Az órán meghallgattuk Bagdi Bella egyik dalát, majd relaxációs gyakorlatokkal folytattuk. A továbbiakban feldolgozuk a témát, majd a kreatív alkotás után a témát újraismételtük.
Célok kitűzése és elérése
Igyekszünk tevékenységeinket úgy szervezni hogy a gyermekek számára megfogalmazzuk, hogy mit szeretnénk készíteni, elmesélni, milyen programra készülünk. Ezáltal kívánjuk számukra a célokat megjelölni,és ez által azokat a legjobb képességeink szerint teljesíteni.
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 1.c osztályos tanulói a célok kitűzése és elérése hónapjában rajzban fejezték ki céljaikat.
Az osztályt csoportmunkára készítettük elő. A gyerekek maguk választhatták ki, hogy kivel szeretnének együttdolgozni.
A ráhangolást beszélgetéssel kezdtük a célokról, azok kitűzéséről, folyamatáról. Ezt követően az osztályfőnökök egybehangzóan az osztályközösség fejlődését választották ki témának. Az egyik osztályban gyors hőmérőzés történt, ők milyennek élik meg most az osztályt és milyennek szeretnék megélni.
Megismertettem őket a SMART módszerrel, a kiscsoportok kaptak egy SMART ábrát, melyet maguknak kellett kitölteni az osztályközösség fejlődésére vonatkozó céljaikkal. Egyik csapat pedig az A/3-as méretre rajzolt SMART ábrát színezte, díszítette.
Miután a kiscsoportok kitöltötték együtt – átvezették az A/3-as papírra. Végül az osztályfőnökök felolvasták és közösen értékelték.
Az óra menete komolyabb volt a szokásosnál. Minden lépéssel közelebb vagyunk a vágyott céljainkhoz.
Köszönöm a gyerekek együttműködését, az osztályfőnökök aktivitását és a lehetőséget!
A teremben körbe rendeztük a székeket. Ebben már mind a három első osztály nagyon ügyesen tud segíteni.
Az órára beszélgetéssel hangolódtunk rá – új év, új célok. Ezt követően egy mesét interaktívan dolgoztunk fel. Ez a módszer nagyon jól bevált mind a három osztálynál, jobban tudnak figyelni, jobban képesek átélni.
A mese végén az „ünnepléshez” ők választhattak kedvenc zenét, ez fokozta a boldogságérzésüket.
Az óra nagy figyelemmel, mély munkával és kiváló hangulatban telt.
Köszönöm a gyerekek együttműködését, a tanító nénik aktivitását és a lehetőséget!
Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola
Játszottunk szólásokkal, közmondásokkal. Mindenki összegezhette, mi az, amit eddig elért, és nagyon büszke rá. És kitűztünk új célokat, a nevünkből kiindulva.
Foglalkozás ideje: 2024. 01. 17.
Helye: Református EGYMI Kiskunhalasi Tagintézménye
Korcsoport: 12-21 év, súlyos-halmozottan sérült tanulók
A foglalkozást vezeti: Dr. Kovács Györgyné
Téma: Célok kitűzése
Motiváció:
Hallgassatok meg egy szép, nyugtató zenét!
Gondolj valamire, amit nagyon szeretnél, vagy amit el szeretnél érni!
Mit jelent az, hogy el szeretnék érni valamit?
Mit jelent az, hogy kitűzök egy célt magam elé?
A cél fontos dolog: elérni valamit, megvalósítani valamit. Ezek lehetnek nagyobb célok, és kisebbek.
A céljainkért tennünk kell!
Hallgassuk meg Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalát!
Hoztam nektek egy papírasztalt, mely mögött gyerekek állnak.
Írjuk rá az asztalon levő papírlapokra a céljainkat, amiket szeretnénk elérni!
– jobban viselkedek a foglalkozásokon
– nem leszek mérges, durcás, ha nem az akaratom teljesül
– anyával nem ellenkezek
– elpakolok magam után, ha kérik
Ezek kis, teljesíthető célok számotokra.
A célok segítenek bennünket, hogy mindennap fejlődjünk, jobbak legyünk!
Az óvodánk Gyöngyvirág csoportos gyermekei mindig nagy izgalommal várják, hogy Boldog Dóra eljöjjön hozzájuk. A mostani boldogságórát is relaxációval kezdtük (villámlazítás), majd meghallgattuk a hónap dalát: Van nekem egy álmom címűt. Majd Boldog Dóra egy óriáspuzzlet hozott, mit közösen raktunk ki. A puzzle egy színes várat ábrázolt, ami a boldogság vár volt és erről szólt a mese is. A gyerekek nagy érdeklődéssel hallgatták és nagyon tetszett nekik. A mese után kiszínezhették saját boldogságvárukat és a célbadobós játékot játszhattak.
Céljaim
A foglalkozást Az öreg halász és a nagyravágyó felesége című mese olvasásával kezdtük, majd elemeztük a történetet, és mindenki elmondta a véleményét a mesével kapcsolatosan. Fantáziánkat szabadon eresztve átszerkesztettük a mese történését úgy, hogy az pozitív végkicsengésű legyen. A mesélés után labirintusos feladványt oldottunk, ezzel is erősítve személyes akaraterőnket és a problémával való megküzdési képességünket. Az órát célvirágok festésével fejeztük be, melynek minden egyes szirmába személyes célokat fogalmaztunk meg.