A gyerekek elmondták eddig elért céljaikat, megfogalmazták, amit szeretnének megvalósítani ebben az évben, vagy a közeljövőben.
Célok kitűzése és elérése
1. Relaxáció
2. Zenehallgatás: Van nekem egy álmom
3. Mese: Boldogságvár
5. Célba dobás- mit szeretnék elérni
5. Közös várépítés
Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium , Általános Iskola Weöres Sándor Általános Iskola
Beszélgetésünk során meghatároztuk, hogy milyenek a jól meghatározott célok. Mi tesz minket tartósan boldoggá: ha elérjük a célunkat vagy ha teljesül egy kívánságunk. A válaszok különbözőek lettek, személyiségüktől függött.
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
Fontos, hogy legyenek céljaink. Nélkülük nem éreznénk, hogy van értelme az életünknek. A célok kitűzése és azok elérése fokozott motivációt biztosít. Amikor tudjuk, hogy mire kell törekednünk, könnyebben megtaláljuk a belső motivációt a küzdelmek és kihívások legyőzéséhez. A havi munkánkhoz az ajánlottak közül a „Celefánt” témakört választottuk.
Mindenki a titkos kívánságát jegyezte le, rajzolta vagy kódokkal leírta.
Beszélgetőkörben a jövőre vonatkozó gondolataikat oszthatták meg.
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
A célok kitűzése és elérése az élet minden területén rendkívül fontos, rövid és hosszú távon is, hiszen így érezzük azt, hogy teljes életet élünk. A célokkal rendelkező emberek sokkal nagyobb eséllyel érhetik el amit szeretnének, hiszen pontosan tudják, mit akarnak. Az ajánlott témákból a „Célefánt” feladatot választottuk.
Az órát Bagbi Balla: Van nekem egy álmom dalával kezdtük.
Ez után a ZENÉS ÖLELÉS című gyakorlat következett. Ez a játék hasonló a szoborjátékhoz, ahol mindenki táncol, és amikor elhallgat a zene, mindenki szoborrá változik. Csak itt, amikor elhallgat a zene, meg kell ölelni a mellettünk állót.
A következő foglalkozás címe SZERETETFOLYOSÓ volt. A gyerekek egymással szemben állva egy folyosót alakítottak ki. Egy gyermek állt az egyik végén, a tanító néni pedig a másikon. A gyermek csukott szemmel ment át a folyosón, miközben társai (a folyosót képező gyerekek) szeretetteljes dolgokat mondtak neki és megsimították. A folyosó végén a tanító néni várta egy öleléssel. Ez a gyerekeket nagyon jó érzéssel töltötte el. Ezzel a gyakorlattal a jó, szerethető tulajdonságait próbáltuk megerősíteni és éreztetni velük, hogy az osztálytársakban meg lehet bízni. Igazán megható pillanatok voltak.
Az órát Bagbi Balla: Van nekem egy álmom dalával kezdtük.
Ezután az ,,ADD TOVÁBB!„ játék következett. Mindenki a mellette ülő gyermeknek átadott egy érintést, amit a gyermek továbbadott a mellette ülőnek és így tovább, addig, amíg körbe nem ért az érintés. Nagyon jó hangulatban zajlott és nagyon ötletesek voltak a gyerekek.
Ezután arra kerestük a választ, hogy ,,KI VAGYOK ÉN? „ Készítettem a gyerekek számára kártyákat, amelyek tulajdonságokat tartalmaznak. Például: kedves, barátságos, kreatív, bátor, talpraesett, türelmes, leleményes, önzetlen, segítőkész, szorgalmas,..
A gyerekek választottak egyet-egyet, majd elmondták, hogy miért tartják magukra vonatkozónak ezt a tulajdonságot, hogy hogyan szeretik magukat ezzel együtt, illetve pont ezért.
Végül az órát lezáró lazító foglalkozás következett, megerősítve azt, hogy a kitűzött célokat el lehet érni, nem szabad feladni.
Ezután a ,,RINGASD EL MAGAD! „ című játék következett. Ez a gyakorlat az önszeretetet és az önelfogadást segít erősíteni a gyermekekben.
Ezzel a gyakorlattal megtapasztalhatta az önmaga iránti szeretetet és elfogadást. Így mindig emlékezhet arra, hogy különleges, egyedi és értékes ember ezen a világon. Ha ezek után úgy érzi, hogy szüksége van egy kis önszeretetre, megismételheti ezt a légzőgyakorlatot.