A mozgás jelen van a mindennapjainkban.Az Egy -kettő-három-négy mondókát a mindennapos szervezett mozgás indításához is használjuk motivációnak. Nagyon szeretik a gyerekek..
Tornázó cicák árnyékképeit is megkerestük, majd egy zsákba sporteszközöket rejtettünk és tapogatással ki kellett találni mi lehet az. Aztán következett a torna, amit imádnak a gyerekek.a végén levezetésképpen relaxáltunk.
Testmozgás
Szikszai György Református Általános Iskola
A gyerekekkel elhatároztuk, hogy megvizsgáljuk egy egyszerű kérdőív segítségével azt, hogy milyen egészségesen élünk. Örömmel konstatáltam, hogy a gyerekek nagyrésze abba a kategóriába esett, ami az átlagos egészség szintről tanúskodik. A foglalkozás végén kimentünk a sportpályára és egy fiú-lány vegyes csapatos focimeccset játszottunk, hogy még inkább igaza legyen a felmérésnek.
E havi témánkat, mely a „Testmozgás” volt, összekötöttük a Gyereknap megünneplésével, a játékos akadálypályán az óvoda udvarán ügyesen teljesítettek.
Az emberi jóllétnek alapvető feltétele a fizikai aktivitás – legyen szó sporttevékenységről, kertészkedésről, táncról, aktív házimunkáról.
Tevékenységünk végén a zárókörben, kellemesen elfáradva beszélgettünk a mozgás öröméről, hogy miért fontos a testmozgás, az egészséges életmód. Megkértük őket, hogy mondják el, hogy mi a kedvenc sportjuk, s milyen mozgásos tevékenységet szeretnek a leginkább csinálni.
A foglalkozás relaxációs gyakorlattal kezdődött, az Összehangoló feladatok közül választottunk kettőt, majd a hónap dalát hallgattuk meg.
Ez a témakör nagyon közel áll a gyerekekhez, hiszen alaptevékenység számukra a mozgás. Újdonságot inkább az jelentett, hogy a mozgást összekapcsoltuk az egészségmegőrzéssel és boldogságforrásként tekintettünk erre a tevékenységre.
A mese tanulságát megfogalmazva beszélgettünk arról, hogy mindenki lehet ügyes valamilyen mozgásformában. Játékosan „kipróbáltunk” számos mozgásformát, illetve ki kellett találni, hogy milyen sportot mutat be a társa.
A foglalkozás során két csoport mérte össze tudását, erejét, ügyességét játékos feladatokban.
A testmozgás, mint boldogságforrás témakörben eljátszottuk az Én és a testmozgás című mozgásos feladatot, elolvastuk A mezei nyúl és a sündisznóról szóló mesét. Elkészítettük az Egészséges életem feladatot. Sétáltunk a falu környékén közben bodzavirágot szedtünk, amelyből egészséges nassolnivalót sütöttünk.
A búza kalandos útja
A bárkalakók a búzaszem elvetésétől kezdve mozgásos formában követték annak útját egészen a frissen sült kenyérig: ugráltak, szlalomoztak, egyensúlyoztak, guggoltak, kúsztak-másztak mindezt stafétajáték formájában.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
A Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola 8. osztályosaival megbeszéltük, mit jelent számukra a mozgás. A szóban elhangzottakat közös játékkal erősítettük meg.
Villányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A Villányi Általános Iskola és AMI 1. osztályos tanulói a boldogságóra elején a testmozgás és az egészséges életmód kapcsolatáról beszélgettek. Meghallgatták a hónap dalát és megbeszélték az olvasott mese tanulságát. Megoldották a keresztrejtvényt, és kitöltötték a sportág választó táblázatot.Az óra második felében az iskola udvarán ügyességi játékokat játszottak.
Az idei évben is nagy örömmel rendeztük meg az iskolai sportnapot. Először az 1-2. osztályosok, később a 3-4. osztályosok mutathatták meg képességeiket a nyolc állomásnál.
Ezen Boldogságóra fő jelszava a Hopp! volt. A foglalkozás bármely részében, amikor ezt a szót kimondtam, ugrott minden gyermek egyet. Nagyon élvezték a foglalkozást, viszont el is fáradtak, mert sokt mozogtunk ténylegesen. A képeken látható vidámság, a jókedv pedig a sok-sok mozgásból fakad, mint a meséből is megtudtuk.