A téma feldolgozása után mindenki megrajzolta az éves céljait egy céltérképen, majd egymás rajzait kellett bemutatni a rajzot készítő személy bőrébe bújva.
Célok kitűzése és elérése
Százhalombattai Szivárvány Óvoda
-Foglalkozás indító zene: Szép nap…
-Relaxáció
-A boldog vár meséje – mese meghallgatása után, beszélgetőkör
-Célbadobás közben célok megfogalmazása /játék/
-Csapatok alakítása után , ķözös munka- A mi boldog várunk! címmel.
-Alkotásoknak és csapatoknak névadás!
-Relaxáció
Újpesti Bajza József Általános Iskola
A gyerekek digitális eszközökön elkészítették a szófelhőiket, amikbe beírták , hogy mit kell tenniük a céljaik eléréséhez. Majd az elkészült munkákat összerendezték egy plakáton.
A foglalkozást a hónap meséjével kezdtem. A mese után kérdéseket tettem fel és megbeszéltük a mese lényegét, mondanivalóját. Utána a főhős céljairól átvezettem a beszélgetést a mi céljainkra. Készítettem egy plakátot, amin 3 célt jelöltem meg. A célokat ábrázoló rajzokat a gyerekek színezték ki nekem. A 4 cél az úszás és a korcsolyázás (a középsős korúak idén először vehetnek részt ezeken az oktató tanfolyamokon), illetve a szépen rajzolás/színezés és a biciklizés volt. A legtöbben a biciklizést és az úszást választották, a másik 2 célra meglepően kevés szavazat jött.
Landorhegyi Sportiskolai Általános Iskola
A hónap során elvégzett feladataink egyike volt a következő fantáziagyakorlat:
Életem húsz év múlva című fogalmazás megírása.
Segítő kérdések által elképzeltük a legjobb jövőbeli életünket.
– „Hogyan látod magad a jövőben? Milyen célokat értél el, mik a sikereid? Hol, kivel-kikkel élsz? Mit tanultál meg? Mivel foglalkozol? Mit csinálsz szabadidődben, nyáron…? Társas kapcsolataid alakulása…
– Hogyan érzed magad? Testi-lelki egészséged, sport stb.
– Milyen felnőttnek tartod magad?
– Mik a további céljaid?
E/1. személyben, jelen időben, kijelentő mondatokban fogalmazz! Tagadó szavakat ne használj, csak pozitívan írj a lehető legjobb életedről!
3 napon, 3×20 percet szánj a fogalmazásodra!”
Mindenkinek ajánljuk ezt a fantáziagyakorlatot. Fontos, hogy merjünk nagyot álmodni, és tegyünk is céljaink eléréséért!
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
A célok kérdéskörét beszélgetés és irányított véleménycsere módszerével dolgoztuk fel.
A foglalkozást szabad asszociációs kezdőkör nyitotta meg, bevezetve a célok kérdéskörébe. Az ezt követő beszélgetés alapját különböző idézetek alkották, melyek a falon szabadon elolvashatták a diákok (idézetkiállítás). A diákok kiválasztották a véleményükkel egyező vagy attól teljesen különböző idézeteket, felolvasták (illetve eljeleltél), majd értelmezték és kifejtették véleményüket. Ezután a csoport tagjai is kifejtették véleményüket, tapasztalataikat (tiszteletben tartva az övékétől különböző véleményeket).
Ezután a résztvevők saját rövid- és hosszú távú céljaikat fogalmazták meg.
A foglalkozást zárókörrel fejeztük be.
Molnár Ferenc Kéttannyelvű Általános Iskola
Készült csajos és fiús céltérkép, célkártyák és álomjármű is.
Nagykárolyi 1-es számú Napköziotthkon / Grădinița cu Program Prelungit nr. 1 Carei
A hét témája „Látogatás az északi sarkon”. A gyerekekkel együtt képzeletbeli látogatást tettünk az Északi sarkon, megismerkedtünk az ott élő állatokkal. A gyerekek elmondták: az a leghőbb vágyuk az, hogy ellátogathassanak az Északi sarokra és személyesen is „megismerkedhessenek” a pingvinekkel. De addig is, hogy mindig emlékezzünk rájuk, elkészítjük a kicsi pinvineket papírból.
Miskolci II.Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Az idén az iskolai farsangra a hónap dalával készültünk fellépni, mint a Boldogság programosok. Hamar megtanultuk a dalt együtt énekelni Bellával, és összeállítottunk egy vidám táncot. A farsangi bálunk igaz átcsúszott februárra, de ez a téma számunkra örök darab!
Képes összeállításunk legfontosabb céljainkat jelenítik meg. Törekedve minél több megvalósítását.