Több alkalommal a hónapban különböző feladatok megvalósítását tűztük ki,pl társasjátékok használatát, kabát felvétel egyedül,mozgásos feladatok sikeres elvégzését,lego építmények megalkotását. Próbáltuk a gyerekekkel megéreztetni hogyan érhetik el a kitűzött célokat (gyakorlás, másképp nekifogni a feladatoknak) nagyon élvezték az egész témát. A hónap zárásaként végigjátszottuk a mozgásos feladatokat ami közben hallgattuk a hónap dalát is.
Célok kitűzése és elérése
Sánta Erzsébet Általános Iskola
Az elsősökkel a havi téma kapcsán arról beszélgettünk, hogy ki mi szeretne lenni, ha nagy lesz. Ezt házi feladatként le is rajzolják, én pedig a rajzokat elteszem, és évek múlva, ballagás előtt visszaadom nekik. vajon mennyit változott az elképzelésük a 8 év alatt???
Sülysápi Móra Ferenc Általános Iskola
A téma közös feldolgozása után 4 csoportban – a sportok, tanulás, egészség jegyében – készültek el a mesebeli járművek. 🙂
Sánta Erzsébet Általános Iskola
A nyolcadik osztályosoknak pont aktuális a téma a jelentkezési lapok kitöltése és elküldése előtt.
A rajz elkészítése előtt, megbeszéltük a rövid és hosszú távú céljainkat, le is írtuk, majd évvégén elővesszük és megnézzük mi valósult meg belőlük. Megbeszéltük azt is, mi szükséges a céljaink eléréséhez, mit kell tennünk értük.
A célkitűzések hónapja:
A gyerekekkel beszélgettünk a rövidebb illetve a hosszabb távú céljaikról.
Megbeszéltük az is, hogy a szüleiknek mi a foglalkozása, volt, aki szintén azt tűzte ki célként, amit édesapja, illetve édesanyja végez.
Varázsoltunk az időben és elképzeltük, illetve el is játszottuk a gyerekek álmát, amit felnőtt korukban ők is szívesen csinálnának.
Jó hangulatú előadások „dramatikus játékok” születtek, ahol megjelenítettük a különböző foglalkozásokat.
Vidáman boldogan telt ismét a délelőttünk.
Heti tevékenységünknek megfelelően terveztük az aktuális feladat megvalósítását. A gyerekek nyitottan álltak a témához. Mivel az évszakokkal, hónapokkal foglalkoztunk könnyű volt a rövidtávú céljaikat megfogalmazniuk. Fontos célokat tűztek ki maguk elé. Cipőkötés, megtanulnak kerékpározni, nem verekszenek, stb. Az elkészített ELÉRENDŐ CÉLJAINK táblát saját vállalásaikkal kifüggesztettük a csoportunkban. Így mindig szem előtt lesz, és ha elérték a kitűzött céljukat „kipipáljuk” azt!
Derecskei Bocskai István Általános Iskola és AMI
Januárban a Derecskei Bocskai István Ált. Isk. és AMI 6.c osztálya a választható feladatok közül mesebeli jármű készítésére vállalkozott. Az osztályfőnökük bevonásával, aki egyébként rajzszakos készítették el a munkákat, több csoport alakult ki az ötletelésre, végül két alkotás egybeigazításával hoztuk meg a döntés, így a Mi osztályunk c. képen a vízen evezünk. Valahol középen vagyunk a tenger sötét és világos oldala között, hiszen szóban megfogalmaztuk, mikor van vihar és mikor süt a nap. Vannak napi szinten súrlódások a gyerekek között, sokszor van ellenállás a tanulással szemben is. Örültem neki, hogy meg tudták fogalmazni, mitől lehet/lehetne jobb, mik a hibák. Mindenkinek van célja az osztályban, és van közös célunk is, több is: 1. jól érezni magunkat együtt 2. békésen élni egymás mellett
A hajlandóságot, összefogást érzetem a gyerekek hozzászólásaiból, hozzáállásából remélem sikerül megvalósítanunk, így a felhők mögött süthet ránk a nap is.
Szegedi Fekete István Általános Iskola
Ha céltudatosak vagyunk, és összefogunk, akkor cél lehet akár a csillagos ég is.
Debreceni Bárczi Gusztáv EGYMI
Januárban új lendülettel, új célokkal kezdtük az új évet. Több korosztályban foglalkoztunk a célokkal a legkisebbek a boldogságvárába kellett eljutni, a felsősök megrajzolták a három kívánságukat. Gondoltak a környezet tisztaságára is: a víz tisztaságát szerenék megőrizni…
Labirintusjátékban kellett eljutnunk a labirintus belsejébe..
Iskolai célok közül a legfontosabb a magatartás javítása volt, jó jegyeket szeretnének szerezni. Céljárműveket terveztek, melyek között környezetbarát roller volt, bicikli, turbó felszereltségű sportautó is volt. Az időjárás viszontagságaira gondoltak a rollerrel közlekedők, ők védőhálót szereltek fel, hogy még ez se legyen akadály az iskolába járáshoz.