A célok elérésének témakörét: Az ifjú és az angyal című tanulságos történettel kezdtem. Majd arra voltam kíváncsi ,hogy szerintük milyen egy céltalan és egy céllal rendelkező ember? Reális céljaink legyenek, olyanok, amelyekért képesek vagyunk küzdeni, hosszú távon erőfeszítéseket tenni. A célok elérése közben el kell fogadnunk a kudarcokat, a nehéz helyzeteket. A csoportom nyolcadikos tanulókból áll. Első lépésként azt fogalmaztuk meg ,hogy miért is fontosak a célok az életükben. Reményeim szerint, ezek a gondolatok minden diáknak segítségül lesznek a céljaik megfogalmazásában és elérésében. A foglalkozáson minden tanuló kitöltötte a céljaim öt fő életterületen című táblázatot. Megbeszéltük, ki melyik területet emeli ki leginkább, hogyan tudnának fejlődni. Céltáblát is készítettünk, mindenki saját magának bejelölte az életben legfontosabbnak tartott célkitűzéseit! A fiúk és a lányok nagy örömmel rajzolták meg a ,,Mesebeli járműveket”. A foglalkozás végén mindenki írt egy kis titkos üzenetet, cipősdobozba tettük és elástuk az iskolaudvar egyik sarkába .Majd ballagás előtt, vagy osztálytalálkozó alkalmából kiáshatják és elolvashatják az üzeneteket!
Célok kitűzése és elérése
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
A beküldendő feladatot érdeklődve készítették el. Kis csoportokat alkottak, így többféle ötletet is meg tudtak valósítani.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Elkészült. Nagyon sok közös célt elértünk már az idei tanévben, ami összekovácsolt bennünket. A csodajárgány vezetői a tanító nénik. Segítőik a szülők, akiknek nagyon hálásak vagyunk. A buszunk soha nem áll le, robog a cél felé. Ha kell, kiterjeszti a szárnyait, amiknek a segítségével még gyorsabban szárnyalunk.
Széchenyi István Általános Iskola Jászkarajenő
Januárban közös célokat tűztünk ki. Megbeszéltük ki mit tehet a célok eléréséért.
A félévi bizonyítványról beszélgettünk. Felmerült, hogy sokan szeretnének javítani az év végére. Ez az elhatározás segített abban, hogy egyéni célokat fogalmazzanak meg maguknak a gyerekek…ezek lehetnek egészen hétköznapi dolgok is, a mindennapi életükkel kapcsolatos előrevivő tervecskék. Időkapszulát készítettünk, melyet majd június 15-én fogunk felnyitni, hogy megvizsgáljuk, mit sikerült megvalósítani. A foglalkozás nagyon vidáman telt. Az időkapszulákat az osztályteremben, a szekrény tetején helyeztük el.
A félév végéhez közeledve tanítványaim célja a jó bizonyítvány. A mesebeli járműre a gyerekek összegyűjtötték hogyan tudják azt elérni.
A témát relaxációval vezettem be, majd megtanultuk a Van nekem egy álmom című dalt. Beszélgettünk, hogy kinek milyen célkitűzése van, mit szeretne megtanulni, elsajátítani év végére. Ezeknek a céloknak az elérését a célba dobással is megerősítettük.
Mindenki ügyesen kitalálta, hogy mi szeretne lenni, csak pár középsős képzelt el magának „fantázia” foglalkozást. Közösen készítettünk egy plakátot a képekből, amit ők díszítettek ki.
Célkitűzések, célok elérése
Január
Már kisgyermekkorban érdemes elkezdeni a pozitív gondolkodásra való nevelést, így a gyerekek sokkal nyitottabbak, magabiztosabbak, derűlátóbbak lesznek.
Óvodásként is lehetnek céljaik, küzdhetnek és tanulhatnak céljaik eléréséért. Fontos, hogy legyünk derűlátóak a jövőt illetően. Törekedjünk arra, hogy mindig a dolgok jó oldalát lássuk meg és ha valami negatív dolog ér bennünket, akkor is a jó dolgokat próbáljuk benne észrevenni.
Nagycsoportos óvodásokként – mivel szeptembertől iskolások leszünk- , megpróbáljuk a legtartalmasabban eltölteni ezt a néhány hónapot még együtt óvodásokként. Nagyon sokszor körjátékozunk, közösen játszunk, társasozunk, így fejlődnek a társas kapcsolatok. A közös barkácsolások is nagy örömet okoznak a gyerekeknek. Céljaink között szerepel, hogy ez a szoros, baráti viszony kísérje tovább a gyerekeket az iskolás éveik során is .
Célkitűzések, célok elérése
Január
Már kisgyermekkorban érdemes elkezdeni a pozitív gondolkodásra való nevelést, így a gyerekek sokkal nyitottabbak, magabiztosabbak, derűlátóbbak lesznek.
Óvodásként is lehetnek céljaik, küzdhetnek és tanulhatnak céljaik eléréséért. Fontos, hogy legyünk derűlátóak a jövőt illetően. Törekedjünk arra, hogy mindig a dolgok jó oldalát lássuk meg és ha valami negatív dolog ér bennünket, akkor is a jó dolgokat próbáljuk benne észrevenni.
Nagycsoportos óvodásokként – mivel szeptembertől iskolások leszünk- , megpróbáljuk a legtartalmasabban eltölteni ezt a néhány hónapot még együtt óvodásokként. Nagyon sokszor körjátékozunk, közösen játszunk, társasozunk, így fejlődnek a társas kapcsolatok. A közös barkácsolások is nagy örömet okoznak a gyerekeknek. Céljaink között szerepel, hogy ez a szoros, baráti viszony kísérje tovább a gyerekeket az iskolás éveik során is .
Brunszvik Teréz Napközi Otthonos Óvoda
A relaxációs gyakorlatok után , a hónap dalát a gyerekek improvizált mozgással kísérték. Ezúttal eszközt is használtunk, kendőt. Ez egyrészt biztonságot adott a gyerekeknek, másrészt vizuális élményt is nyújtott számukra. A dal végén mindenki ráfeküdt a kendőjére, és becsukott szemmel,lágy,halk zenét hallgatva, a jövőbeli céljain „gondolkodott”. Körbe álltunk, és egyenként elmutogatták,ki,mi szeretne lenni felnőtt korában. A többieknek ki kellett találni, majd a sikeres megfejtés után mindenki megismételte a mozdulatokat.
A vizuális tevékenység célja az volt, hogy a gyerekek közösen megegyezzenek abban, hogy mit fessenek a két plexi lapra,és együttműködve, önállóan kiosszák egymás közt a feladatokat. Így született meg két farsangi jelmezterv : egy királykisasszony és egy bohóc.