Plakát készítése a hónapokra lebontott céljainkról.


Zentai Úti Általános Iskola, Székesfehérvár
Plakát készítése a hónapokra lebontott céljainkról.

Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
A január hónapot új célok kitűzésével kezdtük el. A beszélgetéseink során egyre pontosabban tudtuk megfogalmazni azt, amit el szeretnénk elérni és azt is, hogy ennek érdekében miben kell fejlődnünk. Kedvencünket, a „Pozitív gyerek vagyok” kártyacsomag lapjait használtuk fel arra, hogy megerősítsük magunkat az elhatározásainkban, bízzunk magunkban és ne adjuk fel az álmainkat.
Ebben a hónapban megtanultuk, hogy nem elég álmodni, mert az álmaink akkor válnak valóra, ha teszünk is érte!

Beszélgetés az álmainkról – céljainkról. Olyan célokat tűzzünk ki amit megtudunk valósítani, rövid távú célokat. Ezt a témakört a mozgással összekötve tudjuk majd megvalósítani. A Mozgáskotta jó gyakorlatunk jó célt szolgált.
Bella dala motivált bennünket ebben a hónapban is. Ez a hónap nagyon sokat adott a gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt, nagyon sok szép pillanatot éltünk át együtt. Jó volt az álmainkról, céljainkról beszélgetni. Mondhatom, hogy nagyon tartalmas hónapunk volt. Végül mindenki boldog szeretne lenni, vidám, mosolygós szeretetteljes gyerekek. A beadandó munkánk is ezt tükrözi.




I. Ráhangolódás
Beszélgetés az elmúlt hetek történéseiről. Milyen jó dolgok történtek velük és mit tettek meg ennek érdekében.
II. Fő rész
1. Mf. angyalos történetének felolvasása,tanulság megbeszélese.
2. Mf. Feladatainak megoldása
III. Óra végi meditáció

Belapatfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Az osztály rövidtávú tervei :farsangin nyerni a jelmezes versenyen , jókedvű osztálykirandulas ,évvégére javítani jegyeken.

A tevékenységek leírása:
1. óra
A gyerekek körbeültek és ráhangolódásként arra kértük, hogy rajzoljanak háromaranyhalat, majd írjanak bele három kívánságot. Ezeket a kívánságokat fel is olvasták, majd megbeszéltük, hogy mi különbözteti meg a kívánságokat a céloktól, miért érdemes célokat kitűzni. Ezt követően különböző célokat határoztak meg, majd felsorolták, hogy milyen erősségekre van szükség ezen célok elérésében.
A Mit kezdesz a hibákkal, kudarcokkal? feladat során, mindenki kiválasztotta azokat az állításokat, amelyeket gyakran alkalmaz, ha kudarc éri őt, majd megbeszéltük, hogy ez a hozzáállás, hogyan segíti céljainak elérésében.
A foglalkozás lezárasaként a gyerekek újrafogalmazták céljaikat, erősségeiket, majd kiegészítették az alábbi mondatot: „El fogom érni céljaimat, hogy……………, mert…………
és …………….. vagyok.”
2. óra
A következő tanórán ismertettük a gyerekekkel a Céltábla című feladatot. A gyerekekkel közösen ötletelve meghatároztuk a csoport legfontosabb céljait, majd megrajzolták a céltáblát és a közepébe beírták ezeket a célokat. A külső körökben mindenki feljegyezte a nevét, annak függvényében, hogy milyen messze van ezen célok elérésétől.

Rétsági Általános Iskola Madách Imre Tagintézménye
Célok és ábrándok, tettek és álmodozások… nagy-nagy különbség! A beszélgetőkörben oly tisztán megfogalmazták a nagyobbak, s a kicsikkel már példákat is sorolhattunk. Ó, a mesét de szerettük! El is játszottuk.
Még decemberben elhatároztuk, hogy 2018. a „Jóság éve” lesz, s meg is fogalmaztuk a 10 legfőbb irányt – így tanulási és közösségi céljainkat, egészséges életvitel-célkitűzéseinket januárban ismét sorra vettük, megerősítettük, konkrét feladatokkal és határidőkkel kiegészítettük.
Az egészségünkért pedig azonnali cselekvésre fogtunk: közösen készítettünk mennyei, friss gyümölcssalátát – egy mákszemnyi sem maradt belőle:)
Viszont úgy érezzük, hogy még van mit javulnunk, erősödnünk a figyelmesség, a kedvesség, az illem terén. Ezért most a JÓSÁG-CÉLOK elérése a közös, és egyéni „feladat”. Megrajzoltuk majd közösen elhelyeztük saját kis figuráinkat… hétről hétre haladnak a cél felé… és remélhetőleg mindenki a Csupaszívbe kerül legkésőbb a tavaszi szünetig:)