Kissé elcsüggesztő, hogy mennyire nincsenek a gyerekeknek távlati céljaik. Gondolataikat csak minimálisan képesek megfogalmazni. Képzeleterejük elenyésző.
Célok kitűzése és elérése
Kissé elcsüggesztő, hogy mennyire nincsenek a gyerekeknek távlati céljaik. Gondolataikat csak minimálisan képesek megfogalmazni. Képzeleterejük elenyésző.
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
2021. egy új év, új célokkal. Nem csak bakancsokra írtuk a céljainkat, hanem az aranyhalacskákra is ráírtuk.
A beszélgetőkörünkben minden gyermek elmondta céljait, terveit. A többség a jó bizonyítvány elérésére törekszik a tanév végéig. Bella dalára táncoltunk is, ami jókedvre derítette a gyerekeket.
Januári boldogságóránk témája a célok kitűzése és elérése volt.
A gyermekek fiatal életkorát figyelembe véve, rövid, egyszerű formában terveztük meg a tevékenységeinket.
Beszélgetéseink során, próbáltunk megismerkedni a “cél” szó jelentésével.
Célba dobtunk babzsákkal, majd meghallgattuk Boldogvár meséjét, közben kiszíneztük Boldogvárat.
A csoportunk céljait megpróbáltuk megfogalmazni, ötleteket adtunk a gyermekeknek, mint például a célunk az, hogy év végére mindenki vidáman érkezzen óvodába, érezzük jól magunkat a csoportban, legyenek barátaink.
A tevékenység végén vidáman táncoltunk, mozogtunk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalára.
A hónap témája nagyon közel áll hozzám, sokszor és sokat foglalkoztam a célokkal és azok kitűzésével. Talán ezért sem volt idegen a tanulóktól sem, de örömmel ismételték át a régebben elhangzottakat, és szívesen fogadták az új információkat is. A céloknak nagy szerepük van a motivációban. A tervek, vágyak elősegítik, hogy legyen miért tanulniuk a diákoknak, hogy legyen értelme annak, amit csinálnak, legyen az iskolával kapcsolatos, vagy azon kívüli. Persze ahhoz, hogy céljainkat jól tűzzük ki, van egy menete, ami segít a realitás megőrzésében és a motiváció fenntartásában. Fontosnak tartottam továbbá, hogy a célok hidat képeznek a múlt-jelen és jövő között, ami nagyban segítette tanulóim céllal kapcsolatos ismereteinek bővítését.
Elsődleges feladatként a Kezdőbetűket vettük. A kezdeti nevetgélések után rájöttek a tanulók, hogy ez mégsem olyan könnyű feladat. Születtek nagyon szép gondolatok, de megbeszéltük azt is, hogy nem baj, aki bizonyos betűkhöz nem tudott mit írni, ez további gondolkodást igényel.
A bátrabbak megpróbálkoztak a Duplagondolj feladattal is.
Karancslapujtői Kastélykert Óvoda
A Katica csoport gyermekivel Micimackó évfordulója alkalmából készítettünk színezőket, rajzokat.
Ezután beszélgettünk a céljainkról, terveinkről, majd célbadobós játékot játszottunk a gyermekekkel.
Végezetül átbeszéltük közösen a mai napot, kinek melyik foglalkozás tetszett jobban.
Karancslapujtői Kastélykert Óvoda
A Katica csoport gyermekivel Micimackó évfordulója alkalmából készítettünk színezőket, rajzokat.
Ezután beszélgettünk a céljainkról, terveinkről, majd célbadobós játékot játszottunk a gyermekekkel.
Végezetül átbeszéltük közösen a mai napot, kinek melyik foglalkozás tetszett jobban.
Tervezz, álmodj és valósítsd is meg!
Ebben a hónapban úgy érzem egy nagyon komoly témát feszegettünk főleg a 14 éves gyerekekkel. A hónap témáját ugyanis két kisebb korosztályra bontottam. Úgy éreztem, hogy a közös témaindítás után meg kell bontanom a csoportomat, hiszen egészen más dolgokról kell beszélgetnünk a 10 évesekkel, mint a 14 éves továbbtanulás előtt álló diákokkal. Nagyon tetszett a gyerekeknek a könyvben szereplő kis történet a lottónyereményről. Ennek a történetnek a mondanivalóját átültettük a gyerekek élethelyzetébe. Ezután a 10-12 éves gyerekek nyílt végű mondatokat kaptak, melyeket be kellett fejezniük. A mondatok az elmúlt év pozitívumaira vonatkoztak, illetve ennek az évnek a célorientált tervezésében segített. A 13-14 évesek pedig ezidő alatt egy „céltáblát” kaptak, melyen a főbb témaköröket én megadtam és nekik kellett ezeket kibontani, személyre szabni, apró elérendő célokkal megtölteni. Most csak a vázlat céltábla került ki a faliújságra, mert amit a gyerekek készítettek, azt hazavitték és azon nyomon követhetik, hogy mit sikerült elérniük a 2021-es évben. A hónapot ismét egy drámapedagógiai foglalkozással zártuk a helyi családsegítő szolgálat munkatársát is bevonva. Itt előkerült a Koshi nevű hangszer is, melyet majd szeretnék én is beszerezni, mert a hangja azonnal elvarázsolt kicsit és nagyot egyaránt. A meditációkhoz tökéletes lenne. Aztán Jankó és a testvérei történetén keresztül megtanultuk azt, hogy mindenkinek meg kell becsülnie azt a kenyeret, amit otthonról hoz, még ha az sokszor kemény és száraz is. A foglalkozás végén mindenki elgondolkodhatott arról, hogy átvitt értelemben milyen kenyeret hozott otthonról, s mindez mire tanítja.
Hogy mit tartogat a jövő, azt mindenki szeretné tudni! Elképzelések, álmok , rajz formájában történtek a csoportban.
Hogy mit tartogat a jövő, azt mindenki szeretné tudni! Elképzelések, álmok , rajz formájában történtek a csoportban.