Szünetről visszatérve beszélgettünk a csoporttal kinek, hogy telt az ünnepi időszak. Azután megbeszéltük új év következik, ki mit szeretne ebben az évben megvalósítani, megtanulni. Az ötleteléshez segítséget nyújtott a munkafüzet. Beszélgettünk, válogattunk, színeztünk és ragasztottunk. Az elkészült műveket jól látható helyre tettük, hogy ha a gyerekek meglátják emlékeztesse őket, milyen célokat tűztek ki maguk elé.
Célok kitűzése és elérése
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola
Az óra elején boldog új évet kívántunk egymásnak. Megnéztük, hogy ki tett fogadalmat az év elején. Vágyainkat, kívánságainkat leírtuk levél formába. Szeretném hogy…, megígérem, hogy…, az a vágyam, hogy…,az a célom, hogy…, mondatokat fejeztük be. Jelmondatukat felírtam a táblára: Bármire képes vagyok! Megbeszéltük, hogy mi a kívánság és a cél közötti különbség. Egymásnak jókívánságokat mondtunk.
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda,Közművelődési Intézmény és Könyvtár
A csoportban először a mesét hallgattuk meg,amelyet beszélgetés követett a kérdések alapján,Sok érdekes dolgot elmondtak a gyerekek,hogy mit is szeretnének kitűzni maguk elé célként illetve,hogy mit szeretnének kipróbálni az életük során.Ezután a zenehallgatás következett kétszer,mozgás kíséretében.Végezetül lerajzolták a gyerekek azt a célt,amit a közeljövőben szeretnének elérni.Volt aki rollerezni szeretne megtanulni,amellett traktort vezetni.Egy kisgyerek lovagolni szeretne megtanulni és megmászni egy „magyar” hegyet!
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola, Aranyosapáti Tagiskola
Az Aranyosapáti Általános Iskola 5.b osztályos tanulói a hónap témájához kapcsolódóan rövid és hosszú távú céljaikat fogalmazták meg. A legtöbb diák jó bizonyítványt szeretne, de többen már azt is tudják mivel szeretnének foglalkozni felnőttkorukban. Köztünk vannak a jövő nővérkéi és kávéház tulajdonosai is. 🙂
Vörösmarty Mihály Általános Iskola
Az egész iskola számára ajánlunk fel lehetőséget iskolánk Boldogság falánál, ahol a gyerekek rövid és hosszútávú céljaikat fogalmazhatják meg, majd dobják a dobozba célkártyákon. A hónap 2. felében a kártyák felkerülni a falra, mellettük a hozzávezető úttal, melyeket a Boldogságórákon beszélünk meg.
Vörösmarty Mihály Általános Iskola
A 3.a osztállyal az újévi céljainkkal foglalkoztunk (újévi papírmalacot készítettünk fogadalomlappal) ezért remekül illett hozzá a Boldogságóra januári témája. Az egyéni célokon túl megfogalmaztunk közös osztálycélokat is, legnépszerűbbnek egy fantasztikus osztálykirándulás terve bizonyult. Szavazással választottunk az érvekkel alátámasztott úticél-ötletek közül. Mivel egzotikus tájakra vágytunk, egyértelmű volt, hogy repülőgép fog minket elrepíteni céljainkhoz, aminek ablakain az osztály tagjai kandikálnak ki. Lelkesen rajzoltak a gyerekek, munka közben elbeszélgettünk a felmerülő akadályokról, a lehetőségeinkről és a realitásról is.
A januári Boldogságórán a célkitűzés volt a témánk. A Van egy álmom című dal motivált bennünket óra elején. Újév, új célok, ami boldoggá, elégedetté tesz bennünket.
Egyet értettünk abban, hogy kitartónak kell lenni, és mindig szem előtt tartani azt, amit szeretnénk: javuljon a tanulmányi eredmény és a magatartás, mert ez mindenkinek örömet szerez, új dolgok megtanulása: úszás, barkácsolás, egy könyv vagy mese elolvasása.
Kívánságokat is írtunk, mert ha hiszünk benne, teljesülni fog.
További ösztönzést a Pozitív gyerek vagyok kártya lapjai adtak, és természetesen meséltem is, hiszen a mesékből is gyűjtünk erőt a hétköznapokra.
Azt kívánjuk mindenkinek, hogy valósuljanak meg az álmai!
Berger Brigitta
gyógypedagógus
Kecskeméti Belvárosi ZrínyiIlona Általános Iskola VárosföldiÁltalános Iskolája
Ebben a hónapban a célok elérése volt a feladat.