Az óra bevezetésére, ráhangolódására nagy segítséget nyújtott A Wonka című mozifilm. A főszereplő küzdelmeiről szól a film, miközben a célját akarja elérni. Közben barátokra talál, ők is segítik, illetve őket is segíti a főszereplő.
Jó volt beszélgetni a filmről, tisztáztuk mi is a különbség az álmodozás és a tervezés között.
Mottónk Churcill mondata lett: ” Aki nem tervez, a bukást tervezi meg”
Megbeszéltük, hogy apró lépéseket kell látnunk ahhoz, hogy a végcél megvalósulhasson.
Mindenki név nélkül megfogalmazta a legfontosabb céljait.
Célok kitűzése és elérése
Ez a téma nagyon felkeltette a gyerekek érdeklődédét.
A gyerekek céljainak megfogalmazása nagyon változatos volt. A tanulásban, sportban, baráti kapcsolatokban való célokat fogalmaztak meg a gyerekek.
A tanmese alapján hamar rájöttek arra, hogy nem szabad telhetetlennek lenni.
A Célok témakörben a mesefeldolgozáshoz kapcsolódott dekorációnk elkészítése. A halacskákba írták be kis céljaikat. De meghatároztunk egy osztály célt is. Sok gyereknek gondja volt a helyesírással. A tollbamondás felmérés előtt megbeszéltük, hogy többet fognak gyakorolni és az első jegyük 4-es vagy 5-ös lesz. A szülők segítségét kérték otthon, hogy teljesíthessék ezt a célt.
SIKERÜLT! Nagyon boldogok voltunk.
Gyulai Implom József Általános Iskola
1. Ráhangolódás
– relaxációs gyakorlat-fehér és fekete levegő
– Az óra mottójául szolgáló kép:https://www.facebook.com/photo/?fbid=904931641002677&set=a.708085634020613&locale=hu_HU
papírrepülőn-érzések hangulatok, színek, gesztusok, jelképek keresése, értelmezése-
idézet- téma meghatározása
2. Jelentésteremtés
– tiszta lap: üzenete?
– közös gondolattérkép a célokról
– történet: Segíts rajtam!
– a sikeres célba érés 7 technikája- mondj rá példát!
– célok öt fő területen-munkafüzet feladat megoldása, megbeszélése
3. Lezárás
– labirintus-lépegető játék, vezesd ki egérkét egy jó szóval
– videó:https://www.facebook.com/suhainiki81/videos/1637116863361276?locale=hu_HU –
mindenki lehet más
segíts a nyuszinak, egyéni célok-közösségi célok
Minden Boldogságóra foglalkozást a Boldog mondóka” elmondásával kezdjük. Többször ismételjük, mutogatással kísérjük a mondókát, a végén a szívünkre tesszük a kezünket „Boldoggá csak ezzel válok…”.
Elmeséltem a Boldogvár meséjét, ami segítette a téma könnyebb bevezetését, a megértést. Képekkel illusztrálva, a szereplők hangjának utánzásával fokoztam a gyermekek beleélő képességét. Majd néhány gondolatot megfogalmazhattak a gyermekek a meséről, ezzel az volt a célom, hogy kihangsúlyozzam, a kitűzött cél elérését, hogy mit is tehetünk annak érdekében, hogy elérjük azt, amit nagyon szeretnénk. Ezután elmondhatta minden gyermek a rövid és hosszútávú céljait, melyet az általuk kiszínezett célba érés jele mellé felírtam, hogy a szülők is láthassák. A gyermekek nagyon aktívak és érdeklődőek voltak, szívesen és bátran beszéltek a témáról, nem utánozták egymást, mindenkinek meg volt a saját kis ötlete a céljait tekintve. Ez azt jelentette számomra, hogy megértették a téma lényegét.
Majd 3 játékot hoztam nekik, hogy a Boldogságórán is megtapasztalhassák az egyéni és a közös célok elérését. A „Van nekem egy álmom…” című dal közben körformában elhelyezkedve egy léggömböt kellett a gyermekeknek a levegőben tartani, úgy, hogy nem mozdulhattak el (oda ragasztották magukat a padlóhoz), így egymásra figyelve tudták elérni a kitűzött közös célt. Jól sikerült a játék, nehéz volt megállniuk, hogy ne mozduljanak el a helyükről, hisz nagy volt a kísértés, mivel nagyon vágytak arra, hogy megérinthessék a léggömböt.
A következő játékban egyéni célt kellett elérniük a „Földrengés” című játékban. Két szék oszlopsor között kellett egy gyermeknek sétálni, amikor megszólalt, hogy „FÖLDRENGÉS”, minden gyermeknek a szemben lévő oszlopsorban kellett helyet foglalniuk. Közben a középen sétáló gyermek is igyekezett leülni. Nagyon élvezték ezt a játékot a gyermekek.
A harmadik játékkal az volt a célom, hogy csapatban egymással versengve próbálják elérni a kitűzött közös célt. A „Bújj, bújj zöld ág…” című dalt, eredeti játékával játszottuk el, melynek végén a két csapat kötélhúzással erőpróbán vett részt. Ebben a játékban én is és a dajka néni is részt vettünk, melyből fergeteges hangulat alakult ki.
A játék után megkérdeztem tőlük, hogy mit éreztek a játék közben. Szépen megfogalmazták gondolataikat, elmondták, hogy sikerült elérni az egyéni és közös céljaikat.
„A jó cél az, amely kissé megrémiszt, de nagyon lelkesít.” (Joe Vitale)
Az újév után a januári hónap témája: Célok kitűzése és elérése volt.
A gyerekekben sokféle gondolat és terv született a céljaik tervezése témában a jövőképüket illetően.
Szépen megfogalmazták céljaik kitűzését és beszélgettünk arról, hogyan lehetséges a megvalósításuk, a céljaik elérése?
Elvégeztük a” Hátranézek ,előre lépek” játékos feladatot. Mindannyian elmondhatták, megfogalmazhatták a 2024-es év főbb céljait, terveit.
Többen a csoport tagjai közül a sportot emelték ki, mint követendő példát, vagy az éneket, zenét, hangszertanulást. Volt, aki a kreatív tevékenységet emelte ki.
Nagy öröm volt, hogy ilyen sok szép célkitűzés született meg a gyerekek körében.
A csoporttagok a céljaikat le is rajzolták, majd céltáblára raktuk fel az elkészült munkáikat.
A közös munkálkodás közben meghallgattuk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom c. szépséges dalát.
Öröm volt ránézni a céltáblánkra, a sok szép célkitűzésekre, tervekre.
Sok szerencsét kívánunk az elérésükhöz!
Edit néni és a bizakodó negyedik b. osztály kis csapata
Az új célunk januárban az lett, hogy majd az eddig ismert Bagdi Bella dalokat összevágjuk és egy kb. 20 perces koreográfiát megtanítok a gyerekeknek. Fantasztikusan ügyesek, mert kb. fél óra alatt meg is tanulták.
Az osztállyal együtt megbeszéltük, hogy elérhető célokat tűzünk ki.
Az első és legfontosabb célnak a tanulást, a jobban teljesítést tűztük ki.
Fontosnak tartotta még az osztály, az osztályközösség összekovácsolását, valamint a szüleiknek való segítségnyújtást.
Az osztállyal együtt megbeszéltük, hogy elérhető célokat tűzünk ki.
Az első és legfontosabb célnak a tanulást, a jobban teljesítést tűztük ki.
Fontosnak tartotta még az osztály, az osztályközösség összekovácsolását, valamint a szüleiknek való segítségnyújtást.