„Célok kitűzése”
A foglalkozást mozgásalapú relaxációs gyakorlattal kezdtük „Medve vagyok ,cammogok”.
Hangosabb -halkabb , oroszlán- kisegér, kismadár- medve játékkal folytattuk.
Bagdi Bella „Van nekem egy álmom” című dalára szoborjáték ,foglalkozások mutatásával.
Célba dobás.
Befejezésül tudatos légzés, számolásos légzéssel fejeztük be.
Célok kitűzése és elérése
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Enyhe értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája
Tisztaforrás csoport
💕💕💕💕💕💕💕Varázsecset ihlette motiváló jövőkép
A jövő tervezése felé vezető úton a Varázsecset történetével haladtunk. A helyett, hogy azon gondolkodtunk volna, hogyan haladunk majd céljaink felé, álmodtunk egy nagyot. Eljátszottuk, mintha elég lenne ha „varázskrétát” használnunk, amivel rögtön a jövőbe találjuk magunkat.
Az út közbeni akadályokról, erőfeszítésekről, segítőkről nem beszéltünk, bár a történet visszaidézése közben ezeket mind emlegették. A jövő elképzelése sem sikerülhetett volna motiváció nélkül. A Varázsecset működött. Rajzaikat elemezve hitték, hogy amit akarnak úgy lesz. Volt, aki megkérdezte, hogy valóban azt rajzolhat, amit el akar érni? Mintha korlátjaik, gátlásaik oldása is megtörtént volna az előzetes beszélgetés után.
Három rajz különösen kedves történettel született:
1. „Hosszú dús hajam lesz és állatorvosként fogok dolgozni. Mindig sok állatka vesz körül. Ők is szeretnek engem, nemcsak én őket. Azt rajzoltam, amikor szurit adok nekik. Mindenkit meggyógyítok.”
2. „Cirkuszban fogok dolgozni, produkciókat csinálok. A produkciómat maszkban fogom előadni. Ez lesz a munkám. Ismert leszek, mindenki tapsolni fog, nagy sikereim lesznek.”
3. „Ahol lakom, állatfarmom lesz. Az állatok kísérgetnek engem, mindenki jól érzi magát.
Furtai ÁMK Bakonszegi Zöldliget Óvoda
Nagyon sok kitűzött célja van a Katica csoportnak! Kis-,középső csoport lévén céljaink közt szerepelt az egészség hét keretében a helyes fogmosás elsajátítása, helyes kézmosásra való odafigyelés, egészséges életmód tudatosítása, testmozgásra való odafigyelés a szülők segítségével, szülők bevonásával. Boldogvár meséje helyett olyan mesét sikerült kitalálni amelyben mindenki részt tudott venni a csoportból, volt valami szerepe, amellyel közelebb kerülhetett a céljához, ahhoz hogyan lehetne még egészségesebb, hogyan lehetne még kedvesebb a társaihoz. Sikerült az eltévedt Mackó kislányt is közös összefogással hazajuttatni a feladatok megoldásával. Bátran tevékenykedtek, jók voltak a közös játékok, jó volt látni az önfeledt boldog gyermekarcokat. Ezzel segítve őket, megértetni miért kell kitartónak lenni , hogy valamit eltudjunk érni.
Ebben a hónapban az alsósok és a felsősök közösen alkottak. Minden gyermek a csokira szavazott. 🙂 Először megterveztük a plakátot, majd megkértük az édesanyákat, nagymamákat, hogy süssenek valami nagyon-nagyon csokis finomságot. Január 27-én délután minden osztály a saját asztalánál árulta a sütiket. A programon sok látogató vett részt, mely jó hangulatban telt. A befolyt összeg osztálykirándulásra lesz fordítva.
Január a fogadalmakról, az egész éves célok kitűzéséről is szól. A gyerekek kaptak egy rajzot, amin 8 kép volt, az általuk megfogalmazott 8 leggyakoribb célról. Azokat a rajzokat kellett kiszínezniük, amiken javítani szeretnének az idei évben. A szülőket is bevontam ebbe a feladatba, hogy segítsenek az otthoni dolgokra vonatkozóan a teljesítés sikerességében.
Kaptak egy páros feladatot is. Egyikőjük kapott egy egyszerű rajzot, a másik tanuló pedig egy lapot. Egymással háttal ültek, majd el kellett mondani, mit látnak a rajzon, a másiknak pedig le kellett rajzolni. A feladat lényege a közös munka, egymás irányítása, segítése, illetve elfogadni a másik irányítását.
Mi már ilyen ügyesek vagyunk!
A mindennapos testnevelést a B.I.P. kiválasztott relaxációs gyakorlataival kezdtem, mely nagyon tetszett a gyerekeknek. Majd meghallgattuk a Van nekem egy álmom című dalt körben ülve, ekkor hozzákapcsoltam kézmozdulatokat a szövegnek megfelelően: csettintés, taps-térdütés-padló ütés, kézzel mászó mozdulat, úszás utánzása. Játék zárásaként előre lelaminált és 6-6-8-10 részre feldarabolt boldogvárat kellett asztalonként kirakni a csoportoknak, a kijelölt vezetőjüknek a kezét felrakni, ha kész a kép. Megbeszéltük hogyan kell együtt dolgozni, segíteni egymást a cél érdekében! Legyen kész az asztaluknál a boldogvár. Beszélgető körben a középső csoportosok egyéni céljairól beszélgettünk, példákat adva. Pl.: szebben rajzolni, megtanulni kötni cipőfűzőt, megtanulni kerékpározni. Meghallgatták előadásomban a mesét, ami nagyon tetszett nekik. A mesemondás során a hangszínem változtatásával törekedtem élményátadó mesélésre. Mozgásos eszközök kikészítésével eljuthattak ők is a Boldogvárig. A szabad játékidőben köpenyt gombolhattak, cipőt fűzhettek, pulcsit cipzáraztak. Mindenki gyakorolt, addig próbálták amíg nem sikerült és a végére mindenkinek sikerült. Masnit kötni egy kislány tanult meg. A varázsecset játék igazán szórakoztató és izgalmas volt a gyerekek számára. A varázsecset használatával egész délelőtt folyamán éltem, segítette a gyerekek figyelmét fenntartani, jó irányba vezetni az aktuális viselkedésüket. A közös kép készítése során szépen dolgoztak együtt, kiegészítették egymás rajzait, ötlettel segítették azt. Tetszett mindenkinek a kész közös produktum, boldogan mutatták meg egymásnak.
A közösen és egyénileg kitűzött céljainkat elértük, megvalósítottuk. Boldogság töltötte el a szívünket az elért eredményektől.
Katalin Andrea dr. Balogné Dévai
Az 2 sz. napközis csoportban, a második és negyedik osztályos kisdiákjaimmal a januári boldogságóra foglalkozás kezdetén, körbe ülve megbeszéltük a boldogságóra e havi témáját. A rövid-, a közép- és a hosszú távú célok jelentőségét, kereteit, tervezhetőségét.
Példákat gyűjtöttünk az életünkből. Rövid távú céljaink közt fogalmazódott meg, hogy játszhasson a csoport a gördeszkával, középtávú célként megszavaztuk, hogy szorgalmasan gyakoroljuk az írást, hogy a tanév végén tudjunk szép leveleket írni egymásnak a csoportban. Hosszú távú célok között, a felnőttkori hivatások: kőműves, villanyszerelő, fodrász, rendőr, libatömő fogalmazódtak meg. A megbeszélés után az asztalokhoz ülve mindenki lerajzolhatta az ő legfontosabb célját, vagy céljait. Az elkészült rajzokat kitűztük a tanteremben.
A folytatásban egy állatmesét olvastunk fel, melyben a békák csapata egy nehéz célt tűzött ki maga elé és csak egy, nagyon kitartó béka érte el ezt a nagy célt, mert nem hallgatott mások negatív gondolataira.
Következő blokkunkban meghallgattuk a hónap dalát és közösen másztak, úsztak a gyerekek a dal ritmusára a saját céljaik felé.
A foglalkozás végén megvalósítottuk a csoport rövidtávú célját és kivittük a gördeszkát az udvarra, ami nagyon vidám kikapcsolódásnak bizonyult.
Ebben a hónapban a célok kitűzésével, a célok melletti elkötelezettséggel foglalkoztunk. Beszélgettünk arról, hogy a kitűzött célok megvalósítása nehézségek, esetleges kudarcok velejárói. A tevékenységet A varázsecset című mese meghallgatásával folytattuk, majd beszélgettünk a meséről és arról, hogy ki – milyen célokat szeretne elérni. A mesét a gyermekek odafigyeléssel, örömmel hallgatták végig. Majd „Add körbe a varázsecsetet” játékkal zártuk a mesét. Ezt követően mindenkinek lehetősége volt rajzolni. Mit rajzolnál ha lenne egy varázsecseted? A tevékenységet játékkal zártuk. Mind a két játék az önkontrollt fejleszti, amire a gyerekeknek nagy szükségük van esetleges kudarcok esetén.
Hangosabb- halkabb illetve a szoborjáték.
Alsózsolcai Herman Ottó Ált.Iskola és AMI.
“Álmokat ébreszteni, célokat kitűzni, csak úgy lehet, ha azok nem hiú, valóságtól elrugaszkodott ábrándok, hanem szívós munkával elérhetők.” Kemény Dénes
Ezt a témát több délután is elővettük, lassan dolgoztuk fel az elsőseinkkel.
A lgelső alkalmon beszélgettünk arról mik a célok, mi lehet egy ember célja. Majd elolvastam nekik Szellő Szelli történetét, és kiosztottam a lapokat, hogy rajzolják le, mit látnak ők, milyennek képzelik el a szigetet. Utána lerajzolták azt, milyennek látják magukat ha a jövőbe néznek.
Többféle játékkal próbáltam összehozni a nehezen együttműködő csapatot.
Az utolsó foglalkozáson, a hóemberek világnapjához kapcsolódóan az alkotás után megnéztük a The Snowman c filmet, ami meglepő módon nagyon tetszett nekik és szépen meg tudták fogalmazni, mit érezhetett a kisfiú, mire vágyott, mi volt jó neki.