Konyári Óvoda Pillangó csoport
A kiscsoportosokkal a heti tevékenység kapcsán beszélgettünk arról, hogy mi a céljuk, vagyis mit szeretnének elérni. Például: szépen színezni, vagy várat építeni, megtanulni egy verset, felvenni egyedül a pulóvert. Konkrét feladatként a célba dobást választottam. A babzsák elhajítása előtt – célkitűzésként – minden gyermek elmondta, hogy „szeretnék a babzsákkal beletalálni a karikába!” Volt akinek ezt a célt már az első próbálkozás során sikerült elérni, volt akinek nem. Ők addig próbálkozhattak, amíg sikerrel nem jártak. Így a gyerekek megtapasztalhatták azt, hogy ha valamit szeretnének elérni, de elsőre nem sikerül, nem szabad feladni, hanem újra és újra meg kell próbálni, mert végül meg lesz az eredménye: sikerülni fog.
Célok kitűzése és elérése
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
Hulladékokból készítettük el a mesebeli járművünket . Ha megáll , a társak , a barátok , a család biztosan segít majd : megszerelik , elvontatják stb.Minden fontos dolog felkerült rá , ezzel biztosan eljutunk a célig .
JÁI Viszneki Általános Iskolai Tagnintézménye
Boldogságóra programunk 5. hónapjának témája: A célok kitűzése és elérése volt.
Két órán dolgoztuk fel a témát. Mindkét órán kedvenc relaxációs gyakorlatunkkal, a „bagollyal” teremtettünk ideális atmoszférát , kedvet, lendületet a foglalkozáshoz. Közös értékeltük a tanév első felét, egyénileg és osztályszinten is megfogalmaztuk véleményünket. Kiemeltük a pozitív dolgokat és megbeszéltük azokat, amelyeken már most változtatni szeretnénk. Beszélgetőkör keretében tisztáztuk a különbséget vágy és cél között. Egyetértettünk abban, hogy a célok megvalósításához tettekre, kitartásra van szükség, nem elég álmodozni. Csoportokban „ablak „-módszerrel megfogalmaztunk három osztályszintű kívánságot az előttünk álló félévre. Az ötleteket összegeztük és kiválasztottunk hármat, melyek megvalósítását célul tűztük ki magunk elé. Ezeket rögzítettük „Cél-táblánkon” is Ezután következett a tervezés folyamata. Mindhárom célhoz tetteket, cselekedetek társítottunk, azokat lejegyeztük. Ezek a lépcsőfokok segítenek majd minket utunkon. Ígéretkártyákat készítettünk, melyen mindenki személyes ígéretet tett, hogy miként segíti az osztályt céljaink elérésében. Ezeket a kártyákat rákötöttük céljainkig repítő „erősségléggömbjeinkre”, melyeket felengedtünk az osztály plafonjára, hogy ott lebegve emlékeztessenek minket céljainkra, ígéreteinkre. Eldöntöttük, hogy hőlégballonon szállunk céljaink felé, ezt szimbolizálják a lufik. Tanév végén értékeljük a megvalósulást.
MESEHÁZ ÓVODA KEREKERDŐ TAGOVODA
Csoportunkban a célok kitűzése és elérése sokáig vita tárgya volt. Abban viszont megállapodtunk, hogy fontosak a célok, mert nélkülük egyhangú lenne az életünk, nem lenne sikerélmény a hétköznapokban. Tervet készítettünk, és így mindenki motivált lett.Szépen megfogalmazták, lerajzolták, amit szeretnének elérni. Konkrét kézzelfogható kívánságokat készítettek. Mindennap elolvastuk, így erősítettük, doppingoltuk magunkat a megvalósításra. Célba dobást játszottunk, a ‘Boldogvár’ meséjét többször elolvastuk, és az akadályok leküzdését emeltük ki „nem hullik semmi az ölünkbe csak úgy, tenni kell érte”. Megoldottuk a ‘Boldogvár ‘ puzzlet és megfogalmaztuk, kijelöltük az utat a céljaink felé. „Nem adom fel” és „megpróbálom” varázsszavak új erőt adnak nap mint nap. A csoport közös célt is megfogalmazott, mégpedig: Az itthon telelő madarak gondozása .Tettük ezt azért is, mert Zöld óvoda vagyunk és a környezetvédelem kiemelt feladatunk.
A gyerekek a céljaik megfogalmazása után, lerajzolták mindannyian azt a járművet, amivel szívesen megtennék az odáig vezető utat. Az út végére pedig odaírták azokat a tulajdonságokat és cselekedeteket, amelyek segítik őket céljaik elérésében.
Salgótarjáni Szakképzési Centrum Táncsics Mihály Szakgimnáziuma
„Minden álmunk” címmel készítettünk egy videoklipet és ennek a dalszövegét osztottuk meg a Boldogságóra honlapján.
Püspökladányi Petőfi Sándor Általános Iskola
Januárban három foglalkozást tartottunk a célok kitűzése és elérése témakörben. Ezek nagyon jó hangulatban teltek. A gyerekek ügyesen megfogalmazták az egyéni és a közös céljaikat, tereiket is, és elkészítették a csodajármű rajzát.
A 7.osztályos tanulókkal arról beszélgettünk,hogy mi a különbség a tervek,célok és álmok között.Miután összeszedtük és megbeszéltük a tudnivalókat,feladatként kapták az ajánlott szuper mesebeli járművet.
A rajzok elkészülte után a csoportok megmutatták egymásnak rajzaikat,és meséltek az alkotásukról.
A 7.osztályos tanulókkal arról beszélgettünk,hogy mi a különbség a tervek,célok és álmok között.Miután összeszedtük és megbeszéltük a tudnivalókat,feladatként kapták az ajánlott szuper mesebeli járművet.
A rajzok elkészülte után a csoportok megmutatták egymásnak rajzaikat,és meséltek az alkotásukról.
A 7.osztályos tanulókkal arról beszélgettünk,hogy mi a különbség a tervek,célok és álmok között.Miután összeszedtük és megbeszéltük a tudnivalókat,feladatként kapták az ajánlott szuper mesebeli járművet.
A rajzok elkészülte után a csoportok megmutatták egymásnak rajzaikat,és meséltek az alkotásukról.