Mese feldolgozása: A mezei nyúl és a tengerimalac. Rajz: kedvenc sportom.
Testmozgás
A foglalkozás témája: Testmozgás (május)
Relaxációs zenével kezdtük a foglalkozást, napimádással folytattuk. A lusta király című mesét érdeklődéssel hallgatták. A témával kapcsolatban megbeszéltük a mozgás fontosságát. Meghallgattuk Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie című számát és mozogtunk a dalra. Majd ezután megtanultuk az Egy, kettő, három, négy nézd, a kezem égig ér című mondókát.
Zenés tornával zártuk a délelőttöt.
Megbeszéltük, mit jelent az ép testben ép lélek mondás. Ennek érdekében mit tehetünk, különböző mozgásformákat próbáltunk ki az iskola udvarán.
A nyolcadik osztály májusi alkotása a „Testmozgás és én….” címet kapta.
A májusi boldogságórát elkészítette: Szőllősi István
A harmadik osztály májusi alkotása „A testmozgás fontos: kidobó” címet kapta.
A májusi boldogságórát elkészítette: Madácsiné Szalánczi Éva
A 2.b osztály májusi alkotása a „Csibetánc” címet kapta.
A májusi boldogságórát elkészítette: Brezsnyákné Baksi Ildikó
A 2.a osztály májusi alkotása a „Testmozgás: kedvenc sportom, példaképeim…” címet kapta.
A májusi boldogságórát elkészítette: Búzás Béla Attiláné Erika
A „jóga” szanszkrit eredetű szó, azt jelenti: összekötés, egyesülés. A jógagyakorlatok a maguk teljességében fejtik ki hatásukat, megteremtik a test, a szellem, a tudat és a lélek egyensúlyát. Ily módon segít a jóga megoldani, leküzdeni a mindennapos próbatételeket. A keleti bölcselet egy formája, ami Indiában fejlődött ki a hinduizmus kulturális közegében. Iskolánkban törekszünk arra, hogy tanítványaink e nyüzsgő és felpörgetett világban egy kis nyugalomra leljenek. Jógaoktatóként minden évben sort kerítek rá, hogy ellazuljanak, kikapcsoljanak. Sok kolléga is szívesen bekapcsolódott és végigcsinálta a gyakorlatokat. Jó érzéssel távozott mindenki a foglalkozásról.
A mozgás jótékony hatásairól beszélgettünk a gyerekekkel. Nem kell feltétlenül élsportolónak lenni ahhoz, hogy egy tornateremben, edzőteremben vagy a szabadban elfoglaljuk magunkat, hiszen számtalan mozgásforma van, amely fitten és egészségesen tartja az embert (kerékpár, tollaslabda, túrázás, kocogás, úszás, tánc és így tovább). Mindannyian egyetértettünk abban, hogy mozogni jó, mozogni kell és hobbi szinten sokféle sportágat megízlelhetünk, majd megtapasztaljuk, hogy számunkra melyik a leghasznosabb, legkedveltebb, amelyet azután akár évekig is élvezhetünk.
A mai digitalizált világban különösen fontos, hogy a gyerekek már egészen kisgyermekkorban megszeressék a mozgást és a sportot. Az aktív életmód nemcsak fizikailag erősíti őket, hanem energikusabbá, kiegyensúlyozottabbá is teszi őket, és pozitívan hat a gondolkodásuk fejlődésére is. Emellett számtalan örömteli élményhez juttatja őket. Egy beszélgető körrel indítottunk, amelyben arról meséltek, ki hogyan érkezett ma az óvodába, milyen közlekedési eszközt használt. Legtöbben autóval érkeztek, ami gyermeke számára természetes. A ráhangolást egy vidám relaxációs gyakorlattal, a „Malomkörzéssel” kezdtük, amit egyre gyorsabban végezve jókedvű hangulatot teremtettünk. Ezt követte „A testmozgás dala” –a Jól érzem magam boogie –, amit örömmel énekeltek és mozogtak rá. A bevezetés után következett a lufi fújó verseny, amelyet nagy lelkesedéssel fogadtak. Ezt követően a mesepárnáikon elhelyezkedve, figyelmesen hallgatták A lusta király történetét. Mivel mozgásos játékhoz bőven kellett hely, átvonultunk a tornaterembe ahol kezdetét vette az igazi mozgásos élmény. A mozgás szabadsága, a játék izgalma és a versengés öröme teljesen magával ragadta a gyerekeket. Jól elfáradva, de vidáman tértünk vissza a csoportszobába, ahol kiszínezték a testmozgás jelét. Közben beszélgettünk arról, miért fontos a mozgás, sportolás, és ki mit szeretne kipróbálni. A Boldogságórát a gyerekek egyik kedvenc dalával, a Boldog vagyok- dallal zártuk. A ballagásra való készülődés sok energiát, munkát jelentett. Ez a nap egy kis felüdülés volt Mindenki számára.