabbak voltak, élvezték az újabb éneket, ismét többször is meghallgattuk .
Az első foglalkozáson megbeszéltük , hogy mit jelent “a testmozgás gyakorlása” ,majd megbeszéltük melyik az az új sportág amit ki akarnak próbálni és kicsit átgondoltuk a “Mutasd meg a tányérod!” feladatot, mert a közös gyümölcs saláta készítést választották.
Szerencsére , egyben a testnevelő tanáruk is vagyok, ezért testnevelés órán kipróbálták a floorball játékot, nagyon élvezték. A második foglalkozáson , még készült a gyümölcs saláta, a rím faragással is próbálkoztunk, volt is nevetés. A diákok és szülők visszajelzéséből ítélve már nagy szükség volt egy igazi boldogság órára.
Testmozgás
Jászai Mari Általános Iskola Gárdonyi Géza Általános Iskolája Kerékteleki Bársonyos Telephely
Ebben a hónapban a palántázást választottuk, csak kicsit megfordítva. Neveltünk virágládában palántát, amit éppen aktuálissá vált kiültetni. Mi pici palánta nevelő poharakba tettük bele. Megbeszéltük, hogy hazaviszik és 1-2 hét múlva, de akár azonnal kipalántázzák a kertbe. Paprika és paradicsom palántánk is volt. Mindenki nagy boldogsággal ültetett. Megbeszéltük, hogy ezekből nagyon egészséges növények lesznek vegyszer nélkül is. Bármikor szedhetünk róla. Gondozni kell, locsolni kapálni, de ezt meghálálja. Ebben a hónapban sokat foglalkoztunk az egészséges táplálkozással, a mozgással és amennyit engedte az időjárás a szabadban játszottunk. Talán mindenki megértette, hogy miért érdemes mozogni és saját kertben növényt termelni.
Batthyány Lajos Általános Iskola, Géza Fejedelem Tagiskolája, Úrhida
Május hónap feladata a testmozgás gyakorlása volt. Először közösen beszélgettünk arról, hogy miért is fontos a napi testmozgás. Ahhoz, hogy az alkunkon változtassunk, erős izmaink legyenek, ellenállóak legyenek a csontjaink, vagy egészségesebb szívet, tüdőt szeretnénk, akkor a megoldás a kezünkben van. Megbeszéltük, hogy ezeket a tulajdonságokat ugyanis az életmódunkkal vagyunk képesek alakítani.
Nagyon fontos a sport és a mozgás. A betegségekkel szemben is ellenállóvá tesz és segít a koncentrálásban is. Elmeséltem nekik, hogy régen a gyerekek szabadidejükben többnyire mozogtak, rendszerint a szabad levegőn. Ma a kedvenc időtöltések egyre nagyobb részét már egészen más tölti ki. A beszélgetésből kiderült, hogy nagyon keveset sétálnak, mert az autók háztól házig viszik őket, sokat ülnek sajnos a számítógépek és a telefonok előtt. Köztudott, hogy a rendszeres testmozgás nem csak a testre, hanem a lélekre is hat.
Miután beszélgettünk, a mondóka segítségével megmozgattuk magunkat.
Az óra folytatásaként elmeséltem nekik Az erdei tornaverseny című mesét. A beszélgetőkör során a következőkről beszélgettünk: Milyen nyerni?, Mi a fontos?, Mit éreztek az állatok a verseny előtt? Milyen hátránya lehetett a lajhárnak, hogy nem vett részt a rendezvényen?
Megkérdeztem tőlük, hogy mit sportolnak? Miért pont azt választották? Hogy viselik, ha nem ők nyernek?
Majd megnéztünk egy dokumentumfilmet a hit és a kitartás erejéről: Az akaraterő diadala- Kerri Strug története
Nagyon meghatotta őket a történet. Közösen összegyűjtöttük azokat a tulajdonságokat, amik jellemezték a kislányt.
Végezetül elmeséltem nekik A mezei nyúl és a sündisznó című mesét, majd meghallgattuk Bagdy Bella: Jól érzem magam című dalát is.
A boldogságóra további részét a szabadban töltöttük, a játszótéren. Akadálypályán kellett teljesíteni a feladatokat, majd szabad mozgásos játékok következtek. Nagyon jól érezték magukat. Sajnos elkezdett esni az eső, így egy vidám társasozással ( activity junior) zártuk a napot.
A csoport tagjai számára nagyon fontos az egészség, ahogy én látom nagyon sokat foglalkoznak ezzel a témával.
A helyes táplálkozás, a testmozgás mindennapi téma.
Megbeszéltük a csoporttal, mi történik abban az esetben, ha a betegség valahol felüti a fejét.
Sok negatív, kellemetlen dolgot meséltek, és ezért is óvatosak.
A testmozgásról a testnevelés órát említették először, mint kedvenc tantárgyukat.
” Bárcsak minden nap lehetne tesi óránk” -hangzott el párszor ez a mondat.
Ezután megírták kis csoportban a verset. Sokat nevettek közben.
Alsózsolcai Herman Ottó Ált.Iskola és AMI.
