
Célok kitűzése és elérése


Boldogságóra
2018 január, Süni csoport
„Amit a cél elérésével kapunk, közel sem olyan fontos,
mint amivé válunk, amíg azt elérjük.”
/Zig Ziglar/
A Boldogságórát januárban a Bagdi Bella CD-n lévő gyermek relaxációval kezdtük. Igyekszünk ezt beépíteni a heteinkbe, és rendszeresíteni. A gyerekek egyre jobbal élvezik, és egyre inkább képesek ellazulni. Szeretik, ismerik, szívesen éneklik a dalt is.
Ezután a mesekalap jött el hozzánk, ma is egy mesét hozott nekünk: A Boldogvár meséjét!
A mondóka nagyon tetszett nekik: „Fújj, fújj erősen! S minden ami bánt, meglátod, azonnal, már nem akadály! Fújj, fújj!” Mindenki jó erősen fújt, ez felért egy kis légző gyakorlattal! Ezt a mondókát lehet, hogy bevesszük az ovis életünk mindennapjaiba is.
A mese végén beszélgettünk a meséről, valamint arról, hogy ki mit szeretne elérni, esetleg megtanulni. Először mi óvó nénik mondtunk példákat, így talán egyszerűbben ment nekik megfogalmazni a saját céljaikat. Ez egy nehéz feladat a kisgyerekek számára. Miután átbeszéltük, leültünk és le is lehetett rajzolni ezeket a megfogalmazott célokat, kitűzött vágyakat!
Sok szép rajz született, csendben, nyugodtan dolgoztak rajta. A rajzokból aztán a szőnyegre kiraktunk egy nagy várat. A Boldogság vár a céljainkkal!
Zárásképpen megcsodáltuk a műveket.
Nyékládházi Kossuth Lajos Általános Iskola
A Boldogság manók elkészítették közös céltáblájukat. Közösen beszélték meg milyen célokat szeretnének elérni a tanév végéig, és ki mennyire áll közel jelenleg ezekhez. Az elkövetkezendő hónapokban reméljük egyre szűkösebb lesz a hely a zöld sávban 🙂
Tarjáni Kéttannyelvű Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A legfontosabb céljainkat foglaltuk össze a céltáblákon.
A téma feldolgozását az aktuális dal meghallgatásával kezdtük. Arról beszélgettünk, hogy miért fontos, hogy legyenek álmaink, és hogy azokat meg is valósítsuk. Mindenki elmondta, hogy mi az ő nagy álma, mit kell tennie azért, hogy az/azok meg is valósuljanak. Ezt követően a munkafüzetből kimásolt aranyhalakba rajzolták bele a gyerekek a nagy álmaikat.
Kecskeméti Bekvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
Eddig a legnehezebb téma volt az elsősökne. Bár a mese kedves volt és a megbeszélés során úgy tűnt, értik is a lényegét, mondanivalóját, a saját céljaikra való átültetés nagyon elvontnak tűnt számukra. Nem tudtak elvonatkoztatni a tárgyi kívánságoktól. Ezt a témát is KIP-es órán dolgoztuk fel. Az egyik csoport készítette a felhívásban szereplő céltáblát, ami a legnehezebb volt számukra. Az, hogy ki milyen messze illetve közel van a céljai megvalósításához, sokuk számára nem volt megfogható. Egy másik csoport olyan feladatot kapott, hogy találjanak ki különböző foglalkozásokat és azt próbálják kitalálni, milyen céljai lehetnek azt a bizonyos foglalkozást űző személynek. Ez kicsit könnyebb feladatnak bizonyult.
Kerekerdő óvoda Bóbita tagóvodája
Januárban mindig folytatjuk a család témakört, ilyenkor általában azzal foglalkozunk, hogy anyának apának mi a munkája, hol dolgozik, mivel foglakozik. Idén is így volt ez. A szülők, akik tehetik, ebben mindig partnerré válnak, sokukat sikerül meglátogatni a munkahelyén, élőben megnézhetjük hol és hogyan dolgoznak. Most is jó néhány helyre elmentünk. Voltunk autószerelő műhelyben, iskolában, tanórán, kisboltban. Volt aki a „műhelyét” hozta be a csoportba és ott mutatta meg mit és hogyan csinál. Folytatódik még tovább, hiszen van amikor a szervezés sok időt vesz igénybe, vagy soká kapunk „engedélyt” egy-egy ilyen látogatásra. Lesz még raktár látogatás, kamion ki és be pakolás, szemészet és látszerész üzlet a csoportba kihelyezve, és kozmetikába is készülünk.
Nagyon izgalmasak ezek a programok, nagyon sok okos kérdést tesznek fel, lehet látni, ki miben jártas, kit, mi érdekel, vonz igazán. Ilyenkor nagy elhatározások születnek ki mi lesz ha felnő.
Az oviban többször is beszélgettünk arról mi kell ahhoz hogy felnőtt korukban azzá válhassanak amik szeretnének lenni? Iskolába kell járni, tanulni kell sokat, figyelni kell azokat, akik azt a szakmát végzik amire ők vágynak.
Többnapos játékok születnek születnek ilyenkor, éppúgy mint most.
Volt köröm stúdió, tetováló szalon, masszírozó szalon, fodrászat, iroda, autószerelő műhely amely több napon keresztül megmaradt, bővült. Volt, hogy autót mentettek, iskolába vitték a babákat, vagy épp a kisebbeket, étteremben főztek.
Sokszor maguk találtak ki eszközöket játékokból, vagy ha másképp nem ment, elkészítették. Az is többször megesett, hogy már otthon este előre készültek és készítettek eszközöket, amit másnap boldogan mutattak egymásnak.
Most is sokat „tanultunk” egymástól és egymásról, többször tapasztalhattuk meg, hogy szükségünk van egymásra, ahhoz hogy létre hozzunk valamit.
Kislángi Tamási Áron Általános Iskola
A célok kitűzése és elérése témakörben diákjaim (7.osztály) a következő feladatot oldották meg: Fejezd be az alábbi mondatokat, lehetőleg úgy, hogy ne nagyon gondolkodj rajta! (A megérzéseidre, és ne az eszedre hallgass!) 1., Életemben az a legfontosabb, hogy…
A feladat kiértékelés alapján megállapítható, hogy a gyerekeket érzelmeik és az anyagi javak befolyásolták leginkább a válaszadás során.
Döntő többségében biztos jövőre vágynak a tanulók, melynek elengedhetetlen eleme a biztos anyagi és családi háttér.