Maci csoport
Az új év új lehetőségeket rejt magába. A gyerekekkel beszélgettünk a céljainkról, mit szeretnénk elérni itt a csoportba a mi közösségünkön belül, mi az amit tehetünk érte. (Barátság, vidámság, egymás segítése, odafigyelés, kedvesség…).
Sokat szoktunk a zoknikkal (van a csoportba erre a célra) játszani párosítós játékot, ezekkel a zoknikkal most kipróbáltuk a célba dobást is. Maci csoportba járunk. Micimackó és a barátja barna mackó állandó vendég nálunk.
Mákos kosárkákat készítettünk közösen. Sajnos a közös bevásárlás nem volt megvalósítható, de a közös sütést is nagyon élvezték a gyerekek. Megkínáltuk az óvoda más csoportos gyermekeit is. Legyen mákod jövőre is!
Célok kitűzése és elérése
A célok kitűzése fontos a gyermekek számára. A Ficánka csoport gyermekei, nagyon szeretik a társasjátékokat. Közösen együtt szeretetben játszhatnak és közben barátságosan meg is küldhetnek a célok kitűzéséért. Saját készítésű társasjátékkal fejlesztették képességeiket és egymás iránti toleranciát gyakorolták.
Katica csoport
Közösen elhatároztuk, hogy mákos süteményt fogunk sütni az év elején, hiszen a mák szerencsét hoz. Otthonról hozták a gyerekek a hozzávalókat, amelyeket közösen tettünk a tálba. Mindenki dolgozott. az elkészült süteményt megkóstoltuk és adtunk belőle a többi csoportban lévő gyerekeknek is.
Nagy érdeklődéssel fogadták a hónap boldogságóráját a célok kitűzése és elérése témában. Beszélgettünk a gyerekekkel a céljaikról, melyeket szeretnének elérni. Egy kislány hozott otthonról egy rajzot, melyen megfogalmazta az egyik legfőbb célját: „Mindig maradjon együtt a családom!” Kitűztünk közös óvodai célokat is, melyeket igyekszünk közös erővel elérni. Elkészítettük közös cél tablónkat kooperatív munkában, amely vidám hangulatban zajlott. Ezen a héten az időjárás is kedvezett nekünk, ugyanis hullottak a varázshópelyhek. A hónak köszönhetően kint a szabadban tartottuk meg a mozgásos tevékenységünket, melynek fő tartalma: a célbadobás volt varázskarikába! Örömmel fogalmazták meg a célgolyóval a kezükben, mi az, amit el szeretnének érni. Volt, aki többször is próbálkozott a célbadobással. Kíváncsian hallgatták a Boldogvár c. mesét, melyből egyet nagyon kiemeltem mondanivalóként: „Hallgass a szívedre! A célod mindig legyen a szemed előtt!” Mi is megalkottuk a saját boldogságvárunkat puzzle formájában, melynek összerakásához sok feladattal kellett megküzdenie a gyerekeknek. Játékon keresztül próbáltam tudatosítani bennük azt, hogy mennyi akadály lehet a cél eléréséig. Nagyon élvezték a képelemek keresését, melyet aztán kiraktunk. Az egész hét folyamán mindenki kiszínezhette saját kis boldogságvár színezőjét, aminek készítése folyamán céltudatosan figyeltek a gyerekek a tökéletes munkavégzésre. Zárásként meghallgattuk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom kezdetű dalt.
Összegzésként elmondhatjuk, hogy ennek a témának a feldolgozásaként ismét sok-sok ismerettel gazdagodhattak a gyerekek, amit remélhetőleg később hasznosítani fognak a mindennapi életük során.
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
A januári feladatot sajnos megint csak online tudtuk megoldani. Az egyik közösségi oldalon kialakítottunk egy csoportot azokból a tanulókból,akkik többnyire részt vesznek az órákon. Videócsetes megbeszéléssel ismertettük a feladatot, és beszélgettünk arról, kinek milyen céljai vannak és hogyan szeretné azokat megvalósítani. Örömmel töltött el bennünket, hogy igenis vannak céljaik, amikhez nagyon optimistán és bátran állnak hozzá.
A sok cél közül párat le is rajzoltak.
Céljuk megtanulni korcsolyázni, lovagolni, hegedülni és kottát olvasni, focizni, hoy bekerüljenek a csapatba, jövőre jobb bizonyítványt elérni, pontosan célozni és célbalőni, többet sportolni, mozogni, túrázni, együtt lenni és barátságokat kötni, szabadban tartózkodni, ami az egyik nagy hátránya a kialakult vírushelyzetnek.
A gyermekek közösen megkeresték a vár részleteket, majd egymás segítve összeillesztették a darabokat. Együtt, közösen teljesítettük ezt a célunkat.
A nap folyamán a gyermekek egyéni céljaikat is megfogalmazták mely a vár mellé került kitűzésre.
DERECSKEI BOCSKAI ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Januári Boldogságóránkat már nagyon várták a gyerekek. Jó volt újra együtt énekelni, boldogságbeszédet mondani, és a ritmusfitneszt gyakorolni. A Boldogság várának 5. ajtaja mögött lévő kincses ládában, olyan játékokat találtunk, amelyek segítségével a külső és a belső tulajdonságainkat ismerhettük meg jobban. A hócsata játék nagy kedvenc lett, ezt többször is el kellett játszani. Megbeszéltük, hogy az önismeret segít minket céljaink kitűzésében és elérésében. A cérnaszál vágya c. mesét néztük meg közösen, majd ennek kapcsán a vágy és a cél közti különbségeket fogalmaztuk meg. A Pozitivity társasjáték Ez vagyok én! kártyáiból húztak a gyerekek, ami zseniális kiindulópontja lett egy jó kis beszélgetésnek. Az osztály minden tanulója kapott egy CÉL-FÜZETET, amit saját képére formálhatott. A borítót az ilyen vagyok, majd az iskolai életem, és terveim az új évre oldalak követték. Mindenki lázasan készült a sajátjának bemutatására, nagyon sok érdekes és új dolgot tudtunk meg egymásról, ki mire büszke. Megbeszéltük, hogy egy év múlva megnézzük, mi az amit sikerült megvalósítani céljainkból, mik azok a dolgok, amikben változtunk, mire lehetünk nagyon büszkék.
A játékban tanul meg először a gyermek célokat kitűzni magának. Hagynunk kell neki teret, helyet, időt és nyugodt légkört kell biztosítani ehhez. Sokszor sok eszköz nem kell hozzá, hiszen a gyerek mindennel tud játszani. Ha tudunk játszani, akkor a később kitűzött nagyobb céljaink is gyerekjátékok lesznek.
A gyerekeknek sok példát mondtunk arra, hogy mit jelent ez a kifejezés.Hozzájuk közelálló, számukra érthető célok átélésére adtunk lehetőséget. Leginkább olyan mondatokat fogalmaztunk meg, amivel rávilágítottunk arra, hogy az óvodás, az iskolába induló kisgyerek mit szeretne elérni.
Mozgásos szabályjátékaink a tél témakörhöz kapcsolódtak. Mindannyian lelkesedéssel és aktívan vettek részt a ,,Mentsük meg a hóembert!”, egyensúlyozó érzéket fejlesztő , illetve ,, Mentsük meg a sarki állatokat!”, az akadálypályán való áthaladás miatt a mozgáskoordinációt fejlesztő játékokban.