Az órát relaxációs gyakorlattal kezdtük. Ezután a táblán látott kérdésre kellett a gyerekeknek válaszolni. „- Ha beröppenne egy jó tündér az osztályba és 3 dolgot kívánhatnál, mi lenne az?” Kívánságaikat a halacskás lapra írták rá. Felolvasták. Nagyon sok érdekes kívánság hangzott el, melyek elsősorban a gyerekek családon belüli életével volt kapcsolatos. Az órát Az öreg halász és nagyravágyó felesége c mese meghallgatásával és feldolgozásával folytattuk. Következő feladatokat kapták a gyerekek.
Hányszor hangzott el BOLDOG szó? –egyéni, írásos
Milyen kívánságai voltak az asszonynak?- fokozatosság megfigyeltetése,- egyéni írásos
Miért kerülhetett vissza a halászkunyhóba a halász és a felesége? – frontális
Milyen célokat tűzhetett ki magának az asszony a történtek után? – frontális
Vélemények meghallgatása után következett a rejtvény megoldása csoportmunkában.
A megfejtés egy olyan varázsszó, mely a célok kitűzéséhez és megvalósításához nélkülözhetetlen.
Egyéni célok megfogalmazása, leírása. ( Egy nagy alakú halra ragasztották fel, az általuk leírt célokat.)
Az óra végén összefoglaltuk miért és érdemes célokat kitűzni és hogyan lehet elérni. A gyerekek nagyon jól megfogalmazták, hogy az általuk kitűzött célban hinni kell és ez a hit segít a megvalósulásban.
Lezárásként meghallgattuk a Van nekem egy álmom c. dalt.
(3. osztály)
Célok kitűzése és elérése

A csoportomban többségben vannak a kiscsoportos korú gyerekek, akiknek még az időérzéke és a tapasztalata kevés a célok megértéséhez, az ahhoz szükséges idő felfogásához. Kicsit bátortalanul „nyúltam” a témához. A cél, a célkitűzés megértetésében nagy segítségemre volt a könyvben is ajánlott ötlet, a célba dobó játék. Játék közben alkalom nyílt beszélgetésre. A játszó gyerekekkel tudatosítottuk a célt és azt, hogy figyelni, összpontosítani kell, hogy babzsákkal beletaláljunk a célba. Eleinte mindenki számára biztos volt a siker. A távolság növelésével azonban, már nehezebb volt a célba beletalálni. Ekkor tudtam megértetni, hogy nem baj, ha elsőre nem sikerül a tervezett célunkat elérni. Újra meg lehet próbálni elérni a célt. Ha akkor sem, akkor újra. Ne adjuk fel, tegyünk azért, hogy sikerüljön elérni, amit elterveztünk. Amikor hó borította az óvoda udvarát, közös célt tűztünk ki a csoporttal. Elterveztük, hogy építünk egy hóembert. Sajnos az udvaron megtapasztaltuk, hogy a por hó nem tapad, nem igazán lehet belőle építeni. Volt néhány gyermek, aki nem adta fel, és ha kis méretű hóembert is, de építettek. Arcukon az elégedettség és az öröm látszott.

Győri Kölcsey Ferenc Általános Iskola
A félévi bizonyítvány közeledése, az elmúlt hetekben tartott iskolai versenyeken való részvételek/sikerek voltak a téma kiindulópontjai. Ezekhez könnyen tudtak kapcsolódni a gyerekek, könnyebb volt egyéni célokról beszélgetni. Ezek főképp tanulmányi célok voltak. Képeket vetítettem sportolókról, űrhajósokról, hegymászókról… Ehhez ismét tudtak csatlakozni a gyerekek. A mese segítségével sikerült jól elhatárolni a kívánságokat és célokat. A saját céljaik: pl: javítsak az írásképemen, gyorsabban számoljak, legyek jó görkoris, fogyjak – hízzak megfogalmazása után végigbeszéltük az ezekhez szükséges erőfeszítéseket, a nehézségeket. Közös célként fogalmaztuk meg, hogy javítunk a jegyeinken s barátságosak leszünk mindenkivel. Ahhoz , hogy felérjünk a Győzelem -hegyére, azaz elérjük céljainkat, át kell kelnünk A Lustaság-dombján, a Nehézségek-mocsarán. De erőt meríthetünk a Hit-tavából, a Bátorság-sziklánál, virágot szedhetünk a Kitartás-mezején, a Szorgalom-erdejében s segít nekünk a Barátság-pegazusa. A gyerekek élvezettel alkottak együtt. Nagy öröm volt velünk dolgozni!
Jászai Mari Általános Iskola Gárdonyi Géza Általános Iskolája Kerékteleki Bársonyos Telephely
Ebben a hónapban mi igyekeztünk egy célra fókuszálni, a jobb év végi bizonyítványra. A fél év sikerülhetett volna jobban is, ezért gondoltuk, hogy közösen egymást segítve figyelünk év végi célunkra. Sajnos hiába szerettük volna, hogy mindenki ott legyen a céltáblán a saját céljával,de az influenza közbe szólt. Néhány diáknál nem a tanuláshoz kötődik cél. Van aki könyvet szeretne írni, van olyan, aki milliomos akar lenni. Jó hangulatban, jövőt tervezgetve színezték pici figuráikat. Annak nagyon örültem, hogy mindenki reálisan látja önmagát, de semmit nem tart lehetetlennek. A cél felé vezető létrát, utat, közös erővel szeretnénk megtenni.
Miskolci Görögkatolikus Általános Iskola
A kis menő manóim elkészítették saját céltérképüket, a céltól való eltávolodás elágazásaival. Megismerték egymás vágyait, céljait, majd egy nagy társasjátékká alakítottuk, ahol a célokon haladva el kellett jutni a saját céljaikhoz. Nagyon élvezték, különösen, hogy a társaik céljainak a táblájára lépve, a céltulajdonos dönthette el, hogy az elágazások közül melyik lép életbe, pl. kimaradsz egy körből, mert leléptél az egyenes útról, két mezőt vissza kell lépned…Tanulságos is volt, hiszen itt, a játékban is meg kellett küzdeniük a céljaik eléréséért. A legjobb, a boldog felszabadult játék adta öröm megtapasztalása volt.
Beszélgettünk a kívánságainkról,céljainkról,majd közös célokat tűztünk ki,mindenki egyetértésével.Megbeszéltük,hogy segítjük egymást a megvalósításban.
Petőfi Sándor Általános Iskola
A januári hónap \”Boldog óvoda\” programja a \”Célok kitűzése és elérése\”.
A beszélgetés során nagyon érdekes és sokatmondó válaszok kerültek megfogalmazásra az alábbi kérdésekre:
Mi az amit szeretnél megtanulni, kipróbálni?
Kit szeretnél megismerni?, stb.
Élmény volt hallgatni és látni, ahogy rajzaikkal ábrázolták a kitűzött célokat 🙂
Simó Annamária és Csáki Rozália
Petőfi Sándor Általános Iskola
A januári „Boldog Óvoda” témája a célok kitűzése volt. A téma tökéletesen kapcsolódott a heti témánkhoz – Forog az esztendő kereke – évszakok, hónapok, napok. A gyermekek minden hónapnak megfogalmazták a céljait,tevékenységeket javasoltak: pl. buli szervezését a szülőkkel közösen, kirándulást szintén a szülőkkel közösen, szánkózást. Az óvónők számára is élmény volt, ahogy terveztek a gyermekek.
Demeter Ilona,Szurkos Hajnalka
A foglalkozásra történő ráhangolódást, mint mindig a hónap dalával kezdtük, melyet ma is nagy lelkesedéssel hallgattak a gyerekek. Ezt követően közös célunk egy jókedvű játék kitalálása volt. Kedvenc játékeszközünk a lufi. A gyermekekkel együtt határoztuk meg a játék célját: a lufi minél tovább legyen a levegőben. Többszöri próbálkozást követően végül sikerült elég sokáig a levegőben tartani a lufit. Megbeszéltük milyen akadályokat kellett legyőznünk
a sikeres játék érdekében – egymást nem zavarhattuk, a bútorok felé nem üthettünk, a megfelelő ütésformát, irányt, erőt meg kellett találnunk. Mint mindig , most is egy örömteli élmény volt a játék
.Kértem gondolkodjanak el azon, hogy milyen vágyaik vannak, milyen egyedi célokat szeretnének elérni. Ügyesen fogalmazták meg a gyermekek – ha meleg lesz megtanulok biciklizni, úszni szeretnék a medencénkben, szeretnék olyan szépen furulyázni mint óvó néni, legnagyobb vágyam ejtőernyőről lenézni a földre.. – melyeket másnap lerajzolhattak. Mivel ovisoktól van szó, néhány cél látványos megjelenítése gondot okozott volna, ezért képeket nyomtattam, melyet kiszínezhettek. Színezés közben többször is meghallgattuk a motivációs dalt.
Végül a szülők tájékoztatása érdekében a Boldogság óra faliújságukra kitűztük az elkészült munkákat, melyeket óvodánk többi csoportjai is érdeklődve kísérnek figyelemmel. Úgy érzem sikeresek voltak a foglalkozások, hiszen a gyermekek megérezték, hogy a vágyaikat akkor érhetik el, ha tesznek érte. Igaz mindig adódnak akadályok, melyek kitartással, gyakorlással legyőzhetőek.
Hajdúszoboszlói Egyesített Óvoda Mersevár Óvodája
Havi témánkhoz tőletek böngészgettünk az oldalon, hogy hogyan is tudnánk közelebb hozni ezt a témát az óvodás korosztályhoz. Ezúton szeretnénk megköszönni a Furfangos hóember ötletét, melyet mi magunk is kipróbáltunk. Ez lett belőle…