A boldogságórát szokás szerint dal hallgatásával kezdtük. A Győzelem Tündér dala elősegítette az órakezdő relaxációt.
A téma kibontása beszélgetés keretében történt. Megbeszéltük a cél szó jelentését és azt, hogy miért fontos, hogy legyenek céljaink, kinek milyen egyéni céljai vannak. Az egyéni célokat követően a közös céljainkat fogalmaztuk meg és tablót készítettünk.
Közös céljaink:
január – madáretető készítése és madarak etetése
február – farsangi készülődés osztály szinten
március – később írták be a gyerekek: iskolai szavalóversenyre készülés, „vendégek fogadása” a minősülésem alkalmából
április – környezetünk „virágosítása”, rendezése
május – anyák napjára készülés
június – bizonyítvány átvétele
A gyerekek egyre ügyesebbek a csoportmunkában. Élvezték a feladatokat, azoknak összetettsége és sokszínűsége miatt.
Célok kitűzése és elérése
Célok kitűzése és elérése
A téma feldolgozása a könyvben ajánlott feladatokkal történt. A célba dobás játékot többször is játszottuk. Ez a játék segítségünkre volt abban, hogy a gyerekek megértsék magát a fogalmat, valamint azt is, hogy kitartó gyakorlással sikerül elérni a kitűzött célokat. A munkafüzet színezése során a vágyott célokat színezték. A vár kirakásában igen aktívan részt vettek a gyerekek. A témáról való beszélgetések hozadéka volt, hogy céljaikat elég reálisan tudták megfogalmazni, valamint azt is, mit kell tenni annak érdekében, hogy vágyaik teljesüljenek. Minden nap, a beszélgető körben felelevenítjük, a szabályainkat hogyan viselkedünk a Babóca csoportban. A csoportunk szabályait a gyerekekkel közösen fogalmaztuk meg, így azok betartása könnyebb, mivel a gyerekek sajátjuknak érzik. A beszélgetések során javasolták a nagyobbak, hogy rajzoljuk le Célapónak a mi illemszabályainkat, a Babóca illemet. Legyen az a célunk, hogy mire nyár lesz, azokat mindenki jól ismeri és betartja.
Babóca illem:
Érkezéskor és távozáskor hangosan köszönünk.
Varázsszavaink: a kérem, légy szíves, sajnálom, köszönöm.
Figyelmesen meghallgatjuk egymás mondanivalóját, nem vágunk egymás szavába.
Figyelünk társainkra, vigyázunk egymás munkájára, játékára, dolgaira.
Az ovis játékokra vigyázunk. Mindig a helyére tesszük őket, ha már nem játszunk velük.
A Varázsszavakat használjuk és türelmesen megvárjuk, míg megkapjuk társunktól a vágyott játékot/eszközt.
Csöndesen beszélgetünk és játszunk, azért hogy ne zavarjuk egymást és az idegrendszerünk se fáradjon el a zajban.
A csoportszobában nem szaladgálunk, nehogy baleset történjen.
Egymást nem bántjuk, elkerülünk minden durvaságot.
Étkezés közben halkan beszélgetünk, ügyelünk az asztalunk és környékének rendjére.
Mindig szólunk, mielőtt kimegyünk a csoportszobából.
Célok kitűzése és elérése
A téma feldolgozása a könyvben ajánlott feladatokkal történt. A célba dobás játékot többször is játszottuk. Ez a játék segítségünkre volt abban, hogy a gyerekek megértsék magát a fogalmat, valamint azt is, hogy kitartó gyakorlással sikerül elérni a kitűzött célokat. A munkafüzet színezése során a vágyott célokat színezték. A vár kirakásában igen aktívan részt vettek a gyerekek. A témáról való beszélgetések hozadéka volt, hogy céljaikat elég reálisan tudták megfogalmazni, valamint azt is, mit kell tenni annak érdekében, hogy vágyaik teljesüljenek. Minden nap, a beszélgető körben felelevenítjük, a szabályainkat hogyan viselkedünk a Babóca csoportban. A csoportunk szabályait a gyerekekkel közösen fogalmaztuk meg, így azok betartása könnyebb, mivel a gyerekek sajátjuknak érzik. A beszélgetések során javasolták a nagyobbak, hogy rajzoljuk le Célapónak a mi illemszabályainkat, a Babóca illemet. Legyen az a célunk, hogy mire nyár lesz, azokat mindenki jól ismeri és betartja.
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
A Bakancsot origami technikával készítettük el . A célok megfogalmazása és lerajzolása volt a nehezebb feladat . Nem könnyű megfogalmazni , ha valóban nekünk kell valamit tenni a változásért és nem arra várni , hogy az majd bekövetkezik valaki vagy valami által .
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
A Bakancsot origami technikával készítettük el . A célok megfogalmazása és lerajzolása volt a nehezebb feladat . Nem könnyű megfogalmazni , ha valóban nekünk kell valamit tenni a változásért és nem arra várni , hogy az majd bekövetkezik valaki vagy valami által .
A hónapban rövid-és hosszútávú tervekről,ill.azok eléréséről készítettünk többféle tervet.Végül a „Célkereszt ” megvalósítása mellett döntött a csoport.
Ezt minden nap láthatjuk a tantermünkben,ami inspiráló!
Tanulóink heti és havi terveket is szőttek, melyekhez leírták az oda vezető utat is.
Megvitattuk, hogy célok nélkül nem juthatunk előre.
A hónap dala is feldobta a boldogságórákat.
Többen már a távolabbi céljaikat is kitűzték maguk elé! Jó volt látni, hogyan motiválta a téma a gyerekeket, és hagyta őket kibontakozni, elgondolkodni!
Szentlőrinci Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola és Kollégium
Mi az elsősökkel az ovisok témaköreiből választottunk három játékot, és így ismerkedtünk azzal a gondolattal, hogy mi is az ha el akarunk érni valamilyent célt. A Játékaink a célbazokni, és a hátraarc voltak. Mindegyik játék nagyon tetszett a gyerekeknek. Majd a Micimackó születésnapjával zártuk ezt a foglalkozás sorozatot.
Csodálatos gyermekeink vannak… Ezt biztosan állíthatom. Kevés kivételtől eltekintve rengeteg céljuk van. Egyik nagyszerűbb, mint a másik. Hosszú és rövid távú célokat is megfogalmaznak és kitűznek maguk elé, mert már ilyen fiatalon is tudják, hogy célok nélkül az életünk „haszontalan”, a cél megvalósításáig vezető út pedig nemesít. A teljesség igénye nélkül néhány gondolat a diákok válaszaiból: van, aki szerető családot szeretne, van, aki a közéletben szeretne a lakóhelyének hasznos tagjává válni. Van olyan, aki bajnoki címért tesz meg mindent, de van közöttük olyan is, aki szeretne egyetemet végezni, majd vállalkozást indítani a barátjával közösen. Van, aki a környezetvédelemben tudja elképzelni az életét, van, aki a családi vállalkozást szeretné majd fejleszteni. Néhányuk konkrétabban fogalmaz: van, aki akváriumot szeretne, van, aki motort, van, aki sporttal szeretne foglalkozni, van, akinek az egészséges testsúly megvalósítása a cél és még sorolhatnám. Mindegyikben közös, hogy a szavaikból árad a szeretet, vágynak az érzelmi biztonságra, tele vannak tervekkel, a legnagyobb ellenségük pedig mindebben az időhiány.
A témával nagyon jó lett volna jelenléti oktatásban foglalkozni, mert ott játék, gyakorlat volt betervezve, de végül: egy űrlap kitöltésével, majd kontakt óra keretein belül oldottuk meg a feladatot. A kitöltendő űrlapban volt képelemzés, véleményformálás, zenehallgatás, tanmese értelmezése, megkezdett mondatok és tesztkérdések arra vonatkozóan, hogy az élet fontosabb területein milyen célokat szeretnének elérni, és azok megvalósításáért mit tesznek nap mint nap. Szinte mindannyian az iskolai sikerekért és a családjukért tesznek napi szinten, de a barátok szerzése és megtartása, valamint a szabadidő hasznos eltöltése is fontos számukra. A kontakt órán átbeszéltük a legfontosabb gondolatokat, majd az óra második felében kitűzött céljainknak megfelelően gyarapítottuk ismereteinket a szófajokról is, ha már mindezt a boldog nyelvtan óra keretein belül tettük 🙂
A feltöltött kép forrása: https://sargacsekk.blogspot.com/2013/11/melyik-lepest-tudtad-elerni-ma.html
(megjegyzés: a képen a legtöbb diák a felső 4 lépcsőfok valamelyikére helyezte magát, aminek én személy szerint nagyon örültem, mert akarnak és bíznak.)
1.Keresztnevek kezdőbetűivel újévi fogadalmak.
2. Saját készítésű bakancsokba célkitűzések az elkövetkező évre!
A tanulókkal először beszélgettünk arról, hogyan képzelik két év múlva az életüket. Ezt követően minden gyerek kifejezhette rajzos formában elképzeléseit.