Januari mottonk a celok kituzese es ezek elerese volt. Az ora vegen az osztaly ugy dontott,hogy plakatot keszit,kulon csoportokban. Kertem toluk,hogy a kozelebbi celjaik megrajzolasa utan a tavolabbi celjaikat is vessek papirra. Az osztaly kozos celjait egyutt beszeltuk meg. Felirtuk ezeket egy papirra,hogy visszanezhessuk majd oket, hogy miket sikerult es miket nem sikerult megvalositanunk erre az evre.
Célok kitűzése és elérése
Kisvárdai Egyesített Óvoda Nyitnikék Tagintézménye
A Nyitnikék Óvoda udvarára tévedő madarak a téli hidegben sincsenek magukra hagyva. Az érzelmi nevelés kitűnő példája, ahogyan az óvodás gyermekek féltő gonddal segítik a túlélést.
A kisgyermekeknek fontos, hogy minél előbb megmutassuk, mennyire szükséges a madarak védelme, hiszen ebben a korban még nagyon fogékonyak az efféle ismeretekre.
Egy nyüzsgő madáretető látványa a gyermeket és felnőttet egyaránt elbűvöl. Nincs is kedvesebb látvány, mint amikor az ember télen a jól fűtött csoportszobából kitekintve a havas udvarra, ott látja a madarakat csipegetni, repdesni.
Óvodánk udvarán ebben az évben is folyamatosan gondoskodtunk madaraink téli etetéséről.
A kihelyezett etetőben folyamatosan pótoltuk a magokat és az itatók befagyott vizét.
A gyermekekhez érzelmeiken keresztül vezet az út. A madarakat csodálkozva figyelő, kérdező óvodásnál motiváltabb partnert keresve sem találhat a pedagógus.
Mindenkinek lehetett három kívánsága. Volt olyan kisgyerek, aki el se árulta mit rajzolt, mert úgy gondolta neki csak akkor teljesül a kívánsága.Közöss célként kitűzték,hogy az első bizonyítványban mindenkinek jó eredmények szülessenek.
A hónap témájának feldolgozását beszélgetőkörrel indítottuk, melyben megbeszéltük, elmagyaráztam, példákkal rávezettem a gyerekeket, hogy mi is a cél,miért fontos hogy legyenek célkitűzéseink, hogyan érhetjük el. A családban anyának, apának is vannak céljai és ezek viszik előre őket. Én a magyar népmeséből választottam egy történetet és ezzel próbáltam rávilágítani arra, hogy bármilyen rögös, nehéz lesz az út a céljainkért érdemes végig csinálni, hisz a végén így kapjuk meg a jutalmunkat, így érjük el álmainkat, céljainkat. A hónap dala robbant nagy sikert aratott, közösen végig hallgattuk többször is.Táncoltunk rá, énekeltük, jelenleg a kedvenc dala a csoportnak. Megbeszéltük ki mi szeretne lenni ha „nagy” lesz és hogyan érhetik ezt el. Lépcsőfokokkal illusztráltam a gyerekeknek, hogy milyen sok lépcsőfokot kell megtenni mire elérik a kitűzött céljaikat. Aranyosak voltak ,mert azt mondták ők mint öreg óvodások lassan kijárják az ovit és egy lépcsőfokkal közelebb kerülnek a céljaikhoz.
Lerajzolták, hogy ha “nagy leszek:állatorvos, rendőr, katona, ninja, tűzoltó, motoros, anyuka, apuka….leszek! Az egyik kisfiú „gumis lesz mint az apukája”, a másik kisfiú meglepő volt „nem leszek apuka, mert a gyerekkel sok a gond” ez szíven ütött egy kicsit, de mindemellett cukik voltak. Az elkészült munkákat mindenki bemutatta, majd áthívtuk a kicsiket is elmondtuk nekik amiről beszélgettünk és kértük őket hallgassák meg, ki mi szeretne lenni ha nagy lesz. Természetesen őket is meghallgattuk. Az elkészült alkotásokat le lamináltattam a gyerekeknek, hazavitték. Akinek volt kedve és feláldozta az elkészült alkotását szétdaraboltuk és kirakót készítettünk belőle, ezzel is jelképezve milyen sok lépcsőfok lesz a céljai eléréséig. Végszóként azzal zártuk a hetet, hogy az álmainkat, céljainkat soha nem adjuk fel! Előre!!!
A célok elérésének témakörét: Az ifjú és az angyal című tanulságos történettel kezdtem. Majd arra voltam kíváncsi ,hogy szerintük milyen egy céltalan és egy céllal rendelkező ember? Reális céljaink legyenek, olyanok, amelyekért képesek vagyunk küzdeni, hosszú távon erőfeszítéseket tenni. A célok elérése közben el kell fogadnunk a kudarcokat, a nehéz helyzeteket. A csoportom nyolcadikos tanulókból áll. Első lépésként azt fogalmaztuk meg ,hogy miért is fontosak a célok az életükben. Reményeim szerint, ezek a gondolatok minden diáknak segítségül lesznek a céljaik megfogalmazásában és elérésében. A foglalkozáson minden tanuló kitöltötte a céljaim öt fő életterületen című táblázatot. Megbeszéltük, ki melyik területet emeli ki leginkább, hogyan tudnának fejlődni. Céltáblát is készítettünk, mindenki saját magának bejelölte az életben legfontosabbnak tartott célkitűzéseit! A fiúk és a lányok nagy örömmel rajzolták meg a ,,Mesebeli járműveket”. A foglalkozás végén mindenki írt egy kis titkos üzenetet, cipősdobozba tettük és elástuk az iskolaudvar egyik sarkába .Majd ballagás előtt, vagy osztálytalálkozó alkalmából kiáshatják és elolvashatják az üzeneteket!
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
A beküldendő feladatot érdeklődve készítették el. Kis csoportokat alkottak, így többféle ötletet is meg tudtak valósítani.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Elkészült. Nagyon sok közös célt elértünk már az idei tanévben, ami összekovácsolt bennünket. A csodajárgány vezetői a tanító nénik. Segítőik a szülők, akiknek nagyon hálásak vagyunk. A buszunk soha nem áll le, robog a cél felé. Ha kell, kiterjeszti a szárnyait, amiknek a segítségével még gyorsabban szárnyalunk.
Széchenyi István Általános Iskola Jászkarajenő
Januárban közös célokat tűztünk ki. Megbeszéltük ki mit tehet a célok eléréséért.
A félévi bizonyítványról beszélgettünk. Felmerült, hogy sokan szeretnének javítani az év végére. Ez az elhatározás segített abban, hogy egyéni célokat fogalmazzanak meg maguknak a gyerekek…ezek lehetnek egészen hétköznapi dolgok is, a mindennapi életükkel kapcsolatos előrevivő tervecskék. Időkapszulát készítettünk, melyet majd június 15-én fogunk felnyitni, hogy megvizsgáljuk, mit sikerült megvalósítani. A foglalkozás nagyon vidáman telt. Az időkapszulákat az osztályteremben, a szekrény tetején helyeztük el.
A félév végéhez közeledve tanítványaim célja a jó bizonyítvány. A mesebeli járműre a gyerekek összegyűjtötték hogyan tudják azt elérni.