Az órát Bagdi Bella: Van nekem egy álmom c. dalával kezdtük, majd megbeszéltük, hogy mi a különbség a kívánság és a cél között. Nagyon ügyesen fogalmazták meg a különbséget, pl.: „A kívánság az, amit meg akarsz kapni, és a sors hozza, hogy teljesül-e, nem biztos, hogy teljesül”; ” A cél az, amit el akarsz érni, és teszel érte, hogy megtörténjen”. Példákat is mondtak a gyerekek (legtöbben az 5-ös osztályzatot említették valamilyen tantárgyból).
Ezután felolvastam Bezzeg Andrea: Boldogvár meséje c. történetét, majd ezt meg is beszéltük.
A táblára felkerült a Boldogvár képe is, amit óra végén puzzle formájában kirakhattak a gyerekek.
Megbeszéltük, hogy : *Miért van szükség célokra?
* Milyen célokat tűzzünk ki magunk elé?
* Hogyan fogalmazzuk meg a céljainkat?
* Hogyan tudjuk elérni ezeket a célokat?
* Kinek sikerült már valamilyen kitűzött célt elérni?
* Ki az, akinek most is van kitűzött célja?
Gondolatbuborékokba csoportokban kívánságokat és célokat írtunk. Elhatároztuk, hogy néhány hét múlva elővesszük ezeket, és megnézzük, mi teljesült belőle, illetve ki hol tart a kitűzött célja elérésében.
Az óra végén ismét meghallgattuk a dalt.
Célok kitűzése és elérése
Az órát Bagdi Bella: Van nekem egy álmom c. dalával kezdtük, majd megbeszéltük, hogy mi a különbség a kívánság és a cél között. Nagyon ügyesen fogalmazták meg a különbséget, pl.: „A kívánság az, amit meg akarsz kapni, és a sors hozza, hogy teljesül-e, nem biztos, hogy teljesül”; ” A cél az, amit el akarsz érni, és teszel érte, hogy megtörténjen”. Példákat is mondtak a gyerekek (legtöbben az 5-ös osztályzatot említették valamilyen tantárgyból).
Ezután felolvastam Bezzeg Andrea: Boldogvár meséje c. történetét, majd ezt meg is beszéltük.
A táblára felkerült a Boldogvár képe is, amit óra végén puzzle formájában kirakhattak a gyerekek.
Megbeszéltük, hogy : *Miért van szükség célokra?
* Milyen célokat tűzzünk ki magunk elé?
* Hogyan fogalmazzuk meg a céljainkat?
* Hogyan tudjuk elérni ezeket a célokat?
* Kinek sikerült már valamilyen kitűzött célt elérni?
* Ki az, akinek most is van kitűzött célja?
Gondolatbuborékokba csoportokban kívánságokat és célokat írtunk. Elhatároztuk, hogy néhány hét múlva elővesszük ezeket, és megnézzük, mi teljesült belőle, illetve ki hol tart a kitűzött célja elérésében.
Az óra végén ismét meghallgattuk a dalt.
Az órát Bagdi Bella: Van nekem egy álmom c. dalával kezdtük, majd megbeszéltük, hogy mi a különbség a kívánság és a cél között. Nagyon ügyesen fogalmazták meg a különbséget, pl.: „A kívánság az, amit meg akarsz kapni, és a sors hozza, hogy teljesül-e, nem biztos, hogy teljesül”; ” A cél az, amit el akarsz érni, és teszel érte, hogy megtörténjen”. Példákat is mondtak a gyerekek (legtöbben az 5-ös osztályzatot említették valamilyen tantárgyból).
Ezután felolvastam Bezzeg Andrea: Boldogvár meséje c. történetét, majd ezt meg is beszéltük.
A táblára felkerült a Boldogvár képe is, amit óra végén puzzle formájában kirakhattak a gyerekek.
Megbeszéltük, hogy : *Miért van szükség célokra?
* Milyen célokat tűzzünk ki magunk elé?
* Hogyan fogalmazzuk meg a céljainkat?
* Hogyan tudjuk elérni ezeket a célokat?
* Kinek sikerült már valamilyen kitűzött célt elérni?
* Ki az, akinek most is van kitűzött célja?
Gondolatbuborékokba csoportokban kívánságokat és célokat írtunk. Elhatároztuk, hogy néhány hét múlva elővesszük ezeket, és megnézzük, mi teljesült belőle, illetve ki hol tart a kitűzött célja elérésében.
Az óra végén ismét meghallgattuk a dalt.
Az órát Bagdi Bella: Van nekem egy álmom c. dalával kezdtük, majd megbeszéltük, hogy mi a különbség a kívánság és a cél között. Nagyon ügyesen fogalmazták meg a különbséget, pl.: „A kívánság az, amit meg akarsz kapni, és a sors hozza, hogy teljesül-e, nem biztos, hogy teljesül”; ” A cél az, amit el akarsz érni, és teszel érte, hogy megtörténjen”. Példákat is mondtak a gyerekek (legtöbben az 5-ös osztályzatot említették valamilyen tantárgyból).
Ezután felolvastam Bezzeg Andrea: Boldogvár meséje c. történetét, majd ezt meg is beszéltük.
A táblára felkerült a Boldogvár képe is, amit óra végén puzzle formájában kirakhattak a gyerekek.
Megbeszéltük, hogy : *Miért van szükség célokra?
* Milyen célokat tűzzünk ki magunk elé?
* Hogyan fogalmazzuk meg a céljainkat?
* Hogyan tudjuk elérni ezeket a célokat?
* Kinek sikerült már valamilyen kitűzött célt elérni?
* Ki az, akinek most is van kitűzött célja?
Gondolatbuborékokba csoportokban kívánságokat és célokat írtunk. Elhatároztuk, hogy néhány hét múlva elővesszük ezeket, és megnézzük, mi teljesült belőle, illetve ki hol tart a kitűzött célja elérésében.
Az óra végén ismét meghallgattuk a dalt.
Az órát Bagdi Bella: Van nekem egy álmom c. dalával kezdtük, majd megbeszéltük, hogy mi a különbség a kívánság és a cél között. Nagyon ügyesen fogalmazták meg a különbséget, pl.: „A kívánság az, amit meg akarsz kapni, és a sors hozza, hogy teljesül-e, nem biztos, hogy teljesül”; ” A cél az, amit el akarsz érni, és teszel érte, hogy megtörténjen”. Példákat is mondtak a gyerekek (legtöbben az 5-ös osztályzatot említették valamilyen tantárgyból).
Ezután felolvastam Bezzeg Andrea: Boldogvár meséje c. történetét, majd ezt meg is beszéltük.
A táblára felkerült a Boldogvár képe is, amit óra végén puzzle formájában kirakhattak a gyerekek.
Megbeszéltük, hogy : *Miért van szükség célokra?
* Milyen célokat tűzzünk ki magunk elé?
* Hogyan fogalmazzuk meg a céljainkat?
* Hogyan tudjuk elérni ezeket a célokat?
* Kinek sikerült már valamilyen kitűzött célt elérni?
* Ki az, akinek most is van kitűzött célja?
Gondolatbuborékokba csoportokban kívánságokat és célokat írtunk. Elhatároztuk, hogy néhány hét múlva elővesszük ezeket, és megnézzük, mi teljesült belőle, illetve ki hol tart a kitűzött célja elérésében.
Az óra végén ismét meghallgattuk a dalt.
Az órát Bagdi Bella: Van nekem egy álmom c. dalával kezdtük, majd megbeszéltük, hogy mi a különbség a kívánság és a cél között. Nagyon ügyesen fogalmazták meg a különbséget, pl.: „A kívánság az, amit meg akarsz kapni, és a sors hozza, hogy teljesül-e, nem biztos, hogy teljesül”; ” A cél az, amit el akarsz érni, és teszel érte, hogy megtörténjen”. Példákat is mondtak a gyerekek (legtöbben az 5-ös osztályzatot említették valamilyen tantárgyból).
Ezután felolvastam Bezzeg Andrea: Boldogvár meséje c. történetét, majd ezt meg is beszéltük.
A táblára felkerült a Boldogvár képe is, amit óra végén puzzle formájában kirakhattak a gyerekek.
Megbeszéltük, hogy : *Miért van szükség célokra?
* Milyen célokat tűzzünk ki magunk elé?
* Hogyan fogalmazzuk meg a céljainkat?
* Hogyan tudjuk elérni ezeket a célokat?
* Kinek sikerült már valamilyen kitűzött célt elérni?
* Ki az, akinek most is van kitűzött célja?
Gondolatbuborékokba csoportokban kívánságokat és célokat írtunk. Elhatároztuk, hogy néhány hét múlva elővesszük ezeket, és megnézzük, mi teljesült belőle, illetve ki hol tart a kitűzött célja elérésében.
Az óra végén ismét meghallgattuk a dalt.
Boldogságóra 4. osztály
A gyerekek összegyűjtöttték jó és kevésbé előnyös tulajdonságaikat, és egy képzeletbeli varázsradírral kiradírozták azt az egyet, amelyik nehezíti őket terveik megvalósításában. Reméljük nem is térnek vissza.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Nyolcadikos osztályom van, mégis csendben, kíváncsian nézték végig A varázsecset című mesét. A mese végén mindenki megfogalmazta a saját álmát, célját. Megegyeztünk abban, hogy nem könnyű elérni, megvalósítani a céljainkat. Ennek ellenére nem szabad feladni, ha akadályokba ütközünk. Ki kell tartanunk, és akkor elérjük a kitűzött célokat!
Érdekes célok kerültek felszínre. Hálás vagyok, hogy ezeken az órákon sok minden előjön a gyerekekből!
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
5. osztály, Manók
Minden alkalommal nagyon várom, hogy az 5. osztállyal lehessek! A januári foglalkozást kifejezetten élveztük. Megnéztük Ma Liang történetét, s mivel ezek a kis Manócskák nagyon szeretik előadni a meséket, történeteket, így természetesen ezt is dramatizáltuk. Nagyon részletesen előadták a mesét, mintha egy színházi darab lett volna. Ez alapján fel tudtuk dolgozni a témát, és nagyon ügyesen megértették a lényegét, hogy nem adjuk fel az álmainkat, céljainkat, csak mert nehézségekbe ütközünk.
Nagyon boldog vagyok, hogy ennyire szeretik a boldogság órákat!
Januárban a célok kitűzésével és elérésével foglalkoztunk.
Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalával kezdtük az órát. Táncoltunk és énekeltünk.
Ezután elkészítették a gyerekek a ,,varázsecset,, segítségével a lehető legjobb jövőbeli énjükről a rajzot. Közben átbeszéltük, hogy mi mindenre van szükség, hogy elérjék a vágyott céljukat.
Ezután a VARÁZSECSET játékot játszottuk. A gyerekek körben álltak és a hátuk mögött kellett az ecsetet körbe adni úgy, h aki a kör közepén áll, az ne vegye észre, h hol jár az ecset.
Ezután a POLGÁRMESTERVÁLASZTÓS játék következett. Ez amilyen egyszerű játék, annyira élvezték a gyerekek.
Az órát a meditációval zártuk.
A nagyobb gyerekeknél bevetettem a nemrég tanult gyakorlatot az erősség programból. ÁMULDA RÉSZLEGET hoztunk létre. Mindenki hozott magával egy hétköznapi használati tárgyat a tantermből, de ezt olyan csodás tulajdonsággal ruházta fel, hogy azon mindenki elámult. Kértem, hogy ne öncélú csodás tulajdonságok legyenek, hanem világméretűben gondolkodjanak.
Remek gondolataik voltak. Néhányat megosztok:
-Olló, ami elvágja a szomorúság/ bánat fonalát.
-Törlőgumi, amely minden meggondolatlan bántó, sértő kiejtett szavunkat kitöröli.
-Uzsonnás doboz, amely soha nem fogy ki.
-Cipő, amely lába nyomán kizöldül a természet.
-Kulacs, amelyből ha iszol, jókedvre derülsz.
Ezután még a segítségnyújtással is próbálkoztunk. Segítettek a gyerekek egy társukat megtanítani gólyalában járni.
Ezt az órát is dallal kezdtük és meditációval zártuk.