Elérni, amit szeretnénk mindig örömmel tölt el, növeli önbizalmunkat.
Célok kitűzése és elérése
Gyermeki szemmel (február hónap):
A célom az:
-hogy ma a csoportszoba ajtaja előtt ne sírjak, ha anyától elköszönök;
– ma is megkaphassam Danitól a kis piros autót;
– a szőnyegen az óvónéni mellé ülhessek, bár tegnap már mondta, hogy másnak is lehetőséget kell erre adnia;
– el szeretném énekelni azt az éneket, amit a héten tanultunk, hogy megmutassam, hogy milyen ügyes vagyok;
– megpróbálok ma igazán csendben pihenni, és talán kivételesen el is tudok majd aludni;
-jól érezni magam a farsangi jelmezemben, és egy jót táncolni a gyermektársaimmal.
A gyerekekkel körbeültünk, beszéltünk a célok elérésének fontosságáról, milyen célok lehetnek. A legtöbbször nagyobb álmokat tűztek ki maguk elé, érdekes volt számukra azt megérteni, hogy a rövid távú célok elérésénél is fontos a sikerélmény megélése.
Készítettünk egy célefántot, amely köré különböző elérendő rövid és hosszútávú célokat írtak a gyerekek. Ezt kitettük az osztályteremben lévő parafatáblára.
A foglalkozást a Boldogságóra könyv adott témája szerint terveztem meg. A téma bevezetésekor asztali focival játszhattak egy-egy rövid játékot a gyermekek. Az épen nem focizók voltak a szurkolók, segítők, illetve hullahoppkarikába babzsákokat dobálhattak. Két csapatban játszottunk, és meghatároztuk, hogy legalább 1-1 gólig játsszunk, illetve 5-5 babzsákig. Ezután következett egy mese, a Boldogvár meséje. A mese után megkérdeztem a gyermeket, hogy mi az, amit ők megszeretnének tanulni. Laminált képekből választhattak a gyermekek, s ha már valaki kihúzta azt a képet, amelyet ő is szeretett volna, a másik gyermek mögé kellett állnia. Amikor mindenki húzott, megnéztük, mit választottak a legtöbben, és volt-e olyan, amit senki nem választott. Azon is elgondolkodtunk, hogy mit kell tenni azért, hogy az adott célt elérjék. A csoportot több csapatra osztottam, és megnéztük, hogy fél perc alatt mennyi játékot, tárgyat tudnak gyűjteni, ami sárga, piros vagy éppen zöld színű. Azon is elgondolkoztunk, hogy bizony az is fontos, hogy elegendő időt adjunk magunknak ahhoz, hogy a céljaink megvalósuljanak. A gyerekek kaptak egy lapot, és lerajzolhatták azt, amit szeretnének megtanulni de nem szerepeltek a laminált lapok között. S végül kiszínezték a célba érés jelét is.