A célok kitűzése és elérése hónap témája nagyon kedves volt a gyerekek számára. Sok-sok kérdést, érzést elő hozott a gyerekekből. Sokat beszélgettünk ezekről, sokat játszottunk, hogy fejlődjünk is ebben a témában. Van egy kedves kis nemez Tündérünk a csoportban, akit Amálka Rózának neveztünk el. Ő Boldogságórákon és a hétköznapokban is a segítőnk. Segít, ha bánatosak vagyunk.
Egyik délelőtt az egyik kislány a csoportban elvonulva sírdogált. Odaléptem hozzá, és kérdeztem, hogy mi a baj? Azt mondta hogy nemcsak nekem, hanem Amálka-Rózának is szeretné elmondani. Hát így is lett. Mire Amálka odajött kiderült, hogy bizony még ketten is szomorúak a csoportban…
A sírdogáló kislány azt mesélte el nekem és a Tündérünknek, hogy azt tűzte ki célul, nem fog bántó dolgokat mondani a társainak, és ezt most nem sikerült. Miközben együtt rajzoltunk, együtt készítettünk – nem véletlenül – csapatmunkában egy meseillusztrációt, ő azt mondta a mellette álló kislánynak, hogy az ő rajza csúnya és most ő emiatt nagyon szomorú. Szeretne bocsánatot kérni, de az olyan nehéz. Segítenél Kata néni? Segítettem.. De leginkább Amálka- Róza… Vagy talán a leginkább a szívünkben élő szeretet ❤️❤️❤️
Célok kitűzése és elérése
Sánta Erzsébet Általános Iskola
A gyerekekkel beszélgettünk iskolai és otthoni célokról. Nagyon közlékenyek voltak és meghallgattuk a hónap dalát. Nagyon jó hangulatban telt ez a foglalkozás is.
Sánta Erzsébet Általános Iskola
A gyerekek a céljaikat a várba bejutással fogalmazták meg. Beszélgettünk iskolai és szabadidős célokról.
A feladat mindenki számára kihívást jelentett. Még nem készítettünk videót, ez az első próbálkozásunk. Sokat nevettünk, új tapasztalatokkal gazdagodtunk. Bár technikai problémák is adódtak, végül sikerült elérni a kitűzött célt. Íme az eredmény…
Elérkezett a bizonyítványosztás napja. Kíváncsian várták a gyerekek, hogy hogyan sikerült teljesíteni az első félévben.
Bizony vannak akik új célokat tűztek ki amit év végére szeretnének elérni. Az is akinek minden ötös lett,- mert szeretné megtartani,- az is akinek ez nem sikerült. Beszélgetésünk során próbáltunk közösen reális célokat kitűzni. Megbeszéltük azokat a feladatokat, tennivalókat amiket meg kell tenni a kitűzött cél elérése érdekében.
A gyerekek nagy lelkesedéssel készítették az erre a hónapra tervezett feladatot.
Lengyel Laura Óvoda Napsugár Tagóvoda
Hosszas tanácskozás után, megbeszéltük a mai céljainkat. A lányok rég áhitott terve, hogy végre egyszer had építsenek az autópályával egy lányos pályát ma végre sikerült. A fiuk addig szépen befejezték a saját és közös építményeiket hosszas szakmai tanácskozás után. Ma a legfontosabb célunk ez volt és sikerült. Közben volt aki a saját dédelgetett álmát valósította meg: kirakta a nevét.
A 3-as csoport ezúttal nem rajzolt, hanem inkább egy legomakettet készített. A mesebeli járművünk egy repülő hajó, amely a gonoszság fellegein hatol át, hogyJóságországba érjen – nyolc utasának nagy örömére.
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
A hónap témája a célok kitűzése volt.
Boldogságóránkat egy rajzos meditációval kezdtük, az “Irkafirká”-val. Először csukott szemmel irka-firkáltunk, majd nyitott szemmel. Megállapítottuk, hogy sokkal könnyebb úgy firkálni, ha látjuk a célt, vagyis a papírlapot.
Kipróbáltuk “Körbe, körbe, karikába” is az irkafirkát. Megállapítottuk, hogy ha előre elhatározott módon firkálunk, akkor sokkal könnyebb, mint ha összevissza siklik ceruzánk a lapon. Ebből arra a következtetésre jutottunk, hogy fontos a célunk elérésében a tervszerűség.
Ezután a “Boldogságóra munkafüzet” aranyhalait töltöttük meg mindenféle kívánsággal. Volt, aki azt kívánta: “Bárcsak én lennék a legokosabb a Földön!”. Vagy, hogy “Bárcsak tudnék repülni!”. Kívántak még a gyerekek jó jegyeket, sok pénzt, családot, boldogságot, finom ételeket, csemegéket, kirándulást, tárgyi dolgokat stb.
Ezekről aztán jót beszélgettünk. Közben megtanultuk, hogy fontos, hogy a kívánságaink, céljaink elérésében, hogy azok elérhetőek, reálisak legyenek.
A témát testnevelés órán folytattuk. Erről szól a kis “videónk”
A januári foglalkozások elején többször meghallgattuk a hónap dalát, amely a Győzelemről szólt.
Megbeszéltük közösen, hogy a célok eléréséhez terveznünk kell. Sok esetben többször is.
„ Ha kisebb részcélokat adunk magunknak könnyebben haladunk előre”- ezt már tapasztalatból mondták az ötödikes diákok. A hónap feladataként mesebeli jármű tervezését választották. Ehhez gyorsan beindult a fantáziájuk, nehezen lehetett követni a jobbnál jobb ötletüket pl: cicamobil, fagyival hajtott kocsi, szeretettel gördülő autó, túró rudival működő rakéta, mellyel egy világ körüli utazásra indulnának el…