A harmadik osztályosokkal a januári boldogságórákon megtanultuk, milyen fontos, hogy legyenek céljaink. Elemeztük, kipróbáltuk, megbeszéltük hogy lehet olyan célokat keresni, kitűzni, melyek reálisak, megvalósíthatóak. Megterveztük a hozzá vezető utat, részcélokat jelöltünk ki. Mivel tanulóim tanulásban akadályozottak, fontos, hogy a folyamatba minél több érzékszerv bekapcsolódjon, élménydús játékokkal tettem érthetőbbé. Mivel elkezdtünk egy projektet, amely a tanév végéig fog tartani, a tervezés folyamata nem áll távol a gyerekektől. A „Kullogó” (kutyás, lovas, boldogság) elnevezésű projekt lényege, a különböző terápiák és a boldogságórák gyakorlataival olyan élményhez juttatjuk a gyermekeket, amelyek jelentősen hozzájárulnak személyiségük fejlődéséhez, énerősítő, önbizalom növelő hatással bír. 6 hét múlva lehetőségünk lesz megnézni, kipróbálni egy lovardában a lovakkal kapcsolatos teendőket: lovak tisztítása, patkolás… A gyerekek már lovagoltak, ismerkedtek a lovakkal egy korábbi alkalommal, számos új ismeretet szereztek a témáról matematika, magyar nyelv és irodalom, környezetismeret, testnevelés, vizuális kultúra… órákon. Célul pedig azt tűzték ki, hogy a tanév végére mindenki megtanul lovagolni, ami a lovak ápolásától, az etetésen keresztül az érintésig, minden mást is tartalmaz. Ennek egyik részcélja a patkolás megismerése 6 hét múlva. Addig apró részfeladatokat találtunk ki, amit teljesíteniük kell. Minden próbatétel után kiszínezhetnek egy-egy patkót a saját „cél-táblájukon”. Ha minden patkó ki lesz színezve, azaz kiálltak minden próbát, akkor vehetnek részt a kovács bemutatóján egy Nagykanizsához közeli faluban. A programban a második osztályosok is részt vesznek. Izgalommal várjuk a próbákat!
