Célok megfogalmazása az élet 5 fő területén
Célok kitűzése és elérése
A gyerekek csoportmunkában olyan mesebeli járműveket terveztek, amik közös céljaik felé „röpítik” őket
Sok tanulással, jó magatartással, támogató közösségben bárhova eljuthatunk
A foglalkozást az „Égig érő fa vagyok” c. relaxációs gyakorlattal kezdtük, majd ezt követően, célba dobtunk babzsákkal tornazsámolyba. A játék végeztével beszélgettünk arról, hogy milyen érzés volt amikor be tudtad dobni a babzsákot a célba. A célok elérésének fogalmát, hogy jobban megértsék a gyermekek elmondtam nekik az én egyik számomra fontos célomat. Képek segítségével, képválogatást rendeztünk, azzal a címmel, hogy „Nektek milyen célotok van”. A gyermekek a kiválasztott célok képét, színezték ki az előre előkészített farsangi bohócokkal együtt, amit a foglalkozás végén elhelyeztünk a boldogság falunkra. A színezést az „Óvó néni játéka” c. bábelőadás követte. Zárás képen közösen elénekeltük „Bagdi Bella: Van nekem egy álmom” c. dalát.
Elolvastuk az ifjú és az angyal című történetet.
Minden gyerek levonta a tanulságokat. Fontosnak tartották, hogy merjék felválalni céljaikat és tegyék meg a szükséges lépéseket elérésükhöz. Miután átbeszéltük a témát, közösen elfogyasztottuk a megrendelt ételinket.
Kellemes délútánt töltöttünk együtt a gyerekekkel.
Debreceni Árpád Vezér Általános Iskola
Ez a téma az év első hónapjában nagyszerű alkalmat adott arra, hogy éves terveinket átgondoljuk. Megbeszéltük, hogy érdemes az újévre terveket megfogalmaznunk, leírnunk, majd elgondolkodnunk azon, hogy mit kell tennünk céljaink eléréséért. Ezután mindenki leírta a saját terveit és a hozzá szükséges lépéseket. Elkészítettünk közösen egy űrhajót, ami az általunk megfogalmazott tervekkel repül és célja a csillagos ég.
Először KÖZÖS CÉLT találtunk ki, hová utazzunk, merre induljunk EGYÜTT. Röpködtek a jobbnál jobb ötletek. Úgy döntöttünk, egyiket sem vetjük el. Fontossági- és időrendi sorrendet állítottunk fel. Ezután következett mesejárgányunk megalkotása. Természetesen nemzeti színben. Szeretetben, egyetértésben készült el kétéltű járművünk.
Szandaszőlősi Általános Iskola és AMI
Mivel osztályunkban ebben az időszakban fokozottan előkerült a kisállat gondozás, állattartás téma /sokan kaptak kisállatot karácsonyra/, így célkitűzésként a felelős, tudatos állattartás kidolgozását vettük górcső alá.
Beszélgetőkör keretében megbeszéltük, kinek milyen állata van, vagy milyen szeretne. Kiderült, hogy ki választotta a kisállatát, és ki kapta, vagy a család közös kis tagja. Sok gyereknek saját állatkája van. Kiselőadásként egy-egy gyerek felkészült otthon, hogy az ő kisállatával kapcsolatban milyen tennivalók vannak. Ebben nagyon sok segítséget kaptak a szülőktől. Így aki még választás előtt áll, eldönthette, tudja-e vállalni az ezzel járó plusz terheket.
Megnéztük több részletben a Kutya négy élete c. filmet, amit szigorúan az állattartás fontosságára hegyeztünk ki. Megbeszéltük, hogy az elhanyagolás ugyanolyan káros, mint a túlgondozás, valamint az is, ha az állatokat tárgyakként kezeljük.
Ökoiskola lévén nagy gondot fordítunk az állatok téli gondozására is. Iskolánkban sok madáretető van kihelyezve, melybe heti váltással az alsó tagozatos osztályok tesznek eleséget. Januárban mi következtünk. A magok összegyűjtése otthonról, a kihelyezés, folyamatos utántöltés a gyerekek feladata volt. Nagyon lelkesen végezték a feladatot, sőt, többen még otthonra is helyeztek ki élelemet.
A nyolcadik osztályosok egész I. félévét a felvételire készülés és a továbbtanulási gondok határozták meg. Végig támogattam, biztattam őket, próbáltam minden eszközzel növelni az önbizalmukat, oldani a feszültségüket. Ebbe jól beleillet ez a hónap, a hozzá tartozó történet különösen! Olyan „vonatot” készítettünk, amelyre szinte az összes győri középiskolai szakot kigyűjtöttük, ezzel is segítve a döntést, oldva a feszültséget.
Egyéni céljaink elérése is együtt, közösen, egymást segítve könnyebb lehet:)