Boldogságórán a célok kitűzése és elérése témakört dolgoztuk fel.
Megfogalmaztuk,hogy miért fontos célokat kitűzni,mi segít azok elérésében.A gyerekek kifejtették saját céljaikat és megfogalmazták az osztály közös céljait is.Megállapítottuk,hogy bizony erőfeszítésekre is szükség lehet,hogy sikerüljenek elérni ezeket a célokat. Jó ha lépésről-lépésre haladunk és sosem adjuk fel. Fontos a kitartás,türelem,szorgalom.A varázsszavunk legyen mindig az,hogy”Sikerül!”
A gyerekek saját céljaikat halacskákra írták fel.Az osztály közös célkitűzéseit egy szimbolikus légballonnal ábrázoltuk.
A felhőkbe pedig azokat a segítő elemeket írták fel,amelyek szükségesek a célok eléréséhez,a siker megvalósításához.
Célok kitűzése és elérése
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
A feladatot a csoport közös céljainak kitűzése előzte meg. Megbeszéltük, hogy a céljainkat minden döntésünkkor szem előtt kell tartanunk, ez irányítsa csoportunk gondolkodását, cselekedeteit, szóbeli megnyilvánulásait is.
A tervezést kis csoportokban végezték osztályunk tanulói. A jármű minden természeti környezethez tud alkalmazkodni, tehát már csak a mi állhatatosságunkon múlik, hogy minden részfeladatot a célunknak alárendelve tudunk-e megvalósítani.
Ez a szerkezet átrepít minden akadályon, s az üzemanyaga a mi együttesen átélt boldogságunk, melyet a kisebb részcélok elérésekor élünk át.
A hónap témájának feldolgozása során óvodánk minden kisgyereke meghallgatta a „Boldogvár meséje” című Bezzeg Anna művét. A mese meghallgatása után a kérdésekkel feldolgoztuk az adott témát, néhányan megfogalmazták álmaikat, céljaikat: kiskutya, bicikli, iskolakezdés, kirándulás. A mesében lévő varázserejű mondókát sokat mondogattuk: Fújj, fújj.
Kézimunkázással elkészítettük az évszaknaptárt: színezés, festés, nyírás, ragasztás technikák alkalmazásával.
Néhányan megpróbálkoztak a labirintus rajzon a vonalvezetéssel a kiindulópont és cél összekötésével.
Tevékenység zárásaként meghallgattuk Bagdi Bella személyiségfejlesztő gyermekdalát.
A záró körben a legtöbb kisgyerek megfogalmazta legfontosabb célját, álmát.
Veszprémi Egry Úti Körzeti Óvoda
A téma feldolgozását relaxációval, zenehallgatással kezdtük. A karácsony hangulata még a gyermekekben él, ezért többen meséltek arról, hogy vágyuk, céljuk egy-egy játék volt, amit karácsonyra kaptak. Az egyik kisfiú örömmel újságolta, hogy kerékpárt kapott, és 4 nap alatt, megtanult biciklizni. Beszélgettünk arról, hogy vannak célok, amelyek eléréséhez sok munkára, kitartásra van szükség. A nagyok közül többen említették a sportolókat. Ezután vidám hangulatú, közös munkába kezdtünk. Naptárt készítettünk, és minden évszakhoz beragasztottuk annak a kisgyereknek a jelét, aki az adott évszakban született. Mivel vegyes csoportunk van igyekeztünk olyan jövőbeni célokat kitűzni magunk elé, amelyeket a kisebbek is értenek. Közös ünnepekhez, jeles napokhoz kapcsoltuk ezeket. A célok jelképeit a nagylányok rajzolták és a kisebbek ragasztották fel a megfelelő évszakhoz. A naptárt úgy helyeztük el a csoportban, hogy mindenki nyomon követhesse. Feljutottunk a boldogságvár ötödik lépcsőfokára.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Osztályunk csoportokban dolgozott. Minden csoport más gondolatot dolgozott fel. Az egyik csoport feladat az volt, hogy lerajzolják, összegyűjtsék milyen közös céljaik vannak. A másik csoportok feladata az volt, hogy alkossanak egy szimbolikus járművet, mely valamilyen közös cél felé viszi a csoport tagjait! A harmadik csoport feladata az volt, hogy képzeljék el, hogy az iskolás állatok számára mi lehet a cél és mi okozhat nekik boldogságot.
