
Célok kitűzése és elérése


Kisvárdai Egyesített Óvoda Nyitnikék Tagintézménye
A Boldogságóra januári hónap témája: Célok kitűzése és elérése.
Elolvastuk a gyermekeknek a Boldogságvár című mesét.
Gyakran hallgattuk a hónap dalát: Van nekem egy álmom.
Beszélgettünk róla mik lehetnek a céljaink, amit nagyon szeretnénk elérni, (megtanulni).
pl: önállóan, vagy kis segítséggel öltözködni, a helyes sorrendet betartva.
-Hogyan tudjuk elérni a célunkat?
-Milyen érzés ha nem sikerül?
-Milyen érzés ha sikerül?
-Melyik jelent számunkra boldogságot?
A családot is bevonjuk céljaink elérésébe. Közösen megbeszélve otthoni célokat tűzünk ki.
Az eredményeket együtt értékeljük.
Hevesi Sándor Általános Iskola
Beszélgettünk, miért fontos, hogy legyenek céljaink és kinek milyen céljai vannak. Nagyon ügyesen látták meg a célkitűzés fontosságát. Reálisan próbáltuk végigbeszélni, hogy kinek milyen nehézségek lehetnek a céljai elérése során. Ügyesek voltak, az óra nagyon jó hangulatban zajlott.
A szivárvány nagycsoportban már eljutottunk az önismeretnek arra a szintjére /hiszen negyedik éve vagyunk együtt/, hogy a gyerekek tudnak magukról és társaikról, külső és belső tulajdonságokat felsorolni. Kire gondolok? Ki vagyok Én játékokkal készítettük elő az önarckép elkészítését.
A célok kitűzése és elérése témakör jó alkalmat adott, hogy a családokról beszélgessünk a gyerekekkel, hiszen ki lehetne számunkra jobb példakép, mint a szüleink, közeli hozzátartozóink. Így esett szó arról, hogy hol lakunk, hogy hívják anyut, aput, hol dolgoznak, mi a foglalkozásuk. Meghallgattuk mindenki elképzelését arra vonatkozóan, hogy mi szeretne lenni, mivel szeretne foglalkozni felnőtt korában. Ezt később le is rajzolhatták. Közelebbi célokat is megfogalmaztunk a feladatlap képeinek segítségével, ügyelve arra, hogy lehetőleg különböző területeken jelöljenek elérni kívánt célokat. Elszámolni 50-ig, kirakni egy 100 db-os kirakót, egyedül levest merni, megtanulni egy hosszabb verset… stb. Ez nem teremtett versenyhelyzetet, ahol fennállhatott volna a kudarc lehetősége is, ha valaki másnak sikerül hamarabb teljesíteni, elérni egy-egy célt. Akinek sikerült teljesíteni vállalását, elérni kitűzött célját az egész csoport tapssal jutalmazta így erősítve kitartásukat, küzdeni akarásukat, pozitív önértékelésük megerősítését. A feladat valamennyi tevékenységterületen megjelent. Mozgásos tevékenység során célba dobás, drámajátékok, helyzetgyakorlatok, sok-sok szerepjáték, a Boldogvár meséje, pozitivity társasjáték.
Többször meghallgattuk, énekeltük a ”Volt nekem egy álmom” című dalt.
A szülők napi szinten tájékozódtak munkánkról, örömmel szemlélték, néha mosolyogva konstatálták, gyermekeik alkotásait, elképzelését távlati céljaikról.
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Szandaszőlősi Általános Iskola és AMI 2.A