Összegyűjtöttük Miskolc olimpiai bajnokait, természetesen a teljesség igénye nélkül…
Mi pillangó csoportosok, ebben a hónapban a 9. lépcsőfokra érkeztünk. Örömmel állapítottuk meg, hogy már csak egy lépcső és eljutunk a Boldogság várunkhoz. E havi boldogságfoglalkozásunkat is relaxációval kezdtük (almát szedj ügyesedj…)
A hónap dalára ( a jól érzem magam dalra )felszabadultan örömmel mozogtunk, ugráltunk és táncoltunk. Nagyon jó móka volt.
A hónap meséjét megismerve beszélgettünk a mozgásról és annak pozitív hatásairól, eredményeiről. Igy a téma bevezetése során megtudtuk hogy a ritmikus egyenletes mozgás milyen fontos életünkben. A mozgás életszükségletünk, s a mozgás boldoggá tesz bennünket.
Megtanultunk egy mondókát ,melyre együtt, örömmel mozogtunk.
Beszélgettünk a kedvenc mozgásformákról, arról hogy ki mit szeret sportolni, mozogni. Beszélgettünk az egészséges életmódról, felsoroltunk egészséges dolgokat, ételeket is.
Az „átkelés a mocsáron” játék nagyon nagy izgalmak közepette telt, hiszen egy nagyon veszélyes terepen kellett megmutatni ügyességünket. Nagy örömünkre minden kis pillangósnak sikerült átkelni a mocsáron, a varázstégláink segítségével.
A „tükörjáték” során el kellett egy sportot mutogatni, és a többieknek pedig leutánozva kitalálhatták a sport nevét.
A „lufi a magasban” játék ma nagyon jól sikerült, hiszen a két csapat nagyon jól összedolgozott, és mindkét lufit sikerült a levegőben tartani, mindezt egy jó kis zene kiséretében.
A foglalkozás lezárásaként feladatunk lett , hogy a fán lévő cicák közül kiválasztottuk azt a cicát, amelyik cica éppen szeretnénk lenni .
A boldogságprogramunk befejezéseképpen elmondtuk hogyan éreztük magunkat, és öleléssel kívántunk egymásnak szép napot!
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Az egészséges életmódhoz az egészséges táplálkozás és a mindennapi mozgás is hozzátartozik. Tanulóim a hozzájuk legközelebb álló sportokról rajzoltak. Örülök, hogy szinte mindenki több sportágat is megjelölt, ami tetszik neki.
Szabadidőben az „Amerikából jöttem” játék mintájára sportág kitalálót is játszottunk.
Már a 9. lépcsőfokra érkeztünk,és örömmel állapítottuk meg, hogy már csak egy lépcső és eljutunk a Boldogság várunkhoz. E havi boldogságfoglalkozásunkat is relaxációval kezdtük (almát szedj ügyesedj…)
A hónap dalára ( a jól érzem magam dalra) felszabadultan örömmel mozogtunk, ugráltunk és táncoltunk. Nagyon jó móka volt.
A hónap meséjét megismerve beszélgettünk a mozgásról és annak pozitív hatásairól. Igy a téma bevezetése során megtudtuk, hogy a ritmikus egyenletes mozgás milyen fontos életünkben. A mozgás életszükségletünk, s a mozgás boldoggá tesz bennünket.
Megtanultunk egy mondókát ,melyre kicsi és nagy sünikés is együtt, örömmel mozgott.
Beszélgettünk a kedvenc mozgásformákról, arról hogy ki mit szeret sportolni, mozogni. Beszélgettünk az egészséges életmódról, felsoroltunk egészséges dolgokat, ételeket is.
Az „átkelés a mocsáron” játék nagyon nagy izgalmak közepette telt, hiszen egy nagyon veszélyes terepen kellett megmutatni ügyességünket. Nagy örömünkre a kicsik is sikeresen átkeltek a mocsáron, a varázstégláink segítségével.
A „tükörjáték” során pedig el kellet egy sportot mutogatni, és a többiek leutánozva kitalálták a sport nevét.
A „lufi a magasban” játék volt a mai boldogságóra fénypontja, hiszen a két csapat nagyon jól összedolgozott, és mindkét lufit sikerült a levegőben tartani, mindezt egy jó kis zene kiséretében.
A foglalkozás lezárásaként az volt a feladat , hogy a fán lévő cicák közül választani kell, melyik cica szeretne lenni .
Elmondtuk hogyan éreztük magunkat és egy nagy ölelőkörrel fejeztük be a boldogságprogramunkat.
I. BEVEZETÉS:
– Relaxációs gyakorlat: „Dagasztás” (24.)
Ráhangolódás:
– Gyerekdal: Bagdi Bella: Jól érzem magam (Máskor is.) A dal közös meghallgatása és éneklése.
II. FŐRÉSZ:
– Beszélgetés a témakörről. „A testmozgás jótékony hatásai.”
Frontális irányított egyéni véleményformálás. Problémafelvetés, kérdezés. Fogalmak megbeszélése.
– „Én és a mozgás” gyakorlat.
Téma feldolgozása:
– „Egészséges életem” gyakorlat. Elkészült munkák megbeszélése. Aki vállalja.
III: BEFEJEZÉS:
– „Nyúl-sün futóverseny-mozdulj ki!” játék.
– Meditációs gyakorlat: a testmozgásról.