A januári boldogságóra különlegesnek számított. A hónap témája: célok kitűzése és elérése. Ennek kapcsán a helyi könyvtárba terveztem most a boldogságóránkat. Azt szerettem volna, hogy a könyvtárban beszélgessünk célokról, célok kitűzéséről, elérésük lehetséges alternatíváiról. Lapozgassunk olyan témájú könyveket, melyek célok kitűzésére inspirál majd bennünket. Például ajándéktárgyak készítése, családi ünnepekre készülődés, kirándulás stb.
Már az, hogy „célba vettük” a városi könyvtárt mindenkit nagy örömmel, boldogsággal töltött el. Izgatottan öltöztek, húzták a cipőket, kabátokat, sapkákat. Mivel többségük intézményi keretek között él a mindennapokban, így különösen „nagydolognak” számít, ha bárhová is eljuthatnak, nemhogy a bólyi könyvtárba, ahol mindig nagy szeretettel fogadnak bennünket. A tanulók tudják már, hogy itt érdekesebbnél érdekesebb kiadványokat lapozgathatnak a kedvük szerint.
Elindultunk. Már az odavezető út is próbára tett bennünket, mert akkora volt a köd, hogy az orrunkig se láttunk. Mikor lassú sétával megérkeztünk a könyvtár bejáratához, az ajtóban hálát adtunk, hogy rendben célba tudtunk érni, nem történ semmi baj az úton.
Az óra első felében célirányosan kiválogatott könyveket nézegettünk, melyeket a képességeikhez és érdeklődésükhöz közel állónak véltem. Úgy tűnt, hogy a sok szép, színes könyvek nézegetése, a bennük lévő tartalomról kialakított beszélgetéseink felkeltették a tanulók érdeklődését hisz egyre vidámabbnak érezték magukat. Az utolsó harmadban Bagdi Bella e hónapi dalát hallgattuk meg és a benne lévő cselekedtető részeket mozgássorokkal kísértük. A zene és a mozgás annyira jó hatással volt ránk, hogy kérésükre párszor meg is ismételtem a dal lejátszását.
Az órát végül a „Hálás vagyok” című számmal zártam. Ezt minden alkalommal kérik, igénylik. Nagyon szeretik.
Búcsúzáskor a könyvtáros hölgy megjegyezte, hogy nagyon jó volt látnia a közös tevékenykedést és a sok mosolygó arcocskát. 🙂
Úgy vélem az órám ismét elérte a célját, mindenki nagyon jól érezte magát. 🙂
Katica csoport
Óvodás kortól megterveztük a gyerekekkel, hogy mit fognak csinálni, milyen iskolát kell elvégezniük. Megbeszéltük, hogy ki milyen foglalkozást fog választani, ha nagy lesz. Akik ugyanolyat azok egymás mellé kerültek a tablóképen.
Miért azt a hivatást választották? Mit kell tenniük, hogy elérhessék azt a célt. Kellemes hangulatú beszélgetés kerekedett.
Meghallgattuk a „Van nekem egy álmom” című dalt, ami tovább inspirálta őket.
Medgyesegyházi Varázserdő Óvoda
A gyerekeknek megbeszéltük milyen célokat tűzhetünk ki magunk elé, amit meg tudunk valósítani. Mi szükséges a céljaink eléréséhez?Olyan célokat tűzzünk ki amit mi tudunk megvalósítani, nem kell hozzá más segítsége. Azután elmeséltem a boldogvár meséjét, majd lerajzolta mindenki azt a részt ami a legjobban tetszett neki.
Medgyesegyházi Varázserdő Óvoda
A gyerekeknek megbeszéltük milyen célokat tűzhetünk ki magunk elé, amit meg tudunk valósítani. Mi szükséges a céljaink eléréséhez?Olyan célokat tűzzünk ki amit mi tudunk megvalósítani, nem kell hozzá más segítsége. Azután elmeséltem a boldogvár meséjét, majd lerajzolta mindenki azt a részt ami a legjobban tetszett neki.