A célok kitűzése és elérése témakörben befejezetlen mondatokat diktáltam a gyerekeknek. Akkor lennék a legboldogabb ha….. Ha több pénzem lenne…. Olyan ember szeretnék lenni, aki…. A gyerekek befejezték a mondatokat és néhányan az osztály előtt is elmondták véleményüket, megosztották velünk gondolataikat. Nem jutott idő mindenki meghallgatására de én minden tanuló lapját beszedtem.
Elérzékenyülve és büszkén olvastam… A legtöbben nem anyagi javakban, hanem a szeretetben, családban, barátságban és egészségben látják a boldogságot, (ezt tűzik ki céljuknak) és nagyon sokan adományoznának ha lenne rá lehetőségük.
Célok kitűzése és elérése
Órakezdő relaxáció
Beszélgetés:
– Milyen célokat érdemes kitűzni?
– Mi segíti céljaink elérését?
– Mi gátolja céljaink megvalósítását?
– Mi jellemez egy céltalan és egy céllal rendelkező embert?
– Hogyan érhetjük el a céljainkat?
Rövid – és hosszú távú célok összegyűjtése
Történet a célokról: Az ifjú és az angyal
Segíts rajtam! – tanulság levonása
Fantáziagyakorlat: Hogyan látod magad ifjú felnőttként, felnőttként, középkorúként és idős emberként?
Készítsünk céltérképet és bakancslistát!
Zenehallgatás, közös éneklés: A Győzelem Tündér dala
Meditáció
Boldogságórán a célok kitűzése és elérése témakört dolgoztuk fel.
A ráhangoló beszélgetéseken megfogalmaztuk, hogy miért fontos célokat kitűzni, mi segíthet
azok elérésében.
A gyerekek kifejtették saját terveiket, céljaikat, és abban is megállapodtunk, hogy ezek elérése néha akadályokba ütközhet. Ezek az akadályok lehetnek a lustaság, kevés önbizalom, melyek nélkül nem fog sikerülni a kitűzött cél.
A mesebeli jármű egy űrhajó, melynek „SIKERÜL” a neve, és hajtóereje a szorgalom, kitartás, önbizalom.
A gyermekek saját céljaikat léggömbökbe írták fel. Ezeket a lufikat az űrhajó röpíti a magasba, fel a csillagok közé. Reméljük, hogy mindenki álma, terve célba ér!
A foglalkozás bevezető relaxációval kezdődött, majd mesét hallgattak a gyermekek. A program végén megtanultuk a hónap dalát is.
Törteli Szent István Király Általános Iskola
A célok nagyon fontosak, de a megtett út is!
Megtanultuk, hogy az életcél egy erős iránytű, amit az egyéni tehetségünk, a személyes érdeklődésünk és a belső örömünk tájol be. Ez az, amit elővehetünk, ha döntést kell hoznunk. Ez a belső iránytű segít megmondani, mi az, ami valóban fontos számunkra, mi az, ami minket szolgál.
Ha igazán sikeresek, boldogok, egészségesek akarunk lenni, elsősorban azt kell iránymutatónak vennünk, miben leljük örömünket, miben vagyunk tehetségesek, mitől érezzük igazán elemünkben magunkat, mert ez a belső energiaforrás lesz az, ami átlendít a nehézségeken és megsokszorozza a befektetett munkánk hatékonyságát.
A Nyuszi csoport célja egy közös vár építése. Első lépésként terveket készítettünk, majd közösen munkálkodásba keztünk. Nagyon élvezték a gyerekek.
Célként tűztük ki, hogy január végére az iskolába készülőkkel megtanulunk cipőfűzőt kötni. Ez jó lehetőség a finommotorika fejlesztésére, ami egyik fontos eleme az iskolaérettségnek. Önbizalmukat erősíti, sikerélményhez jutnak.
Báthory István Általános Iskola
Az 5. c osztály tanulóival autómodelleket készítettünk- mindenki választhatott a sablonok közül, kinek mi tetszett- ezek az autók elvisznek minket a jövőbe, ahol megvalósíthatjuk a vágyainkat, álmainkat. A színezés, díszítés mellett ráírtuk az autókra azokat a célokat, terveket, amelyeket a gyerekek a közeli és a távoli jövőben meg szeretnének valósítani.
Báthory István Általános Iskola
A január mindig a nagy fogadalmak és ígéretek hónapja. A hetedik és nyolcadik évfolyamon a gyerekek bakancslistát készítettek, amelyben leírták a terveiket, céljaikat a jövőre vonatkozóan.