A januári Boldogságóra témája a különböző kultúrák megismerése volt. A foglalkozás során a diákok három különböző ország társadalmi és kulturális szokásaival ismerkedtek meg, majd ezeket egymásnak is bemutatták.
A feldolgozott témák között szerepelt az oktatás, a gyermeknevelés, a hagyományos ünnepek és a nemek szerepe a társadalomban. A tanulók összehasonlították a kiválasztott országok hagyományait a magyar szokásokkal, és megvitatták a hasonlóságokat, valamint a különbségeket.
A foglalkozás végén minden csoport elkészítette az adott ország „névjegykártyáját”, amely röviden összefoglalta a legfontosabb tudnivalókat. A tevékenység hozzájárult a diákok kulturális nyitottságának fejlesztéséhez, segítette az empátia és a tolerancia erősítését.
Célok kitűzése és elérése
Szentlőrinci Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola és Kollégium
Januárban a célok kitűzése és elérése volt a témakör a boldogságórákon. Mi a gyakorlatok közül az 5. osztállyal A varázsecset című mesét választottuk, és a hozzákapcsolódó játékot. A mese megható volt, és a gyerekek megfogalmazták együttérzésüket. Majd a varászecsetet úgy kellett tovább adni, hogy a kör közepén álló társuk ebből ne vegyen észre semmit. Az empátia, a figyelmesség, az összehangolódás érzései jelentek meg ebben a játékban. Köszönjük a játékötletet.
KIsnánai Szent Imre Ált. Iskola
„Tanulj a tegnapból, élj a mának és reménykedj a holnapban.” (Albert Einstein) Hajóztunk!
Andersen :A rút kiskacsa meséjét hallgatták meg a gyerekek. Majd gyurmából megalkották a szereplőket, a kacsamamát a rút kiskacsát és a cicát.
KIsnánai Szent Imre Ált. Iskola
„A dolgok nem kívül kezdődnek, hanem belül, és nem alul, hanem felül és nem a láthatóban, hanem a láthatatlanban.” (Hamvas Béla)
KIsnánai Szent Imre Ált. Iskola
„A vezetés egyik nehézsége abban áll, ahogyan mi haladunk, úgy haladnak az általunk vezetett emberek is. Az önmagunkban rejlő lehetőségek teljes kiaknázásával megteremtjük a légkört, amelyben mások is kiteljesíthetik saját lehetőségeiket.” (John C. Maxwell)
Az órát relaxációval kezdtük utána beszélgettünk arról, hogy mi az, hogy célok. Az ajánlott mese elolvasása utána megbeszéltük, hogy milyen kívánságaink lehetnek. Miért haragudott meg a hal az asszonyra. Majd mindenki megfogalmazott három célt, kívánságot, amit a tanév végéig el szeretne érni. Ezt felírtam egy-egy halra és beletettük egy dobozba. Év végén ki fogjuk nyitni és megnézzük melyik célt tudták megvalósítani.
A mai boldogóránkon beszélgettem a gyerekekkel , hogy mi is az a cél, mit is jelent. Ismertettem velük a Varázsecset című mesét, melyet figyelmesen hallgattak. Nagyon sokat beszélgettünk róla. Volt aki kincsesládát, ékszereket, tengeren hajózó kincsekkel teli kalózokkal utazott volna a varázsecsetnek köszönhetően. Lerajzolták a saját varázsecsetükkel, hogy ki mi szeretne lenni ha nagy lesz, kinek mi az álma. Meghallgattuk Bagdi Bella „Van nekem egy álmom című dalát. Nagyon élvezték az „ Add körbe a varázsecsetet! „ nevezetű játékot is, melyet többször is játszottak. Megjegyezték hogy nem is olyan könnyű célba juttatni a varázsecsetet a sok figyelmes szempár előtt.
A gyerekek meghallgatták a mesét, majd ecsetet ragadtak és elképzelték milyen lenne, ha nekik is volna egy varázsecsetük amivel valóra válthatnák a vágyaikat. Ennek kapcsán csodálatps festmányek születtek. Amig a gyerekek alkottak meghallgattuk bagdi Bella van nekem egy álmom cimű dalát. Majd a délelőtti körbeszélgetés alkalmával körbeadtuk a varázsecsetet, úgy hogy a középen álló ne találja meg. A gyerekek ezt a játékot élvezték legjobban.
A célok kitűzését egy bakancslistás feladattal oldottuk meg. Azt kellett a gyerekeknek feltüntetni rajta, hogy mit szeretnének elérni:
– ebben az évben
– 8. osztályban
– öt év múlva.