A gyerekekkel feldolgoztuk a témát. Közösen elkészítettük a társasjáték tábláját, amit a szabadban ki is próbáltunk. Nagyon jól éreztük magunkat!
Testmozgás
Azt hiszem, minden szerénység nélkül állíthatom, hogy ebben a hónapban sikerült maximálisan motiválni a gyerekeket, a foglalkozások elérték céljukat.
Mivel én magam is azt vallom, hogy a mozgás fél egészség, ezért elsős Csoda-csapatommal már korábban is beszélgettünk arról, hogy a rendszeres sport még a hangulatunkat is jobbá varázsolja. Tudom, hogy többen járnak közülük heti többször is edzésre, bár ezek a sportfoglalkozások a fennálló korlátozások miatt csak most indultak újra.
Úgy éreztem, a hónap megfelelő indítása volt, hogy a Bringázz a munkába! kezdeményezést átgondolva egy kolléganőmmel Fuss a munkába! projektbe fogtunk, és az egyik nap futva érkeztünk meg az iskolába. Azért azt hozzáteszem, hogy mi más városban lakunk, ezért aznap 16 km-t futottunk a tanítás előtt. A gyerekek (is) nagyon büszkék voltak, napokig tervezték, hogy ők mit és mennyi idő alatt tudnának lefutni.
Hogy ne csak a tanító néni kedvenc sportjával ismerkedjenek meg a gyerekek, ezért a munkafüzetben lévő sportágválasztós feladaton keresztül átbeszéltük, hogy ki melyik sportot szereti nézni, csinálni, illetve melyiket szeretné kipróbálni. Ennek hatására az egyik kisfiú kedvet kapott, és jelentkezett a már szeptember óta iskolai szinten működő judo foglalkozásra.
Május utolsó szerdája a Kihívás Napja, így adott volt, hogy aznap is mozogjunk egy keveset. Az elmúlt időszakban mindannyiunknak kevesebb lehetősége volt a sportolásra, felnőttnek és gyereknek is egyaránt hiányzott már a mozgás, a jó levegő, a társas kapcsolatok. Hogy mindezek újra életünk aktív részeivé váljanak, iskolánk a szervezésemmel csatlakozott a #FindYourMile nemzetközi kezdeményezéshez, és az első, a második és a harmadik osztály sikeresen teljesítette a kihívást. Egy mérföldet, azaz 1,6 km-t tettek meg eleinte sétálva, majd a tanító nénikkel együtt sprintelve… mert a mozgás akkor jó, ha aktív. Csapatom a sportolás örömén kívül egy-egy oklevéllel is gazdagodott a program végén.
Természetesen ebben a hónapban is énekeltünk, relaxáltunk, illetve kézműveskedtünk is, egy 3D-s kerékpárt készítettünk. A vidámságunk megőrzése érdekében sétáltunk az iskola mezítlábas ösvényén, részt vettünk a szomszédos parkban egy erdőfürdőzésen, a hónap végén pedig az „Egészségesen élek, sokat sportolok és egészségesen étkezem.” kártyán lévő mondathoz tartva magunkat, közösen elfogyasztottuk egy nagy tál almát.
Elindult a pamutgomolya a magikus szavak labirintusaban.
Tanultunk,szorakoztunk a mocsaron atkeltunk.
Elindult a pamutgomolya a magikus szavak labirintusaban.
Tanultunk,szorakoztunk a mocsaron atkeltunk.
A májusi téma a „Testmozgás gyakorlása” volt. Bagdi Bella Jól érzem magam dalát meghallgattuk, a mindennapos mozgásunkat egész hónapban ezzel a dallal mozogtuk végig. A gyerekeknek nagyon tetszik, a többszöri hallgatás, mozgás élvezetes, meg is tanultuk. Nagyon vidáman végezzük, még az egyébként visszafogottabb gyermekek is felvidulnak tőle. Megtartjuk ezt a dalt a továbbiakban is.
Boldog Dóra két csiga vendéget hozott nekünk, megkérdezte a gyerekeket, mit tudnak a csigákról:
– csúsznak,- viszi magával a házát, – bebújik a házába, – eszik a leveleket, – ha esik az eső, bebújik a házába, – van szemük, – ha dörög az ég, bemegy a házába, – mindig esznek, – sokat vannak a levegőn
Megbeszéltük, hogyan táplálkoznak, hogyan mozognak. Dóra feltette a csalafinta kérdést, vajon hogyan tudnánk felgyorsítani a csigákat?
– mindenhova levelet teszünk, és akkor felgyorsulnak
– levélkupacot csinálnak
– énekeljünk nekik, akkor gyorsabbak: Gryllus: Lassan jár a csigabiga….
– ehhez kapcsolódva: ha kifogy az eleség…
– vizes levélre rátesszük az úton, és akkor csúszik gyorsabban
– eléraknánk egy lány csigát, és szerintem akkor felgyorsul
– turbóval
– kereke van a lábánál, akkor gyorsabb
A beszélgetés végén Gryllus V: „Lassan jár a csigabiga” című zenéjére elindul a két csiga ellentétes irányban, amikor leállt a zene, akinek a kezében van a csiga, az a gyermek mond egy zöldség nevet. A játék lezárásaként felkerekedtünk, és végig énekeltük a csigákkal a dalt, lassabban, gyorsabban.
A május a gyerekhét programjaival zárult, sportversenyt szerveztünk, a gyógypedagógus vezette le a programot, a végén minden gyermek kapott emlékérmet is. Nagyon élvezték a különböző ügyességi feladatokat. Az óvónénik bábjátéka zárta a hetet, a Versenyfutás című magyar népmesét báboztuk el. A mese után megkínáltuk őket répával, karalábéval, káposztával, amit szívesen fogyasztottak. A két óvodapedagógus,- mindketten részt veszünk a Boldog Órák szervezésében- irányításával versenyeztettük a két sünivel a gyermekcsapatot, aminek hatalmas nevetés lett a vége.
A májusi téma a „Testmozgás gyakorlása” volt. Bagdi Bella Jól érzem magam dalát meghallgattuk, a mindennapos mozgásunkat egész hónapban ezzel a dallal mozogtuk végig. A gyerekeknek nagyon tetszik, a többszöri hallgatás, mozgás élvezetes, meg is tanultuk. Nagyon vidáman végezzük, még az egyébként visszafogottabb gyermekek is felvidulnak tőle. Megtartjuk ezt a dalt a továbbiakban is.
Boldog Dóra két csiga vendéget hozott nekünk, megkérdezte a gyerekeket, mit tudnak a csigákról:
– csúsznak,- viszi magával a házát, – bebújik a házába, – eszik a leveleket, – ha esik az eső, bebújik a házába, – van szemük, – ha dörög az ég, bemegy a házába, – mindig esznek, – sokat vannak a levegőn
Megbeszéltük, hogyan táplálkoznak, hogyan mozognak. Dóra feltette a csalafinta kérdést, vajon hogyan tudnánk felgyorsítani a csigákat?
– mindenhova levelet teszünk, és akkor felgyorsulnak
– levélkupacot csinálnak
– énekeljünk nekik, akkor gyorsabbak: Gryllus: Lassan jár a csigabiga….
– ehhez kapcsolódva: ha kifogy az eleség…
– vizes levélre rátesszük az úton, és akkor csúszik gyorsabban
– eléraknánk egy lány csigát, és szerintem akkor felgyorsul
– turbóval
– kereke van a lábánál, akkor gyorsabb
A beszélgetés végén Gryllus V: „Lassan jár a csigabiga” című zenéjére elindul a két csiga ellentétes irányban, amikor leállt a zene, akinek a kezében van a csiga, az a gyermek mond egy zöldség nevet. A játék lezárásaként felkerekedtünk, és végig énekeltük a csigákkal a dalt, lassabban, gyorsabban.
A május a gyerekhét programjaival zárult, sportversenyt szerveztünk, a gyógypedagógus vezette le a programot, a végén minden gyermek kapott emlékérmet is. Nagyon élvezték a különböző ügyességi feladatokat. Az óvónénik bábjátéka zárta a hetet, a Versenyfutás című magyar népmesét báboztuk el. A mese után megkínáltuk őket répával, karalábéval, káposztával, amit szívesen fogyasztottak. A két óvodapedagógus,- mindketten részt veszünk a Boldog Órák szervezésében- irányításával versenyeztettük a két sünivel a gyermekcsapatot, aminek hatalmas nevetés lett a vége.
Az órán az egészségünk megőrzésében fontos zöldség-gyümölcs fogyasztásról beszélgettünk. Megbeszéltük, hogy az általunk hozott zöldségek és gyümölcsök milyen vitaminokat, ásványi anyagokat tartalmaznak, melyik miért szükséges a szervezetünknek. A vár közös megegyezés alapján épült, a „címer” fokhagymagerezdből készült. A „várat” végül közösen el is fogyasztottuk, a legnagyobb élmény a fokhagymaevő verseny volt. Összességében nagyon jól éreztük magunkat ezen az órán.
Május 27-én osztálykiránduláson, családi napon voltunk egy mocsai tanyán, ahol nagyon sok állattal megismerkedhettek a gyerekek. (csacsi, kutya, ló, nyúl, tyúk, liba, bárány, pulyka)
Délelőtt 1 órás kirándulást szerveztünk a közeli tóhoz, ahol egy hattyúcsaládot is láttunk. Ezalatt a szülők megfőzték a paprikás krumplit, ami nagyon finom lett.
Az állatokkal nagyon közvetlen kapcsolat alakult ki, etettük és itattuk őket. A lovat, Bogit és Rozit, a csacsit csutakolhatták is a gyerekek.
Délután lovas kocsikáztunk, ami felejthetetlen élmény volt mindenki számára.
Nagyon sok új élményt szerezhettek ezen a napon az osztály tanulói.
Nehezen tudtunk hazaindulni, mert nagyon jól éreztük magunkat.
Konyári Óvoda Maci csoport
A mozgás nem csak szükséglet, de az egészség megőrzés, a fejlődés egyik legfontosabb feltétele is. Emellett nagyszerű örömforrás is a gyermekek számára. A Konyári Óvoda Maci csoportja is szívesen vesz részt mozgásos játékokban, tevékenységekben. Sokat vagyunk a szabadban, a jó levegőn. Az udvaron labdáztunk, fociztunk.
Konyári Óvoda Katica csoport
A testmozgás a gyerekek számára nélkülözhetetlen, mindennapi tevékenységük része. Ők akarva, akaratlanul mozgásban vannak. Bár a mai, informatikai eszközöktől „zsúfolt” életben, sajnos elmondható, hogy mozgásszegény életet élünk! Márpedig a mozgás semmivel sem pótolható! A testi és szellemi fejlődés szoros kapcsolatban állnak egymással, hiszen a mozgás által fejlődik a gyerekek gondolkodása, beszéde, tapasztalatszerzésük, észlelésük.
Beszélgettünk arról, hogy ki milyen sportot ismer, ki, mit próbált már ki. Újságokból is gyűjtögettünk ki fotót néhány sport-eszközről, örömmel mondták el a gyerekek, hogy kinek milyen játéka van otthon, pl.: trambulin, csúszda, labda, fa-játszótér…stb.
A jó idő beköszöntével egyre többet tartózkodunk kint a szabadban, amikor is a gyerekek önfeledten és szabadon játszhatnak kint az udvaron, ami nagyon jó hatással van rájuk, hiszen levezethetik a bennük tomboló feszültséget, stresszt. A mozgás oldja a szorongást, felszabadítja bennük a boldogsághormonokat is.
A hónap egy hetének, minden napjára megszavaztunk egy-egy eszközt, amivel az aznapi mozgást végeztünk: örömmel egyensúlyoztak végig a tornapadon, rúgták a gólt a kapuba, pattogtatták a labdát, másztak fel a bordásfalra, ahol erősítő gyakorlatként egy-egy lábemeléssel is megpróbálkoztak, hintáztak az udvaron, az erősebbek a súlyzóval is végeztek egy-egy gyakorlatot. De volt részünk vidám, zenés aerobic „órában” is! Prevenciós nap keretében volt lehetőségünk megnézni a Street Workout csapatának bemutatóját.
A hónapot sok-sok mozgással, a mozgás adta boldog percekkel, örömökkel és vidám beszélgetésekkel zártuk.