A miskolci Szabó Lőrinc Általános Iskola 1. n osztálya sikeresen vette az iskolai akadályokat, megszülettek a félévi értékelések. Megfogalmazták, kitűzték céljaikat és úgy érzem mindent meg fognak tenni annak érdekében, hogy elérjék! Törekedtem arra, hogy reálisak legyenek a kis kívánságaik, lerajzolták és nagyon nagy elszántságot tanúsítottak. Céljaik címszavakban: Jobban ügyelek tanszereim tisztaságára, az ebédet mindig megkóstolom és nem utasítom vissza, hogy nem szeretem…,szorgalmasabb leszek, gyakorolom az összeolvasást, a számolást. Az ígéreteimet betartom! A csapat munkában nem önzősködöm! Az órán nem kiabálom be a megoldást, türelmes leszek! Nagy boldogság ez számomra, hogy mennyire reálisan látják hibáikat és törekszenek a jobbra! Igyekszem őket ebben segíteni, pozitív megerősítéssel, egy-egy öleléssel, szeretettel biztosan érzékelhető változás lesz tapasztalható!
Célok kitűzése és elérése

A tanórát a hónap dalának meghallgatásával kezdtük, majd beszélgettünk arról, kinek mi a célja., mit szeretne elérni. Megbeszéltük, hogy ezt csak kis lépésekkel tudjuk megvalósítani, ezért kitűztünk az osztályra vonatkozóan egy közelebbi célt /a harmadik osztály elérését/.A tanulók megfogalmazták ki min szeretne változtatni, miben szeretne fejlődni, amit szorgalommal, kitartással, türelemmel, egymás segítésével tudunk elérni. Közös tervezés eredményeként elkészült a céltérképünk. Ismét egy boldog órát töltöttünk együtt, ahol mindenki jól érezte magát.

Kádas György EGYMI Tagintézmény
A foglalkozás első részében a gyerekekkel megbeszéltük, hogy mi jelent az, amikor kitűzök egy célt és mit kell tennem érte. Kétféle cél létezik. Az egyik amikor, csapatban kell tennem azért, hogy elérjük a kitűzött célt, a másik pedig amikor a saját célomat valósítom meg. A bevezető játékban azt szerettem volna érzékelni, hogy milyen csapatban megvalósítani a célokat. A labdaalagút játékban fontos az egymásra figyelés,ügyesség,gyorsaság, hogy nyerjen a csapat.A mese feldolgozás során arra kellett a gyerekeknek figyelniük,hogy nem elég csak kívánni, hanem meg kell dolgozni azért, hogy elérd azt amit akarsz. A horgászversenyben egyénileg kellett megtalálni az aranyhalat. A foglalkozás záró részében a kifogott halat mindenki kiszínezte és utána ráírtuk, hogy milyen célt kíván megvalósítani a gyermekek. Miközben dolgoztak a „Van nekem egy álmom ” című dalt hallgattuk. A zene annyira tetszett a gyerekeknek,hogy a végén táncra perdültünk.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
Kívánjunk három olyan dolgot amit valóra szeretnénk váltani.
Céltérkép?… Még a cél megtalálása, megfogalmazása sem volt egyszerű!
Közös lehet? Inkább csak azonos. Az igényük az egyéni célokra voksolt.
Az eredmény a gyerekeket is meglepte. “Ugyanoda menni külön, az ábrázolva olyan, mintha együtt lennénk, együtt tennénk!”
Jó ez így? Jobb, mint egyedül! Összetartunk? Összetartozunk? Igeeeen!!!
Köszönjük a feladatot! :o)
5. osztály
Lerajzoltuk a céljainkat, a hozzá vezető utat.
A CÉLOK ADNAK ÉRTELMET MINDENNAPI CSELEKEDETEINKNEK!
Fontos, hogy beszéljünk a célokról, azoknak az eléréséről.
Nálunk az óvodában a téma a Dohányzás megelőző program keretében megvalósuló programokon keresztül jutottunk el egy fontos célhoz, az egészség megőrzéséhez.
Az élet legfontosabb területeihez rövidtávú célokat határoztunk meg, céltérképet készítettünk.