
Célok kitűzése és elérése


Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola
A gyerekekkel sokszor szoktunk arról beszélgetni, hogy kinek mi a közeli vagy távolabbi célja, ill. az odáig vezető útról, az apróbb lépésekről.
Ezúttal a közös, közeli célunk egy vidám hangulatú FARSANGI BÁL megrendezése volt.
Megterveztük és megtettük azokat az apróbb lépéseket, amelyek szükségesek a cél eléréséhez.
A gyerekek nagyon szívesen és rengeteg ötletet felvonultatva, csoportmunkában tervezték meg a célhoz vezető utat.
1.Összegyűjtötték, amit a farsangról, a farsangi szokásokról tudni érdemes, farsangi dalokat, verseket elevenítettünk fel.
2.Az idei évben a z alsósok -nem kötelező jelleggel-a Mesevilág szereplőinek jelmezét ölthetik magukra. Mindenki választott is magának kedvencet a mesék hősei közül.
3.Megbeszéltük azt is, hogy ki mit hoz: szendvicset, üdítőt, gyümölcsöt vagy épp farsangi fánkot.
4.Farsangi díszbe öltöztettük a termünket: az ablakokban bohócok állnak tótágast, a falakon farsangi szemüvegek, az ablakon boszorkánylépcsők lógnak, a faliújságot bohócfejek díszítik. A táblán pedig FARSANGI BÁL CÉLTÉRKÉPE látható.
5.Elkészítettük a farsangi délután programtervét is, amely az evés-ivást, a táncot, a vicces játékokat és a közös mókázást tartalmazza.
6.A CÉL pedig a boldog farsang reménye, amit a gyerekek szinte minden évben „Életük legszebb napjaként” említenek.
Mivel a bál csak február első napján lesz, így arról, hogy a megvalósítás sikeres volt -e, csak a jövő hónapban tudok beszámolni.
A csoport tagjai a legkedveltebb témaként az optimizmus gyakorlását nevezték meg. A kedvenc technikájuk közé a rajzolás és a plakátkészìtés tartozott. A céljaik megfogalmazásában határozottan válaszoltak és meghatározták a céljaik eléréséhez vezető utat is.
Az osztállyal megbeszéltük a közeli és távolabbi célokat. Meglepően reálisan néznek a jövőbe,céljaik elérhetöek,megvalósíthatóak. A hónap dalával zártuk az órát.
Középső csoportos óvodások vagyunk. Hétköznapi céljaink vannak, olyan feladatok sikeres megoldása, ami sokszor még gondot okoz : egy kirakó játék összerakása, vagy a zokni, cipő felhúzása… sokat gyakoroltunk, és végül sikeresen megoldottuk a feladatot, aminek mindannyian örültünk!
Kárpáti János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A hónap témája a célkitűzés és céljaink elérése volt, amit az öreg halász és a nagyravágyó felesége című mesével vezettünk be. A gyerekek megfogalmazták egy halacskába, hogy nekik mi lenne a három kívánságuk. Szinte önállóan megállapították, hogy a kívánság és cél nem ugyanaz, hiszen a céljaink megvalósulásához nekünk is tennünk kell. Mindenki megtervezhette erre az évre vonatkozó céljait, amit szeretne elérni, megvalósítani.
Sennyey Elza Általános Iskola Mándok
Beszélgetőkörben beszélgettünk a tanulókkal a célokról, azok eléréséről. Beszéltünk az egyéni és közös céljainkról. Néhány ezzel kapcsolatos közmondást is gyűjtöttünk. Csoportonként hónapokra lebontva tűztek ki és írtak fel a gyerekek célkitűzéseket. Ezekből készítettük el a társasjátékot. Start: a második félév eleje, cél: a tanév vége. Amennyiben egy-egy hónap adott céljának megvalósulásában részt vett a tanuló, odaírhatja majd a nevét. Győztes, akinek legtöbb helyen lesz a neve.