
Célok kitűzése és elérése

Janikovszky Éva Óvoda és Bölcsőde
A mese meghallgatása után beszélgettünk a gyerekekkel,hogy az ő életükben volt e olyan dolog, amit nagyon meg akartak csinálni,de nem ment könnyen. Nagyon jó történeteket hallgattuk meg. Pl. Timi tánc órán egy mozdulat sort nem tudott megcsinálni,és látta hogy a többiek már milyen ügyesek,ezért ő otthon nekiállt és addig próbálkozott,míg meg nem tudta csinálni. Egy másik kisfiú azt mesélte el,hogy ő nagyon rossz étvágyú és alig eszik meg egy-két féle ennivalót,és otthon azt találták ki,hogy ha minden felkínált ennivalót megkóstol otthon és az oviban is,arra jutalom pecséteket kap, és ha összegyűjt 55 darabot bevállthatja egy számára kedves dologra.
A boldogvár színező tetszett a gyerekeknek, szárnyalt is a fantáziájuk,és készült boldog vár színes papírokból ragasztással!
Mi is készülünk maci napra. Kiállítást szervezünk, süteményt sütünk, barlangot készítünk a csoportszobába,ez már évek óta hagyomány az óvodákban!

Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola
A gyerekek remekül megértették a feladat lényegét. Volt, aki a jelenre gondolt, s célja az idei iskolai évre szólt, de voltak többen is, akik már a kamasz vagy felnőtt koruk célját tűzte ki maga elé. A nehézségek nem igazán kerültek előtérbe a céltérképeken, de ez így van jól. Inkább azt fogalmazták meg, mit kell tenniük azért, hogy azt a célt, amit kitűztek maguk elé, elérjék. Én szorítok nekik, hogy legyen úgy, ahogy szeretnék.
Abonyi Montágh Imre EGYMI Óvoda és Általános Iskola
Ebben a hónapban a témához kapcsolódó dalhoz terveztünk koreográfiát. Kartonból kivágtunk hegyet, utat, folyót, és ezeket használva mozgással kísértük a dalt. Előtte és utána a munkafüzetben összegyűjtött idézetekből mondtak fel a gyerekek, amit előzőleg kiválasztottak. Amikor összeállt az egész, meghívtuk az iskola éppen ráérő osztályait, és előadtuk nekik.
Szabadidőben színeztünk, amit kitettünk a Boldogságóra faliújságra.
2019. első Boldogságóráját egy nagyon komoly beszélgetéssel kezdtük. Kellenek-e célok? Mi a különbség álom,vágy és cél között? Van -e célod? Kinek mi a célja?
Feltettem pár kérdést,s a gyerekekből csak úgy ömlött a szó. Győzték egymást kivárni,annyi mondanivalójuk volt. Számomra meglepő volt,hogy 6.osztályos gyerekeknek konkrét céljai vannak az életben. Van rövid-,közép- és hosszútávú célja jópárnak. Mindenki tűzött ki maga elé elérendő dolgokat. Elég reálisan látják,hogy mi valósulhat meg. Megbeszéltük a hozzá vezető utat,a lehetséges akadályokat, fontosabb állomásokat. Felnőtt módon tudtunk nagyon hosszasan beszélgetni. Jóleső érzés,amilyen őszintén megnyilvánulnak a gyerekek, hisz sok Boldogságóra van mögöttünk…
Megbeszéltük,hogy mennyire fontos a hozzáállásunk,hogy hiszünk,avagy nem. Ha tudatosan akarjuk,bízunk,sikerülnie kell.
Szívből remélem,hogy ezen nemes célok elérése boldoggá teszik ezeket a ragyogó gyerekeket!!!
Pilisborosjenő Mesevölgy Óvoda
A célok kitűzése és elérése különleges téma volt. El kellett ismernem, hogy kis ovisaim számára igen könnyedén megy egy izgalmas cél meghatározása. Persze a cél eléréséhez szükséges lépések meghatározásakor kissé megdöbbentek: erre nem is gondoltak. Eddig azt szokták meg, hogy a szülők megteszik helyettük, ami a cél eléréséhez vezet. Lelkesen vetették bele magukat a „játékba”. Egy-kettőre összeszedtük, mik lesznek a megfelelő állomások és rögzítettük is azokat egy céltérképen. A mackó kiállítás a közelgő medve-napra is kitűnő készülődést jelent.
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Nagykereki Tagóvoda
A hónap dalával „Van nekem egy álmom” hangolódtunk rá a foglalkozásra. Ebből merítve indítottuk el a beszélgetést arról, hogy kinek milyen céljai vannak. Különféle képek segítségével jobban tudták saját céljaikat megfogalmazni. Újra előkerült az előző évben is kedvelt „ Célba dobás” játék, ahol elmondhatták mit is szeretnének. Kis kártyára rajzolták le a gyerekek,mit akarnak kipróbálni, megismerni, megtanulni . Legkedveltebb tevékenység volt az eltévedt Mackó kislány hazakísérése Mackó mamához. Ebben a játékban teljes mértékben tükröződött a segíteni akarás, a közösséghez való alkalmazkodás egy közös cél érdekében, a cél eléréséhez.
A gyerekek elmondták milyen célokat sikerült megvalósítaniuk. Melyek voltak a célok elérését segítő tényezők, illetve akadályok. Új célokat tűztek ki, s leírták a cél eléréséhez szükséges lépéseket is.
Nagymágocsi Napközi Otthonos Óvoda és Bölcsőde
Januári témaként az egészségmegőrzésről beszélgettünk. A csoport közös céljaként fogalmaztuk meg, hogy mi mindent kell tenni azért, hogy ne legyünk betegek valamint, ha azok vagyunk mit kell tennünk, hogy minél hamarabb meggyógyuljunk. A gyerekekkel közösen egy ábrát készítettünk, amin jelöltük a feladatainkat. Pl: mozgás, zöldség,- gyümölcsevés, kézmosás stb. A héten hallgattuk és többször mozgással kísértük a hónap dalát. Mozgásos délelőttöt állítottunk össze, ahol lehetőség volt csapatversenyben összemérni erejüket a gyerekeknek. A hét zárásaként szülők által hozott gyümölcsökből gyümölcssalátát készítettünk és fogyasztottunk el. A gyerekek beteg társaik megsegítésére orvosnak, ápolónak öltöztek és orvosi táskát vágtak, ragasztottak, színeztek.