Varázsecset körbeadása.
Célok kitűzése és elérése
Az idei év első boldogságórája felhőtlen álmodozással és jókedvvel telt.
Megismerkedtünk osztályunk újdonsült tagjával, egy varázsecsettel.
A gyerekek arról meséltek mi mindent festene nekik a varázsecset, ha az övék lenne.
Az Add körbe a Varázsecsetet c. játékot játszottuk, majd szőnyegen körbe ülve, meggyújtva a mesegyertyánkat ismerkedtünk meg a Varázsecset c. mesével. Megoldottuk a hozzá kapcsolódó feladatokat, majd el is játszottunk belőle néhány részletet.
Az érzelmekről beszélgettünk, melyek bizony nem voltak vidámak a mese egéssze alatt.
Volt, aki ügyesen rá is jött, hogy ki adhatta a mesében szereplő kisfiúnak a varázsecsetet álmában. Nem volt más, mint az édesapja a mennyországból. Többen voltak, akik bátran elmondták, hogy ők is szeretnék ha hozzájuk is eljönne a Mennyországból, a mamájuk/tatájuk. A szomorúság mellett, a bizakodás is felismerhető volt szemeikben.
Elkészitettük az illusztrációt az okos, és boldogító céljainkról.
A tevékenység végén megtanultuk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című vidám dalát. Táncoltunk is rá, amit a rövid videó szemléltet.
Jól éreztük magunkat!
A magyar kultúra napja alkalmából a gyerekekkel azt tűztük ki célul, hogy kincsesládánkból minden nap kihúzunk valamit, ami kultúránkhoz köthető. A hét napjain megismerkedtünk a népviselettel, néptánccal, a Himnusszal, magyar népmesékkel , a csodaszarvassal és a gyerekek egyik kedvenc meséjével; Süsüvel is. A hét minden napján magyar népdalokat énekeltünk, melyek közül sokat már ismertek is a csoportba járó gyermekek.
A magyar kultúra napján, 01.22-én egy plakátot készítettünk közösen, ahová a héten megismert kultúrelemek közül mindegyik gyermek felragaszthatott egy számára szimpatikusat.
A legfőbb cél is megvalósult: a gyermekek élményszerű , játékba ágyazott tanulása.
Az új év beköszöntével a Napsugár csoport gyerekeivel új célok kitűzéséről beszélgettünk. Arról, hogy milyen vágyaik vannak, mit szeretnének megtanulni, kivel szeretnének jobban megismerkedni. Így a baráti kötődések erősítésén túl új ismeretek megtanulását terveztük. Páros játékokat játszottunk, amiben részképességek fejlesztése is szerepelt. Emellett játszottunk olyan kognitív képességeket fejlesztő játékokat, amikkel bővítettük tudásunkat. Hallgattunk inspiráló zenéket, pl.: Van nekem egy álmom címmel. Néhányan szeretnének megtanulni teljesen egyedül öltözni, így őket ebben is tudjuk segíteni. Sőt, arra is buzdítjuk őket, hogy egymásnak is segítsenek. Merjenek segítséget kérni társaiktól is. Fontos, hogy felismerjék, hogy ők is tudnak segíteni egymásnak, és ez magabiztossággal tölti el őket.
A foglalkozás elején légzőgyakorlatot végeztünk nyitott ablaknál.
Ezt követően a célokról, álmokról, azok eléréséről beszélgettünk. Arról az útról, amin végig kell menni, hogy megvalósuljanak.
„Van nekem egy álmom” dalt meghallgattuk.
A Varázsecset kínai népmesét is megismertük, nagyon tetszett a gyerekeknek. Átbeszéltük a mesét majd illusztrációt készítettek a gyerekek arról a jövőbeni életükről, amit a varázsecsettel megfestenének, hogy valóra váljanak.
A gyerekekkel megnéztük a The Snowman című rövidfilmet, majd beszélgettünk a szereplők céljairól és arról, milyen fontos egyensúlyban maradnunk: legyenek olyan tetteink, amiket azért teszünk, mert jól érezük magunkat és legyenek olyan cselekedeteink is, amiket kötelességből teszünk meg. Egyiket se vigyük túlzásba, hogy mindenre jusson időnk.
Végül lerajzolták a gyerekek egy nagy vágyukat, amiért minden nap kitartóan tesznek.
Csólyospálosi Általános Iskola
A gyerekekkel újév kapcsán beszélgettünk az új céljaikról. Miután kipróbáltuk, milyen jó érzés célba juttatni egy filctollat a hátunk mögött körbeadva, megfogalmaztunk céljainkat a 2025-ös évre.
Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
Add körbe a varázsecsetet!