Andreetti Károly Általános Iskola és Művészeti Iskola


Csemete liget Napközi otthonos Óvoda
Többször elmesélték a Boldog ár című mesét, ami nagy sikert aratott a gyerekek körében.Elkeszîtettuk a boldogság puzzle játékunkat is, amit az öltözőben ki is helyeztünk. A szülők lelkesen keresték saját gyermekük rajzát, alkotását. A közös tevékenységeknek nagy Közösségformáló ereje ebben a témakörben is nagy mértékben megmutatkozott. Céljaink közé tartozott az egészséges életmód megalapozása, elsajátítása, valamint a madárcsicsergés készítése, amit meg is valósítottunk a csoportban.

A már megszokott módon meghallgattuk a hónap dalát. Ez a dal is nagy sikert aratott. Imádják a zenéket, nagyon muzikális társaság. Folytattuk a mesével, amit többszőr kértek ebben a hónapban. Ezután a gyermekek kiszínezhették a Boldogvárat, amit ezután eldaraboltunk és felragaszthatták egy-egy színes lapra. Közben arról beszélgettünk, milyen álmaink vannak, mit szeretnénk megtanulni az életben. Mit jelent számunkra a boldogság? Milyen közös céljaink lehetnek együtt? A gyermekek aktívak és nagyon lelkesek voltak.

Gólyafészek Óvoda és Mini Bölcsőde
Az e hónapi témát sajátosan dolgoztuk fel, Felhasználtunk sok játékot, egész héten célba dobáltunk (3 fejű sárkányt céloztunk, királylányt mentettünk 🙂 )A mesét pedig interaktív bábos mesejátékká alakítva eljátszottuk, együtt megkeresve az úton adódó akadályok leküzdésének lehetőségeit, és együtt jutottunk a célunkhoz is a boldogvárba. A második napon kincskeresőset játszottunk, Boldogvárának puzzle darabkáit kerestük titkos térképek alapján az óvoda egész területén kutatva. Majd csoportunk céljait igyekeztünk összegyűjteni választási lehetőségeket adva (amit saját elérendő céljának szán a gyermek, oda tett egy szivecskét)
Sokat táncoltunk, mulattunk amikor végeztünk a Repülj velem CD dalaira

Felsőrajki Arany János Napköziotthonos Óvoda
A foglalkozás elején gyertyát gyújtottam, s elfurulyáztam a hívó dalt, majd meghallgattuk a Cd-ről Bagdi Bella Van nekem egy álmom c. dalát. Elmondtam a gyerekeknek, hogy mi lesz a mai téma. Beszélgettünk arról, hogy mi is a cél szó jelentése, s mindenki elmondhatta, hogy neki milyen céljai vannak, amit szeretne elérni. Ezután meghallgatták a Boldogvár meséjét, s közösen megbeszéltük, hogy mit kell tennünk ahhoz, hogy mi is elérjük céljainkat. A következő feladat az volt, hogy segítsenek megtalálni a Mackómama elveszett bocsait. Térképet kaptak, amin az óvoda helyiségei voltak felrajzolva, s macifej jelölte a helyet, ahol a bocsok elbújtak, s nyilak a helyes útvonalat. A gyerekek két csoportban / fiúk, lányok / indultak mackókeresőbe. Amíg az egyik csoport kutatott, addig a többiekkel közös táncot találtunk ki a kezdő dalra. Aztán szerepcsere történt. A gyerekek nagyon élvezték a közös munkát, megosztották egymás között a feladatokat, és sikeresen teljesítették azt. Legvégül Mackómamával, s az előkerült kis bocsokkal táncoltunk a kezdő dalra.


Kehidakustányi Deák Ferenc Napköziotthonos Óvoda
Január hónapban a gyerekekkel a célok kitűzése és elérése témát dolgoztam fel, játékos formában. A kézikönyvet lapozgatva rendkívül megtetszett a kincskeresős játék. Már tudtam, hogy ezt a gyerekek nagyon élvezik majd.
Reggel a csoportszobába bekészítettem egy levelet, amelyet Csupaszív küldött nekik, és egy térképet. A levelet felolvastam nekik,amelyben az állt, hogy meg kell találniuk az óvodában elrejtett kincseket, majd pedig végül összerakni a részeket. Kezdetét vette a kincsvadászat. Mindenki izgatott volt és örült hogy az óvoda számtalan pontján is találhatnak egy-egy darabot. Végül mikor már az összes darab meglett, közösen rakták ki Boldogvár képét, amelyről ezután meséltem is nekik. Tetszett nekik a mesében található Hilda, a boszi, kérték is, hogy azt a részt még egyszer meséljem el. A hónap dala, a Van nekem egy álmom is meghallgatásra került, de a favorit még mindig a „Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek”…
A munkafüzetben található, célok elérésére vonatkozó színezőt a gyerekek örömmel fogadták, megbeszéltük ki mit szeretne a leginkább elérni, megvalósítani.

Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Elsőseim rajzban mutatták be céljaikat és az azokhoz vezető utat.

Szolnok Városi Kollégium Tiszaparti Tagintézménye
A januári téma feldolgozását teljesen a csoport tagjaira bíztam, mely alapján mindenki elkészítette a saját „céltérképét”, hogy mit is szeretne elérni a közeli és a távoli jövőben. Nagyon érdekes munkák születtek, de a java csak ezután jött, mikor a csoport által meghatározott azonos célokat egy közös „megvalósítási táblába” kellett rendezniük. Ebben a feladatban is, mint mindig a kreativitásukra támaszkodtam és hagytam, hogy kibontakozhassanak. A csoport legtöbb tagja igen kritikus volt önmagával és olyan célokat határozott meg, melyek eléréséhez nagyobb esélyük van. Sikeresnek mondható a tanulók önreflexiós képességének kialakítása, mely munkám szerves része volt eddig és lesz ezután is. A foglalkozás jó hangulatban telt, sokan online készítették el a saját céljaik táblázatát, térképét, ki minek nevezte. Mint minden foglalkozás elején és végén most is megnéztünk egy videó részletet az önmegvalósítás témakörében, illetve meghallgattuk a hónap dalát lezárásként.
