Május hónapban a boldogságóra témáját a Kihívás Napján dolgoztuk fel, amelynek középpontjában a mozgás öröme és az egészséges életmód állt. A nap különlegességét az adta, hogy rövidített órarendet alkalmaztunk, így hosszabb szünetekkel és több szabadidővel ösztönöztük diákjainkat a sportolásra és az aktív kikapcsolódásra. A szünetekben változatos mozgásformákat próbálhattak ki a tanulók, amelyek nemcsak testileg, hanem lelkileg is feltöltötték őket. A program célja az volt, hogy megtapasztalják: a mozgás nemcsak egészséges, hanem boldoggá is tesz!
Testmozgás
Házi bajnokságok: Mozgásnapló, táplálkozási napló, fitt napló vezetése. Egészséggel / sporttal kapcsolatos szólások közmondások gyűjtése ( szintén verseny) szeretetnyelv teszt.
Május 22.-n a kellemetlen időre tekintettela kis tornateremben tartottam a Boldogság órát.
Elsőként relaxáció: ,, Malomkörzés Tankönyv: 39.o.
Babzsák dobása hulahopp karikába (alapszínekkel, kis létszám miatt mindenki választhat színt.) mindenki öt darabot dobhat. A jól számoló megszámolja, a többiek vele hangosan kinek
mennyit sikerült bedobni.
Ezt követően szabad mozgás és játék használat.
Végezetül közös éneklés: Bagdi Bella: ,, Jól érzem magam boogie” Tk:191. o.
A 9. boldogságóránk témája az ,,A testmozgás és az egészséges életmód gyakorlása” volt. Kötetlen beszélgetés kezdeményezésével megbeszéltük, hogy kinek mi jelent az egészséges életmód, kinek mennyire fontos a mozgás. A gyerekeknek nagyon fontos a mozgás, minél több időt töltöttünk a szabadban és kipróbáltunk minél több mozgásformát. Voltunk sétálni, játszótérre, boltban, ahol az egészségvédelemmel kapcsolatban megbeszéltük, milyen zöldségekkel-gyümölcsökkel tudjuk biztosítani a testünk egészségét. A közös élmény lezárása képpen elkészítettük a saját vitamin salátánkat. Ez a havi téma is nagyon hasznos volt a gyermekek számára.
Jánossomorjai Aranykapu Óvoda Újrónafői Tagóvodája
Az óra / foglalkozás menete
Előzmény: Kerékpártúra a természetben
Motiváció:
Tükörjáték Egy sportot, mozgásformát elmutogatok! A csoport utánozza, és megpróbálja kitalálni, mi lehet az. Egyszerű mozgástól haladok a bonyolultabb felé (például futás, úszás, tollasozás, lovaglás, karate stb.)! Önként vállalkozó gyerekek is bemutathatnak mozdulatokat.
A téma feldolgozása: „Árbócra, hajóra, vízre!”
• Árbócra – felmászás imitálása
• Hajóra – feláll egy székre
• Vízbe – lehasal a szőnyegre, úszó mozdulatokat tesz
Autó vezetés – irányok gyakorlásával
Lassú futás a fedővel, jelre feladatok végrehajtása.
• Kanyar jobbra – jobbra kell kanyarodni (fedővel kormányozni!)
• Kanyar balra – balra kell kanyarodni
• Tolatás – hátrafelé kell menni
• Defekt – le kell térdelni
• Totálkár – lehasalni, a fedőt is a földre tenni
A foglalkozás lezárása: Meghallgatjuk a Jól érzem magam c dalt, és követjük a dal instrukcióit először körben állva, azután sorban kígyózva haladva, azután az udvaron összevissza járkálva, végül pedig párosával, úgy, mintha az egyik testrészünk (pl. hátunk) össze lenne ragasztva.
Az első osztály májusi alkotása a „Mozogj szabadon” címet kapta.
A májusi boldogságórát elkészítette: Tamás-Szalai Szintia
Rimóci Szent István Általános Iskola
A gyerekekkel összegyűjtöttük a sportágakat, majd illusztrációk készültek két témában: sport amit szeretek és amit ki szeretnék próbálni.
Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
Kihívás napján egész napos testmozgás.
Sporttagozatos iskolaként a diákjaink életében kiemelt szerepet játszik a sport.