A gyerekek őszintén meséltek közeli és hosszútávú céljaikról. Megfogalmaztak közös célokat is, amelyek eléréséhez szükséges az együttműködés.
Célok kitűzése és elérése
Báthory István Általános Iskola
Szárnyas vonatot képzeltünk el, mellyel ha akarunk, kényelmesen, ha kell, gyorsan, repülve eljutunk Betű-, Szám- és Meseországba. Napsütötte tájon, hegyeken, völgyeken keresztül haladunk a tanító néni, Micimackó és a pillangók vezetésével.
Barcsi Széchényi Ferenc Gimnázium és Kollégium
A téma feldolgozása után mindenki megrajzolta az éves céljait egy céltérképen, majd egymás rajzait kellett bemutatni a rajzot készítő személy bőrébe bújva.
Százhalombattai Szivárvány Óvoda
-Foglalkozás indító zene: Szép nap…
-Relaxáció
-A boldog vár meséje – mese meghallgatása után, beszélgetőkör
-Célbadobás közben célok megfogalmazása /játék/
-Csapatok alakítása után , ķözös munka- A mi boldog várunk! címmel.
-Alkotásoknak és csapatoknak névadás!
-Relaxáció
Újpesti Bajza József Általános Iskola
A gyerekek digitális eszközökön elkészítették a szófelhőiket, amikbe beírták , hogy mit kell tenniük a céljaik eléréséhez. Majd az elkészült munkákat összerendezték egy plakáton.
A foglalkozást a hónap meséjével kezdtem. A mese után kérdéseket tettem fel és megbeszéltük a mese lényegét, mondanivalóját. Utána a főhős céljairól átvezettem a beszélgetést a mi céljainkra. Készítettem egy plakátot, amin 3 célt jelöltem meg. A célokat ábrázoló rajzokat a gyerekek színezték ki nekem. A 4 cél az úszás és a korcsolyázás (a középsős korúak idén először vehetnek részt ezeken az oktató tanfolyamokon), illetve a szépen rajzolás/színezés és a biciklizés volt. A legtöbben a biciklizést és az úszást választották, a másik 2 célra meglepően kevés szavazat jött.
Landorhegyi Sportiskolai Általános Iskola
A hónap során elvégzett feladataink egyike volt a következő fantáziagyakorlat:
Életem húsz év múlva című fogalmazás megírása.
Segítő kérdések által elképzeltük a legjobb jövőbeli életünket.
– „Hogyan látod magad a jövőben? Milyen célokat értél el, mik a sikereid? Hol, kivel-kikkel élsz? Mit tanultál meg? Mivel foglalkozol? Mit csinálsz szabadidődben, nyáron…? Társas kapcsolataid alakulása…
– Hogyan érzed magad? Testi-lelki egészséged, sport stb.
– Milyen felnőttnek tartod magad?
– Mik a további céljaid?
E/1. személyben, jelen időben, kijelentő mondatokban fogalmazz! Tagadó szavakat ne használj, csak pozitívan írj a lehető legjobb életedről!
3 napon, 3×20 percet szánj a fogalmazásodra!”
Mindenkinek ajánljuk ezt a fantáziagyakorlatot. Fontos, hogy merjünk nagyot álmodni, és tegyünk is céljaink eléréséért!
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
A célok kérdéskörét beszélgetés és irányított véleménycsere módszerével dolgoztuk fel.
A foglalkozást szabad asszociációs kezdőkör nyitotta meg, bevezetve a célok kérdéskörébe. Az ezt követő beszélgetés alapját különböző idézetek alkották, melyek a falon szabadon elolvashatták a diákok (idézetkiállítás). A diákok kiválasztották a véleményükkel egyező vagy attól teljesen különböző idézeteket, felolvasták (illetve eljeleltél), majd értelmezték és kifejtették véleményüket. Ezután a csoport tagjai is kifejtették véleményüket, tapasztalataikat (tiszteletben tartva az övékétől különböző véleményeket).
Ezután a résztvevők saját rövid- és hosszú távú céljaikat fogalmazták meg.
A foglalkozást zárókörrel fejeztük be.
Molnár Ferenc Kéttannyelvű Általános Iskola
Készült csajos és fiús céltérkép, célkártyák és álomjármű is.
Nagykárolyi 1-es számú Napköziotthkon / Grădinița cu Program Prelungit nr. 1 Carei
A hét témája „Látogatás az északi sarkon”. A gyerekekkel együtt képzeletbeli látogatást tettünk az Északi sarkon, megismerkedtünk az ott élő állatokkal. A gyerekek elmondták: az a leghőbb vágyuk az, hogy ellátogathassanak az Északi sarokra és személyesen is „megismerkedhessenek” a pingvinekkel. De addig is, hogy mindig emlékezzünk rájuk, elkészítjük a kicsi pinvineket papírból.