Célok kitűzése és elérése


Batthyány Lajos Ált. Isk. Géza Fejedelem Tagiskolája
Sikertörténet
Réges-régen, egy messzi-messzi galaxisban volt egy bolygó: Űrhida. Ezen a bolygón éltek az űrhidaiak, akik egyedülinek gondolták magukat az egész univerzumban. Ide zuhant egy csillagfényes napon egy idegen űrhajó, amin az Alba Regia bolygóról érkezett család utazott. Kék volt a bőrük, piros a hajuk és rettentően megrémültek a zuhanástól. Mindenképpen meg akarták próbálni helyrehozni az űrhajójukat, hogy hazatérhessenek. Félelmetesnek találták a bolygót és a lakóikat is. Az első nehézséget az jelentette, hogy elfogyott az üzemanyaguk és nem tudták, hogyan értethetnék meg magukat az idegen lényekkel. Ebben a bizonytalanságban teltek a napok, mígnem a legkisebb utazón Albin eluralkodott a kíváncsiság. Összeszedte minden bátorságát és kimerészkedett az űrhajóból. Semmi nem volt a közelben, így elindult segítséget kérni. Hitt benne, hogy meg tudja csinálni, hiszen az ő bolygójukon is mindenki barátságos volt és szívesen segített a másiknak. Hamarosan találkozott egy űrhidaival és megpróbálta neki elmagyarázni, mit szeretne de nem értették egymás nyelvét. Rajzolni kezdett hát a csillagporba, hátha így megérti az idegen. Mikor már úgy tűnt, hogy sikerülni fog és végre megtalálták a közös nyelvet, az űrhidai egyszer csak felpattant és lélekszakadva rohanni kezdett. Szegény Albi teljesen kétségbeesett, leroskadt a porba és sírni kezdett. Még soha nem érzett ekkora tanácstalanságot. Kis idő múlva összeszedte magát, felállt és visszaindult a családjához. Ebben a pillanatban körbevette egy tucat űrhidai és izgatottan ugráltak. Mire magához tért nagy meglepettségéből, már az űrhajójuknál voltak és az idegenek a családját csodálták. Az „új nyelv”-en megismerkedtek velük , összebarátkoztak , végül az űrhidaiak segítettek megjavítani az űrhajót és üzemanyagot is adtak nekik. Együtt ünnepeltek új barátaikkal, míg a következő holdtöltekor haza nem tértek.
Boldogságóra program
a téma bevezetése
„Hiszem, hogy az ember arra termett, hogy eredményesen
sikeresen éljen, és mindannyiunkban ott rejtőzik a nagyság.”
Zig Zigar
A foglalkozásba bevont osztály: 4.b, 5.a, 5.b
A foglalkozás ideje: 2017. 01. 20.
A foglalkozás helye: Az iskola 6. sz. tanterme
A foglalkozás témája: Célok kitűzése és elérése
Előzetes feladatok:
• a tanulók csoportba osztása (véletlenszerűen, cetlire írt nevek kihúzásával)
• pontgyűjtő táblázat készítése, folyamatos vezetése január hónapban
• közös célkitűzés, közös osztályprogram megvalósítására
• sikertörténetek írása
Szervezési feladatok:
• fénymásolt lapok készítése a csoportoknak
• filctollak, színes ceruzák előkészítése
• internet, számítógép
• környezetismeret tantárggyal való koncentráció, tankönyv, munkafüzet
• a szülők tájékoztatása
ÓRAVÁZLAT
I. Ráhangolódás, bevezető játék
A csoportoknak egy tökéletes éttermi menüt kell megtervezniük.
II.A célok kitűzése és elérése, a téma feldolgozása
1. „Mese a sasfiókáról” c mese felolvasása
a, A meséről szabad beszélgetés
b, A meséről irányított beszélgetés
c, A mese tanulságának megfogalmazása: Higgyetek magatokban, képességeitekben, hiszen mindenkinek van lehetősége a boldogságra!
2. Kötelezd el magad céljaid mellett!
3. Sikertörténetek felolvasása: az egyéni célok elérése
4. A közös cél is fontos, osztály szinten is!
5. Közös tervezés: pontgyűjtés minden jó cselekedetért
6. Hat ok, amiért érdemes elköteleződni egy cél kitűzése és elérése mellett
frontális beszélgetés egyéni tapasztalatok alapján
7. Milyen célokat szeretnétek elérni? Hogyan kell ezeket megvalósítani?
Milyen tapasztalatotok van? Milyen érzés, ha sikerül elérni? Boldogabb lettél?
Csoportmunka:
1. csoport: Fantáziagyakorlat: Lásd magad a jövőben!
20, 30, 50, és 70 évesen milyenek leszünk?
2. csoport : Célok öt fő területen: Család, barátok, iskola és tanulás, sport, egészség
3. csoport : Heti céltervező
4. csoport : Mit kezdjek a hibáimmal?
III.Zárás: zenehallgatás
Bagdi Bella Látom magam c. dal
Frontális beszélgetés, egyéni vélemények a foglalkozásról