Ebben a hónapban a téma a Testmozgás. A gyerekeket egész hónapban próbáltuk a mozgásra ösztönözi. Meghallgatták Bezzeg Andrea: A lusta király című meséjét. A mese után megbeszéltük, hogy mi az a lusta, hogy miért jó a mozgás, mit éreznek, ha mozognak.
Egyik májusi napon a boldogságóra program részeként egy vidám, élményekben gazdag sportnapot szerveztünk az óvodában. A nap célja az volt, hogy a gyermekek játékos formában tapasztalják meg a mozgás örömét, és ráébredjenek arra, hogy a testmozgás nemcsak egészséges, hanem boldoggá is tesz.
A gyerekek különféle mozgásos állomásokon vehettek részt: futóverseny, akadálypálya, célba dobás és labdás ügyességi játékok színesítették a programot.
A közös sportolás, a nevetés és a sok pozitív élmény mind hozzájárultak a jó hangulathoz. A sportnap nemcsak testileg, hanem lelkileg is feltöltötte a gyerekeket, és megerősítette bennük azt, hogy a mozgás örömforrás!
Végezetül meghallgatták Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie című dalát, közben a gyerermekek szabadom mozogtak. Nagyon élvezték a napot, boldogok voltak.
Testmozgás
A fenntartható témahéthez kapcsolódva A Magyar Természet Napját választottuk témának A biológiai sokféleség világnapjával. A mese meghallgatása és értelmezése után rajzot készítettünk.
Az elmult hetekben gyereknapot, és sportnapot tartottunk a Nagyigmándi kincseskert óvodában. Megbeszéltük, hogy mennyire fontos az egészségünk, és hogy a helyes táplálkozás mellett a testmozgás.A gyerekek az udvari játékok mellett tranbulinoztak, és ugrálóvárazhattak.
Reflexió a májusi Boldogságórás foglalkozásról
A foglalkozás témája : Testmozgás
A foglalkozás vezetője: Gyenge-Kovács Judit
Ideje: 2025.05.28.
Helyszín: Városközponti Óvoda, 7624. Pécs, Budai Nagy Antal u. 5.
Katica csoport – Óvoda udvar
A mai Boldogságórás foglalkozást Boldog Dóra invitálálásával kezdtem el.
Játékba hívtam őket a szőnyegre és a bevezető relaxáció után, átmozgattuk testrészeinket, néhány mozgással kísért mondókával. A Zenekuckó: Biciklire szálltam c. dalát hallgattuk meg és mozogtunk rá a különböző közlekedési eszközökhöz tartozó mozgássor imitálásával. Örömszerzés céljából, igyekeztem a pozitív érzelmeket kiváltani a vidám dallal, hisz célom volt, hogy mindenkit mosolyogni láthassak.
Majd ezután a játék után, mondókával meséhez hívtam őket, és Bezzeg Andrea: A lusta király c. meséjével igyekeztem érzékeltetni, hogy miért is fontos a testmozgás.
A mesehallgatás után, egy igazán jó ízű beszélgetés kerekedett. Ehhez felhasználtam a mese utáni ajánlott kérdéseket, kiegészítve a saját ötleteimmel. És egészen meglepő volt, ahogyan a gyermekek megfogalmazták gondolataikat. Az egyértelműen kiderült, hogy mindnyájan nagyon szeretnek mozogni.
Ezután kiszíneztük a Testmozgás szimbólumát és felragasztottuk a Boldogságvárhoz vezető út 9. lépcsőfokára.
Majd ezen a napon óvodánkban sportnapot tartottunk az udvaron. Ezért is terveztem ezt a foglalkozást erre a napra, hogy lehetőség szerint minél több mozgásformát kipróbálhassanak a gyermekek.
Óvodánk udvarán, hat udvarrészen, hat különféle tevékenység, akadálypálya, lufis, és ugrálós, egyensúlyozós, és különböző ügyességi játékban vehettek részt a gyermekek. Változatos tevékenységeket egy közös bemelegítéssel kezdtük meg, mely során egyik kolléganő az óvoda összes gyermekét átmozgatta, felkészítette a különféle ügyességi, mozgásos tevékenységekre.
Két udvarrészen, lazításként, homokozni, és kincset keresni is lehetett, valamint egy elemes buborékfújó ontotta buborékokat kergethették a gyermekek kedvükre.
A végén mindenkinek átadtam egy aranyérmet, melyet a kihívások, sportos feladatok aktív teljesítéséért kaptak a gyermekek. Mindenki boldog volt, elégedett és jól elfáradtak. Ebéd után mindnyájan egy nagyot aludtak.
A mozgás jelen van a mindennapjainkban.Az Egy -kettő-három-négy mondókát a mindennapos szervezett mozgás indításához is használjuk motivációnak. Nagyon szeretik a gyerekek..
Tornázó cicák árnyékképeit is megkerestük, majd egy zsákba sporteszközöket rejtettünk és tapogatással ki kellett találni mi lehet az. Aztán következett a torna, amit imádnak a gyerekek.a végén levezetésképpen relaxáltunk.
Szikszai György Református Általános Iskola
A gyerekekkel elhatároztuk, hogy megvizsgáljuk egy egyszerű kérdőív segítségével azt, hogy milyen egészségesen élünk. Örömmel konstatáltam, hogy a gyerekek nagyrésze abba a kategóriába esett, ami az átlagos egészség szintről tanúskodik. A foglalkozás végén kimentünk a sportpályára és egy fiú-lány vegyes csapatos focimeccset játszottunk, hogy még inkább igaza legyen a felmérésnek.
E havi témánkat, mely a „Testmozgás” volt, összekötöttük a Gyereknap megünneplésével, a játékos akadálypályán az óvoda udvarán ügyesen teljesítettek.
Az emberi jóllétnek alapvető feltétele a fizikai aktivitás – legyen szó sporttevékenységről, kertészkedésről, táncról, aktív házimunkáról.
Tevékenységünk végén a zárókörben, kellemesen elfáradva beszélgettünk a mozgás öröméről, hogy miért fontos a testmozgás, az egészséges életmód. Megkértük őket, hogy mondják el, hogy mi a kedvenc sportjuk, s milyen mozgásos tevékenységet szeretnek a leginkább csinálni.
A foglalkozás relaxációs gyakorlattal kezdődött, az Összehangoló feladatok közül választottunk kettőt, majd a hónap dalát hallgattuk meg.
Ez a témakör nagyon közel áll a gyerekekhez, hiszen alaptevékenység számukra a mozgás. Újdonságot inkább az jelentett, hogy a mozgást összekapcsoltuk az egészségmegőrzéssel és boldogságforrásként tekintettünk erre a tevékenységre.
A mese tanulságát megfogalmazva beszélgettünk arról, hogy mindenki lehet ügyes valamilyen mozgásformában. Játékosan „kipróbáltunk” számos mozgásformát, illetve ki kellett találni, hogy milyen sportot mutat be a társa.
A foglalkozás során két csoport mérte össze tudását, erejét, ügyességét játékos feladatokban.
A testmozgás, mint boldogságforrás témakörben eljátszottuk az Én és a testmozgás című mozgásos feladatot, elolvastuk A mezei nyúl és a sündisznóról szóló mesét. Elkészítettük az Egészséges életem feladatot. Sétáltunk a falu környékén közben bodzavirágot szedtünk, amelyből egészséges nassolnivalót sütöttünk.