A boldogságórákon a testmozgás fontosságáról beszélgettünk. Megismertük, hogy a mozgás nemcsak az egészségünknek tesz jót, hanem boldoggá is tehet minket. Amikor sportolunk, játszunk, futunk, táncolunk, vagy akár csak sétálunk, a testünk boldogsághormonokat termel, amitől jobb lesz a kedvünk. Beszélgettünk arról, hogy: Milyen sportokat próbáltunk már? Milyen érzés mozogni vagy sportolni? Milyen mozgásformákban érezzük jól magunkat? Mozgásos játékokat játszottunk (pl. mozgásos memória, zenés torna). Lerajzoltuk, hogy mit sportolnak szívesen.
Testmozgás
Ennek a témának a kapcsán ebben a tanévben olyan osztálykiránduláson vett részt az osztály, ahol egész nap a szabadban, mozgásos feladatokat végezhettek a gyerekek. Ügyességi játékokat próbálhattak ki. Természetesen a hónap dalának meghallgatása sem maradhatott ki a kirándulást követő napon, amikor is értékeltük az osztálykirándulást.
Az óvodánk pedagógiai programjának alapja a Komplex Prevenciós Óvodai Program, melyben a mozgás központi szerepet játszik. Ezért nem csak ebben a hónapban, hanem az egész nevelési év folyamán tanítunk a gyermekeknek mozgásos mondókákat minden témakörhöz, a heti mozgásóránk „szent és sérthetetlen”, ahogy a munkatársnőm szokta mondani. A testmozgás témahéten megtanítottam a gyermekeknek a tk. 192. oldalán található mondókát, elmeséltem nekik A lusta király című mesét, megkapták a hozzá tartozó színezőt a munkafüzetből. Ha jó az idő, mindig kimegyünk az udvarra a gyermekekkel. Rossz idő esetén az öltöző helyiségben (eléggé tágas) mozgatjuk meg a gyermekeket változatos módszerekkel. Ezen a héten a ragadós labda játékot játszottuk velük.
A május hónapunk a testmozgás jegyében telt. Mivel már jó idő van, így igyekszünk egyre többet a szabad levegőn tartózkodni, de sajnos néha az eső miatt bekényszerülünk a terembe ilyenkor ügyességi akadálypályákat állítunk fel a teremben, melyet a gyerekek szívesen használnak.
Mivel a csoportból sok gyermek jár óvodán kívüli mozgásra, így mindenki elmesélhette, hogy óvoda után milyen mozgás tevékenységet végez.
A hónap során még elmeséltem nekik a Lusta király című mesét, melyből a gyerekek a kedvenc részüket le is rajzolták!
Májusi téma a testmozgás volt. A mozgás az óvodai élet alapvető, szerves része, ami a gyermekek számára nélkülözhetetlen, hiszen hozzájárul testi- lelki egészségük alakulásához, jó közérzetük biztosításához. Az óvodás gyermekek számára a mozgás nélkülözhetetlen. A rendszeres mozgás nemcsak a testi egészségükhöz, hanem a jó közérzetükhöz, lelki jólétükhöz is hozzájárul. Éppen ezért fontosnak tartjuk, hogy a mindennapokban a mozgás a gyermekek életének szerves részévé váljon. Megtanultuk a hónap dalát (Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie). A dal szövegét utánozva táncoltunk (forogtunk, dobbantottunk, ugrottunk). Elmeséltem a gyerekeknek A lusta király című mesét, majd megbeszéltük a mese utáni kérdéseket. Játékos formában fejlesztjük a gyerekek állóképességét, az egyensúlyi, a gyorsasági és a koncentrációs képességet. A hónap során különféle mozgásos játékokat, táncos feladatokat, akadálypályákat szerveztünk az udvaron és a csoportszobában egyaránt. A gyerekek lelkesen vettek részt minden mozgással kapcsolatos tevékenységben, legyen az futás, ugrálás, mászás vagy akár közös tánc. A cél az volt, hogy megérezzék: a mozgás nemcsak egészséges, de élvezetes is – különösen, ha azt közösségben, jókedvűen végezhetik.
Május hónapban a Diákönkormányzat szervezésében gyereknapi sportnapot tartottunk. Az osztály tanulói szabadon választhattak foci, kosár, petanque, sportolási lehetőségek között.
A mozgás elválaszthatatlan tőlünk.Ugri-bugri társaságunk ezt a foglalkozást is nagyon élvezte.
Sport, erő, egészség. Kedvenceim, szurkolás, egészség, rendszeresség, kupák…. ez mind téma volt a májusi boldogságórán.
Felidézték a gyerekek a testmozgással kapcsolatos gondolataikat majd a rájuk vonatkozó állítások közül választottak. A jól érzem magam boogie-t kitartóan végig mozogták. Erőt adó pózokat is kipróbáltunk.
A májusi boldogságórák középpontjában a testmozgás gyakorlása állt, amely különösen jól illeszkedett osztályunk életéhez. A gyerekek alapvetően is mozgáskedvelők, sokan vesznek részt rendszeresen sportversenyeken, szabadidejükben pedig szívesen futnak, játszanak, ugrálnak – egyszerűen szeretnek mozogni és „lozogni”. A program lehetőséget adott arra, hogy tudatosítsák: a mozgás nemcsak játék és sport, hanem a testi és lelki egészségük egyik alapja is.