Januárban az egyéni és a közös céljainkról beszélgettünk, és arról, hogy mit kell tennünk érte. Elkészítettük közösen a boldogság várat. A felkínált tevékenységek vonzóak voltak a gyerekek számára: célba dobtunk, mozgásos játékokat játszottunk, hópelyhekkel táncoltunk és elkészítettük a szívecske koronát. A munkafüzetben kiszíneztük „neked mi a céljaid”.
Célok kitűzése és elérése
Január a fogadalmak hónapja. Mik azok a fogadalmak? Mik lehetnek a jó, elérhető célok?
Az osztály tanulói megfogalmazták céljaikat, amiket júniusig el szeretnének érni. Ezeket leírták színes papírcsíkokra. Minden tanuló egy személyiségéhez illő bakancsot színezett ki és ebbe a bakancsba tette bele a céljait tartalmazó papírcsíkot.
Csemete liget Napközi otthonos Óvoda
A célok kitűzésénél beszélgettünk a gyerekekkel, ki mi szeretne lenni, ha „nagy” lesz, felnőtté válik. Meglepő válaszok érkeztek, voltak , akik elgondolkodtak, volt, akinek kialakult elképzelése volt már.
Más célokat is szívesen tűznek ki a gyerekek maguk elé: pl. Kisállatot szeretnének a legtöbben, amiről gondoskodni vagy egy- egy számukra elérhetetlenebb játékot.
Inkább anyagiak és tárgyban megjelenő két célokat választották, de igyekeztünk a beszélgetést arra felé terelni, hogy nem csak a tárgyak okoznak örömet, hanem érzelmi síkon próbáltuk megközelíteni a témát.
Mivel iskolára készülünk, több gyereknek célja, hogy jó tanuló legyen az iskolában. Boldogvàr meséjét nagy szeretettel hallgatták meg és utána elkészítettük közösen a Boldogvàr Puzzlet is.
A havi mese hallatán a gyerekek is ihletet kaptak. Kapott mindenki 3 aranyhalat és ráírhatták a vágyaikat, majd mindenki a a tóba dobta. Várjuk, hogy a halacska teljesítse a kívánságunkat!
Minden gyerek elmondta, ha kincs lenne, mi lenne. Megindokolták a választásukat, majd le is rajzolták ezt.
Minden gyerek elmondta, ha kincs lenne, mi lenne. Megindokolták a választásukat, majd le is rajzolták ezt.
I. Célkitűzéseim 2021. évre :
Indulj ki a valóságból és érkezz meg az álmaidba!
A tanulók kaptak egy nyomtatott lapot, melyet a tanulóknak ki kellett tölteni: a személyes, üzleti vagy karrier, önfejlesztő célok. Aki szerette volna, fel is olvasta. (A legtöbb tanuló elmondta céljait.)
II. Célok lerajzolása
Céljaink kitűzésének megfogalmazása még felnőttként is nehéz, nemhogy általános iskolásként! Kicsit elgondolkodtunk, beszélgettünk és megfogadtuk újévkor, hogy többet tanulunk, jobb eredményeket érünk el tanév végén és kedvesebbek leszünk társainkkal, segítjük az elesettebbeket. Nehéz volt írásban mindezt kifejezni, eddig nem csináltunk hasonlót.
Hangszert tanuló zeneiskolásként a legfontosabb számunkra a napi rendszerességgel történő gyakorlás kedvenc hangszerünkön. Ehhez készítettünk egy saját, havi lebontású naptárat, melyen jelölhetjük, hogy mennyit gyakoroltunk naponta. Így segítve célunk elérését!