
Célok kitűzése és elérése


Néhány gondolat, melyet a gyermekek fogalmaztak meg, hogy melyek az ő céljaik:
– „szeretnék magas hegyre felmászni”
– „azt szeretném, ha már holnap iskolába mehetnék”
– „nekem az a célom, hogy ne csak pótkeréken tudjak biciklizni”
– „nekem az, hogy a kistestvérem már tudjon egyedül járni”
Mese
Hamupipőke és a herceg
Kedves Hamupipőke!
Soha nem tudtam, hogy egyszer meg foglak ismerni és egyből szerelmes is leszek beléd. Nem tudtam, hogy ki vagy, az apukám, a király megígérte, hogy akár a föld alól is, de megkerestet. Amikor a bálban ott voltál, nagyon szép, gyönyörű voltál, az illatod édes, az arcod pedig gyönyörű.
A szép éjszakai bál elvesztése után, csak egy célom volt, hogy téged megtaláljalak! Addig mindig csak rád gondoltam, nem ettem, nem ittam, nem aludtam. Körbe jártam minden házat, hogy a bálban elhagyott cipőd gazdáját megtaláljam. Sokat imádkoztam és végül elértem a célomat!!! Rád találtam. Soha nem foglal elengedni most már, csak veled leszek mindig. Nem bánthatnak most már a testvéreid és a gonosz mostohád. Szívből szeretlek és köszönöm, hogy célomat végül elértem.
Itt a vége, fuss el véle.
(a Micimackó csoport gyermekei)
Szerencsi Szakképzési Centrum Tokaji Ferenc Gimnáziuma és Szakgimnáziuma
A csoport körben ülve beszélgetéssel kezdte a téma feldolgozását. Az újévi fogadalmakat jártuk körbe és beszéltünk a 2019-es bakancslistáról, vágyakról és tanulmányi tervekről. Majd bemutattam nekik, hogy a célok kitűzése és a célok megtartása milyen előnyökkel jár. Az időbeosztásunkban sokkal tudatosabbak leszünk, ha a céljaink megvalósításával foglalkozunk napi szinten. Az együttműködőkészségünk növekedése is jelentős előny, hiszen a megvalósításhoz nélkülözhetetlen másokkal együtt tevékenykedni, segítségüket kérni.
Ezen a foglalkozáson a tengeren hajózást választottam hasonlatként, mert úgy gondolom, hogy sokan sodródnak illetve mások céljait akarják megvalósítani. A tenger hozhat váratlan helyzeteket, de a viharban is megmenthet minket, ha van célunk, tudjuk milyen irányba tartunk. Olykor számolni kell kerülőutakkal is és előfordul, hogy újabb célokat kell keresnünk és ki kell kötnünk máshol.
Ezt a képet jelenítettük meg papírhajókkal és készítettük el a saját céljaink listáját 2019-re. Ezeket a cetliket pedig beleraktuk a hajóinkba. Megállapítottuk, hogy olykor a másik ember célja nagyon vonzó ötlet és hogy milyen nagy erőfeszítés a saját céljaink kiválogatása, amikor a célok tengerén egyszerre ott van mindenki elképzelése.
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda, Közművelődési Intézmény és Könyvtár
I. Relax- Égig érő fa vagyok, megnövök, mint a nagyok
mese- Boldog vár meséje
Beszélgetés- célok, Mit jelent ez a kifejezés? Miért fontos, hogy céljaink legyenek?
Színező- Neked mik a céljaid?
Feladatlap- Juttasd el az egeret a sajthoz!
Hónap zenéjének meghallgatása, táncolás.
Medvehét- macis dalok, versek, mesék, mozgás.
Táncsis Mihály Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Kanizsai Dorottya Általános Iskolája
A siklósi Kanizsai Dorottya Általános Iskola 3.b osztályosaival arról beszélgettünk, hogy miért fontos céljaink megfogalmazása, s hogy milyen célokat célszerű kitűznünk. Miután mindenki megfogalmazta legfontosabb célját, odaadta ezt annak az osztálytársának, aki leginkább tud neki majd a megvalósításban segíteni. Akik pedig felkérést kaptak, támogató kupont írtak, amiben részletesen megfogalmazták, milyen segítséget is tudnak adni a cél megvalósításához. Minderről plakátot is készítettünk.
Cibakházi Damjanich János Általános Iskola
Nagyon büszke vagyok az osztályomra: kis iránymutatással haladunk előre a céljaink felé. Szerencsés vagyok, mert mi igazán MI vagyunk.
Színezés közben,jó alkalom nyílik a közös beszélgetésre.együtt találgattuk,vajon milyen lehet a Boldogság vára? Beni azt mondta,hogy szerinte „szivárvány színű”.Nagy ablakai vannak, hogy „be tudjon menni a fény és a szeretet”.
A képrészletetek összeillesztése után, megpillanthatták a gyerekek a Boldogság várát.A részeket felragasztották egy papírra,majd kezdődhetett a színezés.