
Célok kitűzése és elérése


Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Szandaszőlősi Általános Iskola és AMI 2.A

Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola
Az óra elején meghallgattuk a hónap dalát. Példák segítségével megbeszéltük, hogy kinek milyen célja van. Különbséget tettünk a vágyakozás, álmodozás és a kívánság között. Az öreg halász és a nagyravágyó felesége című mesét meghallgattuk. Megbeszéltük, hogy a feleség túlzásokba esett vágyaival. A gyerekek a színes halra írták kívánságaikat.



Helvécia-Ballószög Általános Iskola Kossuth Lajos Általános Iskolája
A célok kitűzése és elérése foglalkozást januárban tartottuk meg az első osztállyal. Az órán az előző 4 boldogságfokozó technikáról beszélgettünk, rajzoltunk. A legtöbben a társas kapcsolatok ápolása és a boldogító jó cselekedetek technikákat tudták beépíteni az életükbe. A három kívánság című mese nagyon tetszett a gyerekeknek. Az egyéni célok megfogalmazása során előnybe részesítették a tárgyi, anyagi dolgokat mint az elvontabb (szorgalom, bátorság) célokat. Ezzel a témával még foglalkozni fogunk az év során.


Kispaládi Napközi Otthonos Óvoda és Konyha
A relaxációs gyakorlatunk A medve vagyok cammogok…..gyakorlat volt. A közös éneklés során a Bella dalát játékos mozdulatokkal kísérték. A beszélgető körben a Személyiségfejlesztő kártyákból a célok eléréséhez kapcsolódó kártyákat húztunk és beszéltünk meg, hogy milyen célt állíthatunk magunk elé. Bezzeg Anna: A boldogvár meséjét meséltem el , és közösen segítettünk az akadályon átjutni Jánosnak a kis mondókával, hogy elérje a célját. A mese feldolgozása során, beszélgettünk , hogy kinek mi a célja, mi volt Jánosnak, milyen érzés, hogy sikerült a boszorkányt legyőznie. Építőkockákból elkészült a Boldogságvár, aminek az építésében mindenki kivette a részét. A kiskocsinak is segítettünk a haza vezető út megtalálásában, majd a célok elérésének szimbólumát elhelyeztük a boldogságvár lépcsőjén, és már fele utat megtettük jegyezték meg a gyerekek